Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kadron karb. på type4

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er lige ved at tilpasse et sæt Kadron manifolder til mine topstykker, og kom så til at sammenligne de originale type4 412S manifolder med mine "Empi" kineser manifolder. Karburatoren er jo 40mm. Hullet i de medleverede "Empi" manifolder er 37-38mm, som snævrer ind til 33mm. FLOT !
I de originale type4 manifolder er hullet 41mm. Værd at tænke over når jeg samtidig er ved at bygge dem på en 2054cc.
Til venstre er den ene manifold som jeg har udvidet til 40mm.

p1010053 large.jpg
p1010057 large.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Velkommen på kinabølgen, hvor kvalitetskontrol og nøjagtighed går hånd i hånd :-(

Det er simpelthen utroligt at ALT skal checkes i hoved og røv. Ikke underligt at der er så mange der har problemer med deres motorer, de er jo bygget op af stumper der ikke passer sammen!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det er herligt.

Jeg skulle i dag bygge en forbro med justeringsbeslag. Det pis skulle bearbejdes grusomt meget før det ville passer sammen. Fjederne havde inge chance for at komme ind i beslagene - det skulle en fil til. Selve klodsen som fjederne monteres i passede ikke ind i røret osv osv osv.

Det satme utroligt at sådan noget pis kan koste 250 kr.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Af bitter erfaring købte jeg også en original sænkningsforbro hos KB til mit Speedster-projekt. Den koster godt nok over det dobbelte af de billige. Men så var det også venstrehåndarbejde at bruge den. Det må jeg sige. Sådan skal det være. Ellers gider jeg ikke. Ikke mere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.