Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorproblem med tomgang

Tags:
No tags yet.

(permalink) SBS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.

Når jeg bremser ned og kobler ud, så går motoren ofte ud.
Hvis jeg bremser og kobler ud, og giver lidt gas, så går den ikke ud...
Jeg tanker ren oktan 95.
(er der noget tilsætning man skal bruge i benzinen ?)

Er det mon tomgangen der står for lavt, eller har det måske noget med
benzinen at gøre ?

Mvh. Søren

-------------------------------------------
"Godt klaret min søn"
sagde djævlen og klappede mig på hovedet...
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej
kan være din termostat står åben hele tiden, (gør den det også om sommeren ?)
kan muligvis også hjælpe at hælde lidt sprit i benzinen....

-------------------------------------------
(permalink) SBS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej All season Bay Cruiser Midtsjlland
Jeg købte bilen for vel 3 mdr. siden og har ikke rigtig kørt i den endnu.
Så om den gør det om sommeren, må komme an på en prøve :o)

-------------------------------------------
"Godt klaret min søn"
sagde djævlen og klappede mig på hovedet...
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

karberatorsprit skal der til - på nogen biler også om sommeren...

med mindre den også gør det når den er gennemvarm - dvs mere end en halv times
frisk kørsel....

så skal den nok justeres lidt ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) sunshine Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke, hvilken motor, som du taler om - men jeg har oplevet lignende problemer med en Solex 34 PICT-3 karburator. Dengang var det den magnetiske omløbsventil, der drillede(lukkede) når motoren kom ned i omdrejninger. Måske fordi spændingen ændrede sig lidt ?

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kunne også være fordi den magnetventil kun har betydning i tomgang :)

Den mest almindelige grund til at en bil ikke kan køre tomgang, er at tomgangsdysen er tilstoppet. På en VW er det næste, som Bornholmer er inde på. Karburatoris.
Hvis jeg går ud og starte min type1, så kan den også kun køre i 2 minutter, så går den i stå. Hvis jeg så kigger efter, kan jeg se at indsugningsrøret er helt hvidt af rim på de øverste 10 cm.
Det er en brugt motor jeg lige havde serviceret inden monteringen i bilen. Jeg havde nogen problemer med dynamoen. Så jeg havde den startet for at måle på den, og det var uden luftfilter på. Der kunne man se det samme. Karburatoren isede til helt op til luftfilterets flange.
Man kan godt glemme det. Det kommer ikke til at køre uden sprit eller, som jeg gør, blokerer spjældet til forvarmen så det er lukket altid. Og så skal papslangen selvfølgelig være til stede.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SBS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

OKI
Hvis jeg skal prøve med det karburatorsprit, hvor meget skal der så i ?

Og mange tak for de gode råd :o)

Mvh.
Søren

-------------------------------------------
"Godt klaret min søn"
sagde djævlen og klappede mig på hovedet...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det står flasken. Er I faldet ned fra månen ? eller er jeg bare et surt gammelt røvhul ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SBS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Slap af Frank dit sure gamle røvhul...

:o)

Jeg er totalt novice i det her og spørger kun fordi jeg ikke ved det.

Husk at se smiley'en Frank ;o)

Mange tak for hjælpen.
Søren superamatør som aldrig har rodet med en motor

-------------------------------------------
"Godt klaret min søn"
sagde djævlen og klappede mig på hovedet...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

HA!

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Manden har jo ret.... i et eller andet.

L

-------------------------------------------
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det lyder lidt som tomgangsdysen synes jeg...Du skruer den ud og blæser den igennem med trykluft.

Er der benzinfilter på din bil ?? Det tager jo det værste nams...

Og er som næsten altid enig med Frank i begge punkter.. og med Ib, for det kan også sagtens være Karburatoris, men så synes jeg også at den plejer at hakke lidt når man kører.

Og nej Frank du er ikke et surt gammelt røvhul, kun lidt ;)

-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) SBS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej igen

Vil lige høre om karburator-sprit er det samme som karburator-væske ?

De steder hvor jeg har kigget efter det, står der kun karburator-væske,
og ham jeg spurgte på tankstationen vidste det ikke :o)

mvh.
Søren

-------------------------------------------
"Godt klaret min søn"
sagde djævlen og klappede mig på hovedet...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er det samme ja.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du siger den "ofte går ud" - altså ikke hver gang?
Og det er når du slipper gassen og kobler ud ?
Karburatorsprit skal der selvfølgelig på, og det skal nok hjælpe, men de symptomer der kan også betyde for mager blanding.
Men prøv spriten først. Alle gamle vw-motore er jo alkoholikere i vinter halvåret ..;-)

John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) SBS Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak til jer alle sammen.
Jeg får købt noget karburatorvæske snarest og afprøvet om det gør forskellen :o)
Jeg melder tilbage bagefter.

John Pedersen...
Jeg forstår ikke hvad du mener med en for mager blanding ?
For jeg har slet ikke blandet noget endnu :o)

Søren

-------------------------------------------
"Godt klaret min søn"
sagde djævlen og klappede mig på hovedet...

Reply

You must log in to post.