Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Montering af ekstern oliekøler?

Tags:
No tags yet.

(permalink) gizmo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej... jeg har søgt lidt omkring her inde på siden for, at finde et svar på mit spørgsmål, men har ikke kunne finde noget.

Jeg ved godt det måske er et lidt dumt spørgsmål, men dem skal man jo stille nogle gange for at få større viden:-) Men jeg vil høre hvor man montere den eksterne oliekøler, når man vil af med den originale inde i blæserhuset?

Der er tale om en type 1 motor, kode F altså en 1300 med 40hk.

vh Giz

-------------------------------------------
Type 1, jan. 1960... (Amager)- marcuswake@hotmail.com (Bygningskonstruktør)
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej...
Hvorfor vil du af med den originale da? I en 1300 med 40 hk bliver olien da ikke så varm at det er nødvendigt. Det er total overkill med extra oliekøler på.
Men hvis du vil have den på kan den jo sidde ude foran eller et andet sted du har plads.... Min sidder skråt op ved siden af gearboxen. Det lyder som et underligt sted men det virker udemærket. Jeg gider ikke have slanger helt ud foran.
FWM.

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) gizmo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for dit svar, Det var også mest af nysgerrighed, bliver ikke aktuelt endnu. Men man vil vel opnå en bedre køling af cylinder 3 og 4.

Men din er placeret ved gearkassen, det vil sige at luft gennemstrømning under bilen er nok, eller er der også en mekanisk køler på?

-------------------------------------------
Type 1, jan. 1960... (Amager)- marcuswake@hotmail.com (Bygningskonstruktør)
(permalink) gizmo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der skal vel en mekanisk køler på, nu når jeg tænker mig om

kadron speedertrk.jpg

-------------------------------------------
Type 1, jan. 1960... (Amager)- marcuswake@hotmail.com (Bygningskonstruktør)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lad du nu bare den originale køler sidde. Den fungerer som en del af blæsersystemet og leder køleluften de rigtige steder hen.
Hvis du vil gøre noget. Er det bedste du kan gøre for den at ombygge den med kølesystemet fra en 1302-03.
Men jeg mener det er unødvendigt. En F motor kører fint og køligt. Tænk på at fabrikken brugte samme køler på en 1600 motor og kørte med det i en transporter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) gizmo Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det har du self ret i Frank. Tak for svaret:)

-------------------------------------------
Type 1, jan. 1960... (Amager)- marcuswake@hotmail.com (Bygningskonstruktør)

Reply

You must log in to post.