Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hjælp til motor problemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej nogen der måske kan hjælpe med hvorfor min motor larmer helt vildt det kommer nede fra siden af motoren vippetøj eller???? der nede omkring sådan en tik lyd

jeg har for nylig sat nye 1600ccm cylendre stempler og toppe på.

lyden følger omdrejningerne

hjælp mvh hammer

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Prøv at lav en kompressions test på den, så ved du i hvert fald om du har smadret en stempel/cylinder.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvor kan jeg lige få lavet såden en henne

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Altså hvis det var mig ville jeg tage ventildækslerne af og kigge om der er noget galt. 90% af de mekaniske fejl man oplever på en VW kan som regel lokaliseres i ventilmekanismen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det har jeg også gjort men det er der ikke!!!

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

vippe tøjet er der ikke noget galt med de er justeret. altså det er ikke en lille smule der er rimelig meget hvis den står og køre ved siden af en motor der lyder som den skal

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg troede først det var blæseren men uden rem larmer den lige så meget

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis man skal beskrive lyden så er det en tikke skure lyd som følger omdrejningerne
altså motoren køre fint!!

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

lyder det som en stempelring der sidder i klemme er testen som rasser nævner vejen frem ...
du kan købe en kompressionsmåler i de fleste bilbutikker.

men det er svært at få en døv mand til at foklare hvordan fuglene synger ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen det er i begge sider!!!

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvad er muligheden for at du har samlet noget forkert to gange ???

formoder at blokken med knast og lejer var 100% inden du satte nyt cylindersæt på.
og at du har justeret alt som fabrikken foreskriver det bør gøres.

tror det skal høres , bor der ikke en god motorguru i nærheden af dig du kan spørge.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det er jo så det

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvor kommer du fra ? kunne jo være at der var en der bød ind

(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du justeret ventilerne i den rigtige rækkefølge?

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

i den rigtige rækkefølge ???? altså 1432 ventilerne er stillet til 0.15 fri gang.
ja og så fik jeg så flyttet stempler cylindre toppe osv over på en anden blok og dt hjalp ikk nej..

er der ikke en motor expert omkring aalborg der har lyst og tid til at komme og høre problemet????

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

kan det være dit udrykkerleje?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

i gear kassen eller havd

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og det er ikke bare en læk i udstødningen eller utæt topstykke der forårsager lyden ?
Hvorhenne bor du ?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) REN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er du sikker på at dine nye krydspinde på 1600 sættet passer i plejllejerne?

R

-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg bor i gandrup

helt 100 på at krydspinde passer

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

efter blok skifte er vi kun ude i en høj tik lyd. det hjælper lidt at holde på udstødningen der hvor den er samlet med j rørene.

det er en mulighed at topperne ikke er tætte for jeg da jeg spurgte bent sagde han det ikke var nødvendig med pakning mellen cylinder op toppe..

(permalink) vwanders Member
Skrev for 15 years siden | | | |

1-4-3-2 er tændingsrækkefølgen. Ventilerne stilles 1-2-3-4. Først skal mærkerne på remskiven og i strømfordeleren passe. Der stiller du 1'eren. Så drejer du motoren en halv omgang baglæns og stiller 2'eren. Så en halv omgang mere baglæns og stille 3'eren. Og en halv mere og stille 4'eren.

Men en skurende lyd giver det ikke at stille dem forkert..

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen det er heller ikke skuren mere det er en høj tikke lyd vil da lige prøve at stille vippe tøjet tak

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har haft et ventilsæde der gik løst, det gav en tikke lyd der fulgte omdrejninger. Der var ikke noget at mærke på motoren, den kørte som den skulle.
Det var NOS topstykker. Det eneste jeg kunne måle var at ventilspillerummet blev mindre på den ventil.

Mvh. TeddyC

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvordan sidder de enlig fast de ventilsæder???

det er bare mærkeligt for lyden er der i begge sider....


Reply »

You must log in to post.