Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Youngtimer Roskilde anyone ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja det var en fed aften.
Jeg var der nede med den blå oval på billede 7.
Jeg kender jer kun pr. navn så jeg må snart lære jer rigtigt at kende, så man kan hilse på jer.......

Der er jo et hav af mennesker der nede, så det er jo ikke til at vide hvem der er hvem. Men vi ses vel der nede en anden gang.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Leth Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er jo Anne og jeg der står for træffet dernede, desværre havde jeg ikke fornøjelsen i går, da vi er på ferie (men til gengæld havde jeg fornøjelsen af at uploade billeder til kl 3 i nat..)

Jeg har gået med tanker om hvad der skal ske med Roskilde i 2010 og det er ikke alle tankerne der er lige rare, men jeg føler at vi er ved at blive kvalt i vores egen success.

Det er vigtigt at vi ikke ødelægger vores forhold til omgivelserne, så alle har hermed tilladelsen til at "lege politi", men hvad kunne ellers hjælpe? Skulle man offentliggøre deres numre (vi har billeder af alle biler så det er jo ikke svært...) - eller ville det være at gå over stregen?

Vi er meget glade for den støtte vi får herinde og andre steder, det er den der driver os....

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Jakob,

Jeg håber I nyder jeres ferie.
Jeg tror helt sikkert at den bedste måde er at lade folk vide, når deres opførsel går over gevind og bliver uacceptabel. Naturligvis i ordentlig tone. Og da vi nu har din "velsignelse" kan du rolig regne med vores opbakning.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg var også med i aftes (dog incognito i NSU'en). Jeg har desværre ikke været så aktiv henover sommeren pga. mit engagement med CHGP, og det slog mig at netop mængden af amerikanerbiler og motorcykler nærmest er eksploderet.

Og desværre er der nogle af dem (meget få - men alligevel for mange) som ikke forstår at der er tale om en offentlig P-plads, ikke et lukket træfområde.

Jeg havde min ældste datter på 9 med i aftes, og allerede inden vi var kommet ind på området var vi ved at få bulet fronten, fordi en af deltagerne i en længere amerikanerkonvoj fejlagtigt havde fået opfattelsen af at de var omfattet af færdselslovens regel om vigepligt for sluttede optog. Og senere, da vi var kommet ind og havde fundet en plads (efter at være blevet vinket væk fra flere pladser, fordi de var "reserverede"), var vi ved at få kørt tæerne af fordi en spade på en Harley havde fået det indtryk, at man er sej når man fyrer den af midt i en menneskemængde. Hvad der skulle være en hyggelig far-datter aften, gjorde i stedet tøsen noget utryg!

Jeg har talt med flere som er begyndt at vælge Youngtimer fra, fordi fokus har drejet sig væk fra vore hyggelige 60'er og 70'er biler, og over mod muskelbiler og motorcykler.

Erik har selvfølgelig ret i at vi ikke skal gå rundt og være politi; det er jo netop en offentlig P-plads. Men som nogle af svarene på Thomas' indlæg på Smallblock også viser, så er der altså nogle som mener at det oprindelige Youngtimer-koncept er noget "morfar" og at man ikke skal være bange for lidt røg. http://www.smallblock.dk/modules/newbb_plus/viewtopic.php?topic_id=13533&forum=4&viewmode=flat&order=0

Skal vi finde et nyt sted at mødes, og så bare lade være med at fortælle dem hvor?

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

Det vil jeg dælme alligevel synes var lidt ærgerligt Bo. Det fede er jo netop at der kommer alt muligt at kigge på.

Der optimale vil nok være at finde en stor mark/eng/græs slette i stil med den jyske succes. Jeg tror måske at muligheden for at cruise rundt i mellem parkeringspladserne, er det f.eks. mc'erne benytter.

Men hvor finder vi den?

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du har fuldstændig ret, Mette! Det bedste ville være, hvis der var plads til alle og vi ikke behøvede at være bange for at genere nogen.

Som Jakob skriver, så er Roskilde-Youngtimer måske ved at være kvalt i sin egen succes. Der er ihvertfald ingen tvivl om, at det længe har knebet med pladsen på de gode aftener. I forvejen skal der ikke meget fantasi til at forestille sig, hvordan ikke-bilinteresserede Roskildere (Roskildensere? Roskilditter? Roskildeboere?) vil kunne få ondt adskillige steder ved at se, hvordan bilerne holder på græsplæner, fortove og cykelstier, og hvordan hele havneområdet bliver totalt utilgængeligt hver eneste torsdag aften.

Når der så tilmed bliver kørt råddent så folk må springe for livet, tror jeg ikke vi skal vente meget længere før drengene med de blå lys på taget vil stå parat og sende os hjem igen, når vi møder op...

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Leth Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så galt håber jeg ikke det går - vi har opbygget en vis potion goodwill hos politiet i Roskilde, de var igennem pladsen flere gange i går uden at foretage sig yderligere, så jeg tror ikke at det er i deres agt at få os væk for så havde de gjort det!

Men det er mig magtpåliggende at vi fremstår som nogle anstændige mennesker og ikke en samling bøller - kommer det så langt ud at det ikke er sjovt mere er der jo heller ingen grund til at vi kaster penge og tid i det. Vi har været i gang 5 år nu, så i det mindste har vi da sat et fingeraftryk :-)

Men så længe det giver mening bliver vi ved...

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

det er jo altid dyreskuepladsen (f.eks skateboardbanen) hvor der er rigtig meget græs....så er det med dækafbrænding også uaktuelt.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Leth skrev:
Men så længe det giver mening bliver vi ved...

Og så længe I bliver ved, gør vi nok også ;-)

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Leth Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dyreskuepladsen er tænkt, men den får vi nok ikke gratis - og da youngtimers økonomi er identisk med min tror jeg ikke det bliver aktuelt at leje pladsen hver torsdag 6 måneder om året :-/

-------------------------------------------
Mvh Jakob
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 14 years siden | | | |

T6134 skrev:

Leth skrev:

Men så længe det giver mening bliver vi ved...

Og så længe I bliver ved, gør vi nok også ;-)

Præcis!

Jakob, lad os se hvordan det går, og så kan dyreskuepladsen jo altid undersøges.. Der må være noget kultur goodwill i Roskilde.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

plænen ved skateboardbanen er jo stor, og kommunen/byen må kunne se fordelen i at få ryddet havnen og sendt det lidt ud i periferien. Ikke at arrangementet på havnen er fedt, og beliggenheden er fed men når så mange samles og der er så mange amerikanere dukker op, så tror jeg det er vanskeligt at holde testosteronen nede. At køre med 500hk'er appellere jo til hjulspin og det ligger dybt i dem der kører amerikanerbiler...bare se alle de andre træf med amerikanere!!!! der kører man jo op og ned at vejen og brænder gummi af.

Jeg vil bestemt ikke fravælge youngtimer, men det er ikke hvad det har været. Amerikanerfolk og harleyfolk har ikke respekt i livet og det udstråler de jo tydeligt i den arrogance de ligger for dagen derude (desværre)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) T613-4 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hendrixxx skrev:
Jeg vil bestemt ikke fravælge youngtimer, men det er ikke hvad det har været. Amerikanerfolk og harleyfolk har ikke respekt i livet og det udstråler de jo tydeligt i den arrogance de ligger for dagen derude (desværre)

Nu skal vi være forsigtige med at skære alle over en kam; jeg kender en del fornuftige og velafbalancerede amerikanerbilfolk.

Men der er ingen tvivl om at en del af dem tilsyneladende har nogle meget korte peniser...

-------------------------------------------

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ved godt det var en generalisering og det er selvfølgelig ikke fair, for der er da også ok folk der kører amerikaner, men det er helt sikkert at der er væsentlig mere arrogance og "skidenpåreglerne" blandt amerikanerfolkene og harleyfolkene, end der er på f.eks rene vw træf....der er ingen tvivl om at hvis man kører i noget der er størrer og dyrer den pøblen, så er man åbenbart undtaget visse regler.

Men du har nok ret mht. det med penisserne :-) gad nok se dilleren på ham der kørte i fiat 500'eren :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) HNC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dilleren? jeg troede han havde været hos slagteren og købe 10 meter medister ;-)

Jeg kan ikke lige få adgang til Thomas's SmallBlock indlæg (skal måske have et login først?), men det forekommer mig rystende at nogle finder dette Youmgtimer møde morfaragtigt og alligevel vælger at dukke op, blot for at sprede skræk og rædsel blandt andre medborgere. Så lav da for h...... et arrangement selv og ødelæg det!!

Personligt synes jeg det er rigtig fint med den store spredning af biltyper og der var trods alt godt 99% af deltagerne, der sagtens kan finde ud af spillereglerne. Det har næppe noget med biltypen at gøre, men snarere IQ på et par enkelte individer. Der var iøvrigt også en enkelt af vore egne (du ved nok selv hvem du er) der ikke kunne finde ud af rundkørslen uden hjulspind...

At flytte væk fra Roskilde havn vil måske bare gøre ondt værre, for så er der ingen der kan blive generet af burnouts og dårlig opførsel... og det vil næppe glæde hverken os eller Politiet. Derfor må dem der ikke kan finde ud af reglerne RULLES I TJÆRE OG FJER OG UDSTYRES MED EN NARREHAT, så alle ved hvem de er :-)

Uanset om Youngtimer.dk står bag dette monster af et træf, så er det næppe sandsynligt at denne tradition bare går i sig selv igen. Men hvis vi ikke kan opretholde lidt selvjustits, kunne Politiet måske godt blive fristet til at møde op med både SKAT og bilsyn, og det ville nok tynde lidt ud blandt deltagerne...

Lad os håbe, det bare var en enkelt svipser og at de brådne kar tænker sig lidt om næste gang!

Henrik

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ja det er jo nok sådan at hvis en gør det, så kommer der hurtigt 10 andre der også føler sig berettiget....især hvis man har en bil der kan lave betragteligt hjulspin- hvis man måtte og jeg kunne gad jeg da også godt lave en brænder for folket meeeeen med 1500cc så bliver det sgu nok ikke til mere end en kvart runde med 225 dæk bagpå :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 14 years siden | | | |

I torsdags var første gang i år jeg nåede på havnen. Ikke lige som jeg huskede det fra de foregående år. Jeg så ikke racerharleyen, men havde glæde af en kameleon farvet golf 3er, en nissan kingcab med hydraulik og så hjulspindsfjolserne. Det er super ærgerligt og ikke lige det jeg forbinder med begrebet "youngtimer". Men som andre også har skrevet er det en offentlig p plads hvor man ikke kan udelukke nogen.

Hvis I er sikre på hvem det var er det bare frem med billederne på forsiden af youngtimer, så de kan forstå de er uønskede. Skulle politiet, Roskilde kommune, naboerne og andre kigge på youngtimer siden kan de også se at der gøres noget aktivt for at få stoppet problemet.

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Brian W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor skal alting være så helligt..? Der er sku så meget man ikke må, i dagens danmark, at der bliver brændt lidt dæk af er nok ikke det værste der kan ske, det har i sku nok alle sammen gjort engang alligevel.

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Problemet er jo, Brian, at vi alle risikerer at blive smidt væk fra pladsen. Det havde jo været noget andet hvis det var blevet holdt på en lukket plads, men nu er den P-plads i Roskilde jo offentlig.

Og som der også står inde på smallblock, var der for år tilbage nogle sjove og underholdende åbne koncerter i den, i forhold til P-pladsen, meget nærtliggende park. Men de blev lukket ned af de naboer der boede i nærheden af parken - de selvsamme naboer som P-pladsen har..

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Brian W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jaa.. men det er jo ikke alle vores andres skyld at han vælger at lave lidt hjulspind, det må han jo selv stå til ansvar for, og det ved han også når han gør det..

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Brian, det handler om rettidig omhu - der er tidspunkter hvor man giver den gas og andre hvor man tager det mere stille og roligt.

Det er sgu ikke skide nemt at finde et sted i hovedstadsomrdet hvor man lige kan mødes så mange biler, så derfor er det sgu rart at kunne kommer tilbage.

Mit forslag er at vi kører hjem til dem der gerne vil have gang i gade, og så laver vi nogle gode kogere foran deres hoveddør....

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Brian, problemet er naboerne. Hvis, eller når, de klager skelner de ikke mellem hvem der har gjort hvad, de klager bare over larm og farlig færdsel, og så får vi sparket. Politiet kan tage enkeltpersoner i gerningen, men naboerne skærer alle over en kam, desværre...

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Brian W Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja ja.. nu skal i jo ikke køre den over på mig drenge.. jeg syntes bare at det er mandens eget valg og problem.. jeg skal selv til at flytte til KBh, og jeg ønsker da heller ikke at sådan en som ham skal være skyld i at vi ikke må mødes på den måde det sted længere, men så lad da politi´et om at give ham en lærestreg, istedet for at alle sidder her og brokker sig og hælder vand ud af ørene så meld ham, nogen må jo vide hvem han er..

-------------------------------------------
Brian Westphal, Herning, TLF: 42251984
Thief´s will be shot - survivors will be shot again !
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Brian, jeg lægger ikke noget over på dig - bare rolig.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej, heller ikke mig, det var bare konversation i tråden..;-)

Det var bare denne jeg svarede på: "Hvorfor skal alting være så helligt..? Der er sku så meget man ikke må, i dagens danmark, at der bliver brændt lidt dæk af er nok ikke det værste der kan ske, det har i sku nok alle sammen gjort engang alligevel."

Men ja, på smallblock.dk skriver de at alle ved hvem det var...om der bliver gjort noget ved det fra "amerikanernes" side, er ikke til at vide...

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*

Reply »

You must log in to post.