Billede nummer 2 er forresten "Winther-mode"! ;o)
Hej
kør du bare på ferie, det ikke noget problem, har selv været på lange ture i gamle biler f.eks (Nice-Barcelona-Madrid-Algarve kysten (Portugal)) i en gammel Fiat 127 . Nordkapp i en gammel 2cv mv.
Måske du skulle prøve at pakke den med det grej du skal have med på turen og så tage en længere test-tur (tænkte vedr. sænkningen, frihøjde)
Ja til kørsel på de tyske motorveje skal du sørge for at bilen kan fjedre ellers slår du fortøjet i stykker eller måske endda imod visse høje kanter/samlinger i belægningen.
Men ellers ville jeg ingen betænkeligheder have ved at køre Europa tynd med en bobbel. Det har vores forældre og bedsteforældre meget erfaring med.
Lad være med at rode og bygge om dagen før. Sørg for at bilen er i orden og kører til dagligt.
Sidst jeg rodede med motoren var i 2007. Der fik den nyere toppe, stødstangsrør osv., og har kørt fejlfrit siden. Forbroen er justerbar så frihøjde er ingen problem! :o)
Mange tak for svarene - hvis der er andre som har andet at tilføje, er I meget velkomne til at give lyd fra Jer! ;o)
Ps. Mangler forresten et retro "DK"-skilt, hvis der skulle være én som ligger inde med sådan et!?! :o)
Når du når til alperne, vil du sikkert opdage nogle ældre vandkølede biler stå og puste damp ud,langs vejen-Bare giv dem et lille dyt, og kør videre i din luftkølede, som ikke bliver træt af lidt bakker!!
Og når du nu skal derned, så kør omkring Grossglockner. Det er vist det højeste pas i Europa og et af de steder de testede de første folkevogne.
René
Det eneste jeg ville være nervøs ved var den meget negative camber på baghjulene, der evt. får dine baghjul til at spidse mere end godt er (og jo mere læs der kommer bagpå, jo mere spidser den). Få den evt. sporet rimelig læsset, så du er sikker på at den ikke slider dækkene i stykker inden du når derned.
Ellers - god tur ;-)
Jeg har tænkt meget over et eller andet system der kan hæve den bag i på vejen derned. Men skal lige have den på liften så jeg kan se om min idé virker...:o)
Når jeg er dernede skal den HELT ned, for så skal jeg jo vise tyskerne, at danskerne også kan sænke en gammel VW - har været dernede flere gange, og har endnu ikke set en så lav som min...c",)
Jeg sidder og tænker det samme som Rasser og kommer lige i tanke om at når bilen er sænket så meget får baghjulslejerne ikke meget olie. Kan sagtens gå til småturer i DK, men på sådan en langtur vil jeg nok hæve bilen lidt bagi så olien kan komme fra gearkassen og ud i hjullejerne. Skift/check olie i gearkassen.
/Rolf
Jeg har et fint gammelt emalje skilt med DK (passer til VW) er det hvad du søger?..
You must log in to post.