Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  JEG BLIVER SNART VANVITTIG ....

(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis ikke snart jeg kan finde en løsning på mine bremseproblemer.

Sagen er den at når den holder stille er der ingen problem..... når jeg kører stille og roligt, heller ikke nogen problemer.

Når den så får nogen klø... en lille smule og hvis jeg tager den hurtigt rundt i en rundkørsel eller sving, så er bremsen helt væk !

Pumper 4-5 gange og så er alt normalt igen.

Har nu haft ALT skilt ad for at se om jeg kunne finde fejlen. Ingen slør i nogen lejer, ingen utætheder, ingenting.

Alle slanger er gået efter, alle rør er checket.

Calibre/klodser bagi er justeret helt ud til skiven, foran er der vel ikke nogen justeringmuligheder.

Fejlmuligheder ???? Jeg kan snart ikke finde på flere.

Eneste jeg kan se det kan være er hvis stemplerne i calibrene bliver presset tilbage under stor belastning, men når alt sidder fast ved jeg ikke helt hvor jeg skal lede :-(

Alle forslag er velkomne.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

slip håndbremsen - juster dine begbremser så de står helt skarpt - også luft alle fire hjul - og begynd med de længst væk fra hovedcylinderen - så burde det virke - hvis ikke så skriv igen når du har gjort det.

hvilken hoved cylinder kører du med til dine skivebremser ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Var faktisk noget af det sidste jeg prøvede. Har alt i alt hælde 3 l bremsevæske gennem systemet de sidste 2 dage. Har prøvet pumpe og tryk metoden, ingen forskel.

Bruger std 2 kreds hovedcylinder.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så prøv at udlufte hovedcylinderen seperat - der er tendens til at der kan gemme
sig en luftlomme deri - virker det ikke er JEG tom for muligheder.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er desværre også prøvet.

Det mærkelige er at kun sker når den bliver presset rundt i et sving .... ellers er der ingen problemer.

Har tænkt om hovedcylinderen ikke er stor nok, da der selvfølgelig altid er mulighed for at skiverne gier sig en lille smule og presser på stemplerne under stor påvirkning.

og det er FULDSTÆNDIG bremsesvigt. pedalen går lige i bunden uden overhovedet at bremse.

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg tror måske du har forkerte inderlejer i forhjulene, hvis det er skivespindler fra en 1967?? og nyere lejer 68 og frem.

-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det er mærkeligt - prøv at luft dem ud med en kompressor udlufter - kan ikke
se andet end at der gemmer sig noget luft et eller andet sted hvis du hverken mister
vædske eller systemet er utæt.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kan det ikke være fordi væsken bliver presset ud til en side i beholderen når du tager de skarpe sving? Så kommer der luft ind i stedet for væske og så er der ballade. Det vil også passe med at væsken ikke forsvinder. Sidder din hovedcylinder som standard eller er den vinklet på en anden måde?

/Mads

(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg var ude for noget af det samme en gang, der var det hovedcyl der var defekt dvs. pletvis defekt.
Den lavede den sjove ting at vende gummiet inde i engang imellem, og når man så pumpede røg den tilbage og virkede igen. det skulle efter sigende være fordi nogen har trykket pedalen ned imens cylinderen var tør, og det har åbenbart den virkning på gummiet.
Ny hovedcyl på, og så kører den sgu måske.

PS. du har tjekket at du har frigang på stangen der går fra pedalen, hvis den sidder lige på grænsen kan det være at den ikke lukker vædsken tilbage når du kører den hårdt ??

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) bugservice Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej

Morten skrev ???
Jeg tror måske du har forkerte inderlejer i forhjulene, hvis det er skivespindler fra en 1967?? og nyere lejer 68 og frem.

tror han har ret mål lige dine spindler på leje sølen indvendig ?? er den 27 eller 29 mm

MVH Dennis

-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hold da kæft hvor der sidder nogle mennesker derude der har evnen til at sætte sig ind i hvad en problemstilling er !!!!!!!!

I har ret. Når jeg måler akslen på spindlen er den 27 mm og inderdiameteren af det inderste leje er 29 mm !

Men undrer mig så over at man ikke kan se/mærke det når man rykker i hjulet ?? er det fordi O-ringen sidder og tager fra ?

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja vi har selv lavet fejlen før. Men det var før der var noget der hed Internettet.
De fleste type 1 1500, der jo var født med skivebremser, blev i Danmark solgt i 66-67. Det inderste leje bliver større i februar 1968. Samtidig bliver styrekuglernes konus og gevind, større. Så ja, vi "gamle" kan sætte os ind i dit problem.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Lars Olesen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja det er atl fint nok, men hvad gør sløret i lejet ved bremserne? Jeg er nok for ung og uerfaren til at gennemskue problemet...

Rookie

-------------------------------------------
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |

slør i lejet = skiven "kæntrer" ved sving belasting, og så presser skiven klodser/caliber stempel tilbage... derfor skal der pumpes et par gange før der er kontakt mellem skive og bremse klodser

-------------------------------------------

(permalink) luplau Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Stor respekt til vw-nettes "Tekniske Rådgivere" Det er dælme godt gennemskuet, det med lejerne. Verdens bedste Forum. Basta
God sommer til alle

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg tænkte det samme som mads kaa - hvis du af en eller anden grund har drejet beholderen i 90° i forhold til kørselsretningen eksempelvis monteret den på torpedoplade eller lignende?

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) munken Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Blæret! Og tak for den dybere forklaring tom j...det hjalp

-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hæ hæ endnu en der er gået i den klassiske fælde med lejerne :-)

Jeg har stået i samme situation som dig for et par år siden- det giver sgu lange hår på løgene når man ikke lige kan gennemskue det. Alt ser jo fint og helt ud.

Men se det fra den lyse side.....nu kommer du ALDRIG til at stå i den situation igen

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er lige præcis sådanne situationer, der beviser vwnettets eksistensberettigelse.

Godt gået!

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja... kan jo ikke sige så meget til mit forsvar.... havde jeg vidst det var en fælde var jeg nok ikke hopppet i den ;-)

Men under alle omstændigheder skal der lyde et stort TAK fra min side. Fandme godt gået at der var nogen der kunne gennemskue det !

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så er lejerne skiftet.

Skal lige sige at alt den udluftning har gjort sit. Bremsen står knivskarp. Ingen tøven af nogen art. Eneste problem er så bare at nu skal jeg til at justere ind forfra, da den nu overbremser på baghjulene, men det må vist betragtes som et mindre problem :-D

Endnu engang TAK til alle de kyndige derude !

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvordan vil du indstille bremserne, så de ikke bremser "så meget" ?

Jeg er sarkastisk nu, for det kan du ikke. Jeg har tidligere også prøvet at forklare at man heller ikke kan justere skævbremsning væk.
Bremser der ikke virker, kan ikke justeres til at virke.

Prøv nu lige at køre nogen dage og få slidt dine forbremser til. Hvor store hjulcylindre har du bagi ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor store hjulcylindre har du bagi ?

Der er skiver i bag.. Frank

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) SJN Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank,

Som sagt er der skiver bagi, og der kan jeg justere hvor langt stemplerne går tilbage, så hvis det var skævbremse på baghjulene kunne det godt lade sig gøre. Problemet er jo bare at de overbremser på baghjulene, men der har jeg en ventil jeg kan justere ind, så det bliver heller ikke noget problem (har det ikke været før ihvertfald)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers

Reply

You must log in to post.