Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dellorto update kit

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nogen der har erfaring med Dellorto DRLA update kit fra CB performance, overvejer at bestille det
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=522.

artikel fra vw trends
http://www.cbperformance.com/Jan1996.asp

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ingen der har bare lidt erfaring

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Medmindre din motor virkelig har behov for mere luft, er det ikke pengene værd. Det ENESTE tidspunkt jeg har kunnet se/måle en fordel ved at bruge update kittet, hvor der egentligt ikke var behov for mere luft, var engang jeg havde en kunde der kørte med 40 mm Dells på en 1910 type 4 i en type 4 (412 Variant) Der var der ikke plads til tragte i filtrene pga højden. Og derfor havde den en elendig brændstoføkonomi. defor blev vi anbefalet at prøve updatekittet fordi sprederøret er mindre modtagelig overfor korrekt luftretning end hjælpeventurien. det hjalp også. Forbruget faldt fra 8,5 km/l til 10,5 km/l. i snit. Og den fik 3-4 hk mere. Men som nævnt på alm set ups, hvor man har noget højde på filtrene og motorene er "små" kan det ikke betale sig. Husk på, en alm 40 mm. Dellorto kan snildt følge med til 140 hk. Vi har endda set 145-147 hk i få tilfælde med super nulrede karbs. Med update kittet har jeg trukket 154 hk, på en 2275 type 1.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sjovt nok, så husker jeg da ikke det var det salgsargument du brugte overfor mig, da jeg købte et sæt af dig T !!!!!!

Men lad nu det ligge..

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mon ikk Farmer er blevet lidt klogere siden da Vince, Det jo et århundrede siden ;-)

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Vi?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Var det din motor Rasser der lavede 145-147hk? :)
Kan man få update kit til 36mm DellOrto eller er det bare ærgerligt/surt show hvis man har de små karbs? Man kan vel ikke "bore" 36mm op?

Nicolaj

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det var ''vores'' ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvilket er så at anbefale dyse setup til min motor.
Venturi :
idle :
acc :
main :
air :

1914 ccm
284 knast
044 ligende toppe med doppelde fjedre ( Mofoco 042 )

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg referede ikke til din Rasser, for jeg var og er egentlig ikke klar over hvad du gjorde ved dine. Jeg har ikke gjort det på 1914, men på 2007 og 2110 ccm. (Og de kører lidt mere end en sæson ad gangen ;-) )

Og Vince (HÆ) jaeh, dengang troede jeg jo nok lige rigeligt på reklamerne. Men nu var det jo osse tilbage i forrige århundrede var det ikke ?

Max kørbarhed:
32 mm venturi 0,55 - 0,58/130/180.
Max effekt:
34 mm venturi, 0,55-0,58/ 140/180. Men det nøjagtige str afhænger af Etubes kompression og udst.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nikolaj, i nogen af 36 Dellséne kan man faktisk bruge 40 mm update kittet. Men om det har en virkning kan jeg ikke svare på. Jeg ved dog, at jeg og en kammerat har trukket 117 hk på en 1776er med 36 Dells der er blevet nulret lidt. Og min 1850 cc. ministroker i version 2 rykker 110 hk med 36 mm Dellorto.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svaret Torben, jeg prøver de 36'ere med de dysser du lagde i - hvis ikke det spiller helt på den 1914ccm så kan det godt være du bliver nødt til at "nuldre" dem eller måske finde nogle 40mm Dells. Jeg ved jo faktisk ikke helt hvad der ligger i den motor, men den gik rigtig godt med en enkelt karb..

Nicolaj

-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..

Reply

You must log in to post.