Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er der lige sket her ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frankes Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Min 1915 motor sagde godt nok lidt sjovt inden den blev stillet hen for vinteren ikke noget alvorligt,men mere som om de dobbelte karbs trængte til justering/synkronisering. Da jeg så idag fik ventildækslet pillet af mødte der mig et knap så sjovt syn. I dækslet lå der hovedet fra den ene stødstang til cyl 1 og stødstangen stod lige så fint ved siden af vippetøjet i hullet!!!!! puha hvis der ikke er sket noget som der ikke ser ud til er det sgu heldigt. Stødtangen var helt helt lidt bøjet hvis jeg havde den liggende på en glasplade så ca 1 mm på midten fik jeg nogenlunde rettet igen men skal nok have helt nye i. Selve juster skruen på vippearmen er ikke løs, dog lidt længere ude som de andre, men der var så meget slør at jeg uden at løsne noget kunne klemme den ind på plads igen. Kan der være sket noget længere inde ?? og hvad kan det være hvad er mulighederne og hvordan dælen har den kunne hoppe ud ??? skal nok prøve at tage nogen billeder så det er nemmere at forstå.
Mvh
Frank Andersen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du kan sætte den ind igen må ventilen da stå i åben stilling ?
En ventilsædering der er faldet ud ?
Af med topperne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frankes Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jamen ventilen sidder hvor den skal altså den er lukket, så skubbede jeg vippearmen op så den gik mod ventilen óg så kunne jeg sætte stødstangen op på plads. hvad er der længere inde løftere og så knastaksel ??

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En løfter der er gået ?
Mål på stødstang på udst. og se højden. tag så den og sæt over i det "beskadigede " hul og se om den er i samme højde. (Motoren skal selvfølgelig stå i forbrændingstakten)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du evt et vippetøj hvor et eller flere af hovederne er lidt for store?
Den 1914 longblock jeg købte fra Strightly Foreign i USA havde den fejl på to vippearms skåle.
Derfor kunne stødstangen hoppe ud og ind igen

Det er så mig lige meget da jeg fik nye scat stødstænger med og har et udvekslet vippetøj med udveksling liggende til den.

P

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Frankes Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal have det hele kigget ordentligt efter imorgen. Men det med hovederne der er for store lyder da som en mulighed, og motoren er fra strictly foreign. Det skal forståes sådan at der faktisk er så meget "ventil-spil" at den uden støre besvær kan tages ud. skal prøve at tage nogen billeder imorgen, men tusind tak for svarene indtil videre.
Mvh
Frank Andersen

(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som jeg husker det så var det pænt meget de var for store.
Ring evt til mark på strightly.
Han var fint hjælpeom med min og oven i det havde han fået en større sending stødstænger med fejl på !
Så helt sikker nye stænger i den

Mvh p

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Frankes Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er så ikke mig der har fået motoren hjem derover fra men Retrobug, og den har kørt omkring de 13000km så ville det vel være sket for længe siden eller som sagt hvis det er lang tid siden ventilerne er blevet stillet så den har fået lidt slør og så et for stort hoved oveni så skal der ikke meget til. Må indrømme har ikke tjekket ventilerne efter jeg købte den da den kørte virkelig godt og jeg har måske kørt 7-800km i den nu. Men den skal bare være klar inden længe, haster ikke med det vejr vi har lige nu. Og så har fundet nogen billige bugpack Crome moly stødstænger så de ryger helt sikkert i uanset.


Reply

You must log in to post.