Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Split irs kit og hjulcylinder?

(permalink) Enghoff Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har irs kit på min nyindkøbte bus og der skal ankerpladerne vende på hovedet dvs. hjulcylinderen kommer til at vende ned af - det giver jo slet ingen mening når man skal lufte bremser ud. vil meget gerne høre fra jer der har sådan irs kit monteret om i har dårlige erfaringer med dette også gerne hvis det ikke er noget problem.

img_0129a.jpg

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) kanalt Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu spørger jeg måske dumt da jeg ikke kender til det med busser men kan man ikke bytte de ankerplader og få i toppen som normalt

michael

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

skulle da også mene at hvis du bytter om på højre og venstre er problemet løst - eller er der noget jeg ikke kan se logikken i ?

skal selv ha lavet det samme på min bus og det var da min plan

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Andreas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kører selv med IRS og mine håndbremsekabler kommer ind forneden, så det er bare at bytte ankerpladerne rundt, som Ib og Michael også nævner.
Regner du med at køre sænket, for så skal du lige være opmærksom på at støddæmperne ikke går på manchetterne på trækakslerne. Jeg lavede nye støddæmperbeslag, og flyttede dem en anelse forud. Da den stod på bukkene så det hele ud til at passe fint, men så snart den kom ud af køre åd den alligevel manchetterne...aftenen før vi skulle køre til Bugrun på Mantorp! Har overvejet at flytte støddæmperbeslaget op ovenpå bærearmen, men så bliver det dælme nogle korte støddæmpere.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Enghoff Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Troede også at ankerpladerne var fejlmonteret da jeg fik bussen - men i monteringsvejl. på kittet står der at de skal vende på hovedet og at der skal byttes side. Hvis de skal sidde normalt er håndbremsekablet ikke langt nok.

http://www.bus-boys.com/instruct-irs1-pg1.htm

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) Andreas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://www.steeringboxscrapers.com/forum/viewtopic.php?t=861
Jeg har selv brugt løsningen med at dele røret på håndbremsekablet. Det er måske ikke den mest elegante løsning, men det virker upåklageligt.

-------------------------------------------
MIB Aalborg
(permalink) Enghoff Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Okay det var intressant!!

Hvad er årgangen på din bus And og er det kabler -63 eller 64-67 du har brugt?

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) Andreas Member
Skrev for 15 years siden | | | |

IRS kittet blev bygget på min 57´er pickup, og kablerne er standard længde (->´63).

-------------------------------------------
MIB Aalborg

Reply

You must log in to post.