De var så solgt!
1200 + plus filtre + manifold + speedertræk + nye dyser + en evt overhalning =
at det koster da det samme at købe et komplet sæt - gør det ik ?
Sikkert . De skulle have have været ned i pris før de var int.
Af samme grund.
Der var da nogle til salg til MIBs easter swap meet i Aalborg i lørdags ... stod nemlig selv og savlede lidt indtil jeg smækkede mig selv en ... den slags bygger man jo ikke i en fin klassisk bil :)
hvorfor ik ?
det er da en gammel opfindelse , nok lige så gammel som de fleste klassiske biler.
ac cobra blev designet i 1923 - og den kører med IDA karberatorer - om den har gjort det fra starten aner jeg ikke - men de har da siddet på sådan en meget længe.
og har en god forestilling om at de har været anvendt på vw'er siden midt i tresserne og måske tidligerer.
kan man feks finde en af de org vw'er fra den gang inkl motor - har man et særdeles
attraktivt samlerobjekt , nogen kalder dem for gasserer.
feks som denne her - billedet her er i følge sitet fra 1970
jo men det er jo at ovrefodre og derved ændre bilens motorkraft fra det opgivne til hvad man nu kan trimme den til ved at fodre den sygt hårdt :D
ja men skal jo ikke sætte det på en standart motor - hehe - men udvalget i trim dele
var næsten lige så stort dengang som det er i dag , så det er bare at købe løs - ikke billigt - men det findes stadig , så man bevarer det historiske aspect.
trækker man alle de der syge turbo motorer fra , vil jeg tror der ikke er sket ret meget i udviklingen i effekt fra dengang til i dag. skal man lave noget der holder
er det nok egentlig bedre at bruge ting fra dengang frem for det de laver i dag.
dette er dog min personlige mening og ikke sikkert at det gælder for alle.
Jeg kan sagtens følge dig ... men med en standart 1300 liggende under bagklappen skal man nok ikk lege alt for meget :)
1300 ???? sagde du ikke klassisk - så kan den da kun være en 1200 - hehe
nej pjat ;o)
kender ikke kriterierne for en klassisk bil - tror såmænd ikke engang en alm
post 1950 og senerer vw går i den kategori......
Og hvis man finder en AC Cobra fra 1923 har man en meget sjælden klassiker...
Uanset hvilke karburatorer der sidder på den.
René
You must log in to post.