Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  venstre og højre hul i blæsehus.

Tags:
No tags yet.

(permalink) buggy for you Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej. Det er meningen at jeg vil have lukket de 2 huller foroven på blæserhuset for at få optimal køling på cylinderne.Er der nogen der har forslag til, hvad jeg bruger for at lukke hullerne..

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

plakatrørpropper - om det optimerer kølingen er vel diskutabelt - et sæt varmekasser leder varmen væk fra udstødningsventilerne - varmekasserne får ledet
varmen væk via køleluften fra blæserhuset - har dog ingen reel data for dette - men
det har du vel heller ikke for din løsning eller ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er en buggy jeg har..Har snakket med flere som har afskærmet hullerne, men om det overhovedet er nødvendig ved jeg ikke...Tænkte bare at der på den måde kom mere kølling til cylinderne.

(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du kan også købe propper til formålet. og det hjælper lidt på kølingen

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du må ihvertfald ikke køre med dem åbne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skruelåg fra babymos klarer opgaven, de passer lige på. Bananmosen smager udemærket... ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) buggy for you Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Frank..nu bliver jeg helt i tvivl..er det nødvendigt at lukke hullerne

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det Frank mener er at hvis du ikke kører med varmekasserne forbundet til hullerne i blæserhuset - så skal hullerne lukkes!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Altsåeh, hvis vi skal snakke optimalt, så er det ikke heelt rigtigt, selvom jeg dog osse selv har praktiseret det i mange år. Det optimale er, at bore et 18-20 mm hul i pladen man blokker af med, således at lidt luft bliver ledt den vej ud. det svarer til den mængde luft som Werket har designet huset til at lede ud gennem varmekassen når den er lukket, for at køle elementet.
Men luk du bare hullerne. Du skal nok overleve ;-)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, jeg vil tro at hvis man blot kører med dem åbne, så mister den lufttrykket i blæserhuset. Men når man ser på hvor gennemtænkt jeg tror kølesystemet er, så har Farmer nok ret i at det optimale vil være at der slipper lidt luft ud. Tests viser jo at blæserhuset ikke kan håndtere mere luft. F.eks. ved forsøg med andre, større blæsere. Rolf henviste, på et tidspunkt, til Jack Rabys tests af hans DTM-blæserhus og der skulle åbenbart mange forsøg, med små ændringer, til, for bare at lave noget der var ligeså godt som det originale. Først derefter kunne Raby arbejde på at forbedre det.
Det får den en amatør som mig til at tænke: Er du i tvivl, så brug det originale.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.