Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW 1600 Old School motor sælges

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Denne motor begyndte sit liv som vandpumpetrækker, og henslæbte de første år af sit liv med det. (500 timer, svarende til noget i retning af 20000 km.) Derefter blev den så konserveret efter VW´s egne forskrifter og sat til side i 8-10 år, hvorefter den blev videresolgt og jeg fik fingre i den. Eftersom den havde stået stille så længe, var jeg lidt betænkelig ved ”bare” at montere den op og starte den. Belært af dårlige erfaringer ved jeg, at det nemt kan tage hovedlejerne når motoren har stået så længe. Så vi valgte at skille den ad og inspicere/rengøre den. Og godt det samme. For på bagsiden af alle hovedlejer (i oliegangene) var der fyldt med ir og andet godt fra havet. Det havde været galgen for lejer mv., hvis den var blevet startet uden rengøring. Men resten var i meget fin stand. Det eneste der fangede mit øje var lidt ”blueing” på krumtappen omkring plejlleje 3. Et hurtigt mål viste absolut minimumsmål i sideslør iflg. Werkets egne opgivelser. (0,10 mm.) Det er efter min mening for lidt, og giver sig udslag i netop slige resultater, som senere kan give fatale skader.

Nå, men da vi nu havde en bunke stumper i super stand, men som dog liiige skulle have en kærlig hånd fik jeg den tanke, at jeg ville lave denne opbygning i old school tuning stilen. Og eftersom der jo ikke er noget svinghjul på sådan en industrimotor, valgte jeg en anden nyopslebet krumtap, som er afbalanceret sammen med svinghjul og trykplade.
Plejlstænger og stempler var jo i superstand. Man kunne nærmest ikke se det havde kørt. Men de led dog af de sædvanlige halvstore vægtforskelle. Så plejlstængerne kom en tur i plansliberen for at få rettet tværmål for sideslør og vægttolerancen blev rettet til +/- 1 gr. Stempler blev også rettet ned fra 6 gram til +/- 1 gr.
Knastakslen og løfterne var jo også som nye, men jeg har valgt en 262 gr. for at få lidt mere gang i tingene, men stadig bibeholde godt bundtræk og tomgang, som disse motorer jo er kendt for.
Topstykkerne har fået en pæn omgang. Jeg valgte at presse ventilstyrene på indsugningen ud, for at kunne porte kanalerne ordentligt. Udstødningskanalerne er kun lige tilrettet. De behøver ikke meget arbejde for at flowe tilpas i forhold til indsugningen. Forbrændingskamre er tilrettede og indsugningsventilerne er lavet med ”cut back” på oversiden af anlægsfladen for bedre og hurtigere aktivt flow. Kompressionsforholdet er sat til 8,4 – 1.
Fødesystem er et sæt nye 40 mm. Kadrons men med gammel model bund og top omkring filtrene for netop lidt mere old style look.
Tænding er en 009 monteret med Ignitor modul. Spole er en Pertronix 3 ohm. Nye Bosch kabler og nye tændrør.

Udstødning er en Tri Mil GT 2 tip. (God lyd)

Køling er 30 hk blæsehus med originale køleskjolde og underplader. Varmekasser er også nye.

Motoren leveres komplet. Dvs. incls. kobling og incls. bagplade. (Lige til at montere) Opstartet og knast kørt ind samt grundjusteret. Første olieskift er foretaget. 1 års reklamationsret.
Jeg garanterer 65 hk, men lur mig om ikke den trækker 70. Der er pænt skred i den.
DKr. 27900,-

Henvendelse på tlf. 20888030
Mvh.
Torben
Billede mm. her: http://morepower.dk/Salg.htm

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Torben

Lidt off topic, men hvad koster Tri Mil GT 2 tip?

Mvh Dennis

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Søg, og du skal finde.
http://morepower.dk/Salg.htm

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Takker;-)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øv, jeg kan ikke komme ind på Skats hjemmeside... Jeg må hjem og sælge ungerne, de er alligevel for dyre i drift.

Du har ret Torben, den ville passe perfekt i mit motorrum!! Kan den evt. afbetales over 186 måneder??

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

HNC : Det er da bare afsted ud og sælge ungerne og finde en flise til konen... ;-)

Det er en fed motor som vist ville yder det den skal i din bil...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

186 måneder !!! Arh, så ender jeg jo med at blive pensionist inden den er betalt med renter und alles. Der må findes en anden løsning ;-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Alex Johnsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Farmer den udstødning den hedder trimill eurosport 2 tip muffler. ceramic coated
kan den sidde på når man ikke har de 2 rundinger i bagpanel?????
Vh Alex

(permalink) chander Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Farmer. Ja du er nødt til at bære over med en nybegynder indenfor gamle VW'er. Passer den Trimill Eurosport 2 tip (du har på din hjemmeside til 895.-) på en karmann ghia 1584cc fra 1973. Og er den lige til at sætte på, eller er der andre stumper jeg skal have fat i, og til hvilken pris. Altså en totalpris på det hele. Håber du kan hjælpe.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Chander.
Send mig en mail istedet for at skrive sådanne spørgsmål i en salgstråd.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.