Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Men In Bugs Dynoday #5 - 2009

Tags:

124
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

MIB Dynoday #5 - 2009
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
RESULTATER 2009
40hk/3750-93nm/2500 Johnny Jensen (TRIBB), type 1 1300 ccm
300,7hk/7143-325nm/6200 John Elnef (Elnef), type4 2979 ccm
52hk/3500-114nm/2100 Per Frost (Frosty), type 2 1600 ccm
135hk/5600-185nm/4600 Rasmus T. (Rasser), type 4 1971 ccm
72hk/3700-138nm/3250 Henrik Henriksen (Henriksen), Ghia (356 industri) 1600 ccm
FOR LAV TIL FELTET Jørn Hansen (Pinden), Type 2 2332 ccm
FOR LAV TIL FELTET Jesper Uhrenholt (Lupojesper) type 1 1914 ccm
234hk/5500-274nm/5500 Peter Bang (Bang) Oxybokser 2779 ccm
54hk/3850-106nm/2500 Lars Holm (Holm Hobro) type 34 1600 ccm
170hk/5300-212nm/4200 Christian Ulberg (Devils Speedshop) type 1 2332 ccm
145hk/5000-230nm/3700 Jan Christiansen (Langeberg) Ghia 2387 ccm
72hk/3500-186nm/2150 Filip Birkhjær (Filip S) type 1 1914 ccm
40hk/3500-117nm/2200 Kenneth Hansen (Hansen-Danmark) type 1 1600 ccm
50hk/3750-120nm/2000 Rolf Zeh Ekmann (ROEN) type1 1600 ccm
155hk/5500-205nm/4700 Jan Willecke (Congo) type 1 2332ccm
66hk/4750-112nm/2350 Webmate
250hk/6800-280/5700 Rasmus Kirketerp (Præsidenten) type 4 2.6l
57hk/3750-121nm/2150 Lasse type 1 1600
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Traditionen tro afholder Men In Bugs Aalborg også i år Dynoday. Som altid er muligt at komme med dine luftkølede og få målt effekt/moment på rullefelt og der bliver selvfølgelig uddelt præmier i diverse kategorier.
Kom og deltag og vær med til at gøre det til en hyggelig dag, der plejer altid at være godt med action! Motorstørrelse er underordnet 300 hk. er lige så godt som 30 hk. ;-)

Der vil være kaffe og rundstykker til de fremmødte kl. 10, og grillen bliver også tændt så der bliver mulighed for at købe pølser og sodavand.

Tidspunkt: Lørdag 23. maj kl. 10

Sted: Laulunds Auto Støvring, Hagensvej 10, 9530 Støvring ( http://findvej.dk/Hagensvej10,9530 )

Pris: 125,- kr. pr. tur på rullefeltet.

Tilmelding skal ske til Warp aka. Jacob Holmgaard:
Email: meanbug@gmail.com (Skriv: Navn, bil og motorstørrelse)
Mobil: 20644620

!!!!Bemærk minimum 10 biler skal være tilmeldt ellers må vi aflyse arrangementet!!!!

Her kan resultaterne fra Dynoday #4 2008 ses:
http://vwnettet.dk/topic/145004

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg kommer da, skal sgu se hvad vinterens arbejde har givet!

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Johnny Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg kommer også ... den skal på feltet og se hvor meget der er hjemme :)

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mik: Skriv lige en mail til mig med motorstørrelse osv. så kommer du på listen.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den jo den dag jeg ska klædes ud som møgkælling og til karneval i Ålborg :-(

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er det jeg altid har sagt Spring... du ER en kælling!!! *G*

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) Elnef Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er også frisk

Type4 2979ccm

John

(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Super!
Du er sat på listen.

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er også klar med et eller andet, men ved ikke hvad, jeg har klar til datoen...
Måske bliver det kun min Velo Solex, men den er da også luftkølet ;-)
hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er noteret Per. :-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Warp : "Motorstørrelse er underordnet 300 hk. er lige så godt som 30 hk. ;-)"

Det mener du jo ikke vel :-)

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

En gang skal jo være den første...

Og da jeg aldrig har prøvet dette, har besluttet mig for også at deltage.

Håber bare at bilen kan køre hen over rullen...

Motoren er en omb. Porsche 356 industrimotor, hvilket medfører at den er lavere i kompression end en std. 356 motor (flade stempler).

Den har i sin tid trukket en generator, som jo skal ligge på 3000 omdr. (50 Hz). Derfor har den også et relativt stærkt moment i dette område, men "industri-knasten" flader meget ud omkring 4000 rpm.

Motoren er født med magnettænding og 1 stk. 32 mm. center karb. Som org. industrimotor er den sat til at give ca. 40 Hk ved de 3000 omdr. som den der skulle køre med - sammen med generatoren. Max. effekten er ikke oplyst..

Den har nu et sæt db. 40 mm weber. Men disse er aldrig blevet indstillet (omdyset) til motoren.

Ses - Henrik

356motor.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvad skal "vi" lave i år. Fremmødet var jo lidt småt, da jeg tilbød at vise folk hvordan de skulle skifte platiner og/eller justere tænding.
Skal vi prøve igen. Eller skal vi justere bremser, eller forhjullejer eller måle på ladeanlæg ?

Og så skal Henriksen lige læse tråden under"tekniske" og så svare på et spørgsmål om omdr.tællere. Hvor jeg har spillet klog.
Og i øvrigt bliver det sjovt at se Pårschemotoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Gustavsen: Jeg kan da se på tilmeldingerne at spektret fra 30 til 300 hk næsten er dækket ...noget der ligner 45 til 275 hk så det skal da nok blive sjovt! :-)
En 30 hestes motor kan se lige så godt ud når den springer i luften som en 300 hestes!

Frank: Jeg synes helt sikkert "vi" skal lave noget teknisk igen i år hvis du gider? Jeg giver dig helt ret i at folk var noget sløve sidste år da det kom til stykket. Folk er velkommen til at skrive her i tråden hvilke justeringer de godt kunne tænke sig at få lidt hjælp til ...tænding, karburator, bremser eller hvad nu??
Så kan vi jo se hvad der er grundlag for.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Kunne godt bruge en lade-evne-måling ... og en ekspert-kommentar(?) til at min lade lampe kan stå og blinke i takt til musikken på anlægget når bilen ligger godt oppe omkring de små 100 km/t ud af en mørk landevej ... :)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Biler med ledningsnet, model fuglerede, må folk selv finde ud af.
Blinker den kun på en mørk landevej. Hvad med motorvej, eller bare ved 3500 omdr. ?
Lader den måske lige rigeligt, så ladelampen begynder at gløde igen ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg vil virkelig være glad hvis man kunne få hjælp til at måle ladeevne, og måske fejlfinding. Jeg har lige skiftet motor, og jeg har overført samme generator og samme laderelæ, men ladelampen gløder svagt nu, det gjorde den ikke før?
Det er også et månedligt tilbagevendene spørgsmål her på siden.

Frank er super pædagogisk. Han formåed at hjælpe mig med at stille tænding sidste år. Imponerende.

/Flemming

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Smider også en bil på rullen, Type 1 med 1914 hk ukendt. Er den solgt inden ryger der en T1 1200 ccm på rullen.
mvh jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Devils Speedshop Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis alt klapper vil jeg også gerne på rullen.

Type1 2332 ccm

-------------------------------------------
Christian Ulberg
http://www.Teamangoraracing.dk
AngoraRacing@gmail.com Tlf: 21291280
(permalink) Allan Member
Skrev for 14 years siden | | | |

jeg melder mig også klar til en omgang på rullen.

t1 2332ccm

-------------------------------------------
VWenlig hilsen Allan Opstrup - AIR RACERS
Tlf: 71185851
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nu bliver det jo spændende - to naboer med lige store motorer - det er sgu bedre
end boksning - det må jeg lure...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Super, du er nu også skrevet på listen Allan.

/Jacob

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Lige den weekend er der hundeudstilling på Fyn. Så der render jeg rundt med hunden i den ene ende af snoren

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Johnny Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Frank: Model fuglerede er ledningsnettet ikke - den blinker når der virkelig bliver trukket strøm - uanset om omdrejningstallet er tomgang eller fuld væs :)

Spørgsmålet er nok nærmere om generatoren yder sit maximale og derfor blinker fordi der som du selv siger er spændingsfald - eller spændingsfaldet ligger et andet sted i systemet :)

(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Johnny...
Generatoren eller dynamoen på en luftkølet giver jo ikke vildt mange ampere! Har du nu det "store" anlæg i ude fra den lokale I.C.E. pusher, så vil det give blink med lygter osv når subben skal trækkes! Hvis ikke du har monteret en kondensator sammen med +ledningen til din forstærker, så kan det godt anbefales! Den lades op, og kan hurtigt afgive strøm til din forstærker, således at spids belastningen ikke kommer direkte fra batteriet!

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk

124

Reply »

You must log in to post.