Hej. Det er meningen at jeg vil have lukket de 2 huller foroven på blæserhuset for at få optimal køling på cylinderne.Er der nogen der har forslag til, hvad jeg bruger for at lukke hullerne..
Hej. Det er meningen at jeg vil have lukket de 2 huller foroven på blæserhuset for at få optimal køling på cylinderne.Er der nogen der har forslag til, hvad jeg bruger for at lukke hullerne..
plakatrørpropper - om det optimerer kølingen er vel diskutabelt - et sæt varmekasser leder varmen væk fra udstødningsventilerne - varmekasserne får ledet
varmen væk via køleluften fra blæserhuset - har dog ingen reel data for dette - men
det har du vel heller ikke for din løsning eller ?
Det er en buggy jeg har..Har snakket med flere som har afskærmet hullerne, men om det overhovedet er nødvendig ved jeg ikke...Tænkte bare at der på den måde kom mere kølling til cylinderne.
du kan også købe propper til formålet. og det hjælper lidt på kølingen
Du må ihvertfald ikke køre med dem åbne.
Skruelåg fra babymos klarer opgaven, de passer lige på. Bananmosen smager udemærket... ;-)
Frank..nu bliver jeg helt i tvivl..er det nødvendigt at lukke hullerne
Det Frank mener er at hvis du ikke kører med varmekasserne forbundet til hullerne i blæserhuset - så skal hullerne lukkes!
Altsåeh, hvis vi skal snakke optimalt, så er det ikke heelt rigtigt, selvom jeg dog osse selv har praktiseret det i mange år. Det optimale er, at bore et 18-20 mm hul i pladen man blokker af med, således at lidt luft bliver ledt den vej ud. det svarer til den mængde luft som Werket har designet huset til at lede ud gennem varmekassen når den er lukket, for at køle elementet.
Men luk du bare hullerne. Du skal nok overleve ;-)
T
Ja, jeg vil tro at hvis man blot kører med dem åbne, så mister den lufttrykket i blæserhuset. Men når man ser på hvor gennemtænkt jeg tror kølesystemet er, så har Farmer nok ret i at det optimale vil være at der slipper lidt luft ud. Tests viser jo at blæserhuset ikke kan håndtere mere luft. F.eks. ved forsøg med andre, større blæsere. Rolf henviste, på et tidspunkt, til Jack Rabys tests af hans DTM-blæserhus og der skulle åbenbart mange forsøg, med små ændringer, til, for bare at lave noget der var ligeså godt som det originale. Først derefter kunne Raby arbejde på at forbedre det.
Det får den en amatør som mig til at tænke: Er du i tvivl, så brug det originale.
You must log in to post.