Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  buggy med 1,8t

Tags:
No tags yet.

(permalink) Nn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej
er ny herinde. Er gået igang med at bygge en buggy helt fra bunden. Alle dele bliver udskiftet. Ned til mindste bolt. Lige nu går jeg og bikser lidt med en 1,8t motor. Ville hører om der var nogen der har prøvet at montere sådan en på en standart gearkasse og hvad de har af erfaring med det?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

med t mener du turbo ik ?

kig her http://teamangoraracing.dk/viewtopic.php?f=3&t=26

blob har gang i noget der ser godt ud her

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Nn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jo. motoren sidder i audís a4 og i en passat.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

den er alt for tung til en buggy - og hvor vil du gøre af køleren ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) MortenP Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Intet er umuligt for den som bærer viljen !

(permalink) Nn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Regnede med at placere køleren oven på motoren med et par blæsere. Ved godt at projektet lyder umuligt. ´Derfor der er spændende. vil prøve at bygge noget der ikke er gjort før. Vil meget gerne hører folk ideer?

(permalink) kps Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Nn

Alt kan selvfølgelig lade sig gøre og du kan sikkert også få det til at virke,men du er nød til at forstærke din gearkasse en standart kan ikke holde til det moment en 1,8t udvikler den vil smulre første gang du hugger til den så start med at opdatere din gearkasse og bremser for den sags skyld.

mvh k.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

det er gjort før i en bus - i england er der mange der kører med audi og passat
motor i deres bus - men der er vægt forholdet også lidt anderledes - dine
forhjul skulle jo helst ha kontakt med jorden. og det bliver svært med hele
vægten bagi.

men morten har da ret - intet er umuligt for dem som vil ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Nn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bremser er der styr på. Hvor kan jeg får min gearkasse forstærket? Adapterplade er lavet

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

der er en dansker her der kan være behjælpelig med en gearkasse til dig

http://www.morepower.dk/transmissions.htm

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Nn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

mange tak. skal nok smide nogle billeder når projektet er kommet lidt videre.
Hvad kan standart gearkassen holde til?

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

100 hk alt efter din kørestil....

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

200HK og 300Nm.
Før der var noget der hed VW-nettet kørte flere i Aalborg og omegn da med tunede 2L og 2,4L type4 på std. gearkasser. Men vi kørte. Vi lavede ikke donuts.
Jeg tror jeg ødelagde min egen gearkasse ved at montere et forstærket sidedæksel. Jeg tror de originale sidedæksler arbejder eller giver sig om I vil og fjedrer af. De forstærkede kommer ikke tilbage igen hvis først de har været hårdt belastede. De er for stive til gadebrug. Men det har jeg ingen belæg for.
Men vi kørte til træf i Tyskland og Sverige og havde da aldrig bekymret os om gearkasserne kunne holde.
Det er en anden kultur idag. Motorer skal køres op på omdrejningsbegrænseren, der skal laves hjulspind og donuts. Det holder de ikke til med 200HK. Men brug de 200HK på motorvejen. Det sker der ikke noget ved.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Nn Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mange tak for det svar frank. Meningen med bilen er heller ikke at kører rundt og lave hjulspind og donuts. Det er bare at lave noget Anderledens og vise at det kan lade sig gøre, selv i en buggy. Motoren skal kører standart(163heste).


Reply

You must log in to post.