Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indstilling af kadronkaburatorer

Tags:
No tags yet.

(permalink) Red Bug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.
Så prøver jeg igen,- da der er en eller anden klaphat der
sidst pillede mit indlæg ud!
Jeg har et problem med min kadron kadronkaburatorer, de for for meget at
leve af, tændrør bliver sodet efter kort kørsel.
Der sidder en justering oppe på siden med en lang tynd fjeder, hvilken
vej skal den skrues? CO skruen, er det den der sidder et stykke tilbagetrukket?
På forhånd tak for hjælpen
Hilsen
Kim

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Hejsa CO skruen er den der peger skråt opad på bundstykket af kaburatoren
skruen til accelerations pumpen er den vandrette med fjedren der bliver aktiveret sammen med Gasspjældet, skrues den ud mod enden af gevindet giver den mindre og mere den anden vej

Lars

(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Kim,

Dit indlæg bliver skam ikke pillet ud.. blot flyttet til den rette kategori, da du lægger det i den forkerte. Der er større chance for flere svar, når det ligger i den rigtige kategori, i dette tilfælde "tekniske spørgsmål og svar".
Dit første indlæg eksiterer skam stadig også: http://vwnettet.dk/topic/154038.. så lad nu være med at lave et til.

~Mette

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er så CO-skruen du har fundet, men den har kun betydning i tomgang.

Det med tændrørsfarven kan du kun bruge efter længere tids kørsel med 3/4 gas. Glem det.
Kør i rullefelt og få dyserne skiftet til de rigtige størrelser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Red Bug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank.
Hvor sidder de dyser, og hvor kan jeg evt. få nogle nye?
mvh
Kim

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De sidder samme sted som på den originale VW/Solex karburator. Tomgangsdysen ind i siden og hoveddysen i bunden af svømmerhuset.
Luftdysen til hovedsystemet er en fast dyse, som ikke umiddelbart kan skiftes.
De kan sikkert købes samme sted som karburatorsættet.

Men først skal du indstille den mængde benzin som accellerationspumperne leverer. Som regel virker de slet ikke "ud af kassen" eller også giver de alt for meget, så du oplever at motoren drukner i benzin og oser sort når du giver gas.
En 1600 motor skal have 0,5ml. pr. sprøjt.
Så skal starte din motor og medens du varmer den op, skal du kontrollere platin og tændingsindstilling.
Så skal du synkronisere karburatorerne og indstille blandingen, på CO-skruen, i tomgang.
Først nu skal du forbinde de to karburatorer med speedertrækket og indstille det, så de giver gas samtidigt.
Nu vil jeg vædde på at du kan køre og først nu kan du eller nogen vurdere om den får for lidt eller for meget benzin fra dyserne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.