Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Slør i spjældhus på kadrons

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej VWenner

Jeg er (endelig) ved at komme videre med mit motorprojekt.
Jeg havde besøg af min motorkyndige svigerfar igår, og han sagde at det slør der er i mine spjældhuse til mine kadrons kan resultere i falsk luft og ujævn tomgang.

Kan man skifte bøsninger for at reducere sløret?
Hvis ja - Er der nogle der har sådanne bøsninger?

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tror du skal prøve at tage en snak med Torben (Farmer) 20888030.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg mener problemet eller focuseringen på "problemet" er overdrevet.
Det er først et problem når der er så meget slør at tomgangssystemet ikke virker mere. Altså motoren får det luft den skal bruge til at køre tomgang igennem hullet til spjældakslen. Derved suger motoren ikke mere i tomgangssystemet og der tilsættes ikke derved ikke mere benzin til luften.
Jeg lavede engang en type4 motor ud af det jeg havde liggende på gulvet. Deriblandt et par 40mm Solex 412S karburatorer.
Den højre karburator var så slidt i spjældakslen at man faktisk ikke skulle åbne luftomløbsskruen så kørte den. Den må have fundet noget luft et andet sted.
Jeg kender 3-4 af de ejere der efterfølgende ejede den. Rasser, her på VW-nettet, har kørt med den i nogle år. Jeg lavede den i 1984 så den kørte da, med de slidte karburatorer i over 20 år og over 100.000 km. Rasser har vist nok skiftet dem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Men er der nogen af Jer der smører spjældakslerne når I laver service på jeres biler ?
Øøhh ? Service ? Nå ja- nej den kører jo godt nok.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Korrekt jeg skiftede dem med et bedre sæt 412s karburatorer med mindre slør i akslerne!

Der var MEGET slør i de gamle aksler, men alligevel var det virkeligt minimalt hvad forskel man kunne mærke. Efter denne erfaring er jeg enig med frank i at "problemet eller fokuseringen på problemet er overdrevet".
Jeg siger: kør dem som de er, du kan garanteret stadig få dem til at stå fint i tomgang.

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.