Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang 1914

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thostrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg er ved at lave mit første luftkølet motor projekt, 1914 motor, og har lige et par spørgsmål som en af jer kloge mennesker garanteret har svaret på, først lidt data:

Motoren skal sidde i min buggy, som skal bruges til weekend bil/sommer legetøj.

Ny T1 blok, som er boret op til 94 mm cyl,
nye 94mm cyl.
ny 276* knast nye scat 94g løftere
nye 041 topstykker
jeg skal så ha nogle hårde ventil fjedre og en ny krumptap med modvægte

Mit spørgsmål er så hva vil det optimale kompressions forhold være? da jeg alligevel skal ha fræst topstykkerne så de passer til cylinderne.

Da jeg kom hjem og fik åbnet kassen med den nye blok, så jeg at det ene hul til cylinderne, var blevet fræst lidt forskudt iforhold til de gevind støtterne skulle være i, har det noget og sige? har uploaded et par billeder.

Forslag og erfaringer modtages gerne

Anders Thostrup

dsc02304.jpg
dsc02315.jpg
dsc02313.jpg
dsc02314.jpg

(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Med en så konservativ knast ville jeg ikke gå meget højere end 8,5:1 i comp. Jeg kan forøvrigt fræse dem for dig hvis det har interresse..

Mvh Spring

-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har stort det samme konfiguration på min motor - Farmer anbefalede mig i weekenden at gå op til 9.1:1 - hvilket i mit tilfælde betyder ca. 50 ccm forbrændingsvolume i selve topstykket. og en deck hight på 1.3 mm

Jeg tror der ef fræst lidt ekstra af for at reducere deck hight så du opnår en deck hight på cirka 1.3 mm - men du bør nok sætte et måleur på når du har fået cylinderne på.

Du kan i øvrigt beregne din forbrændingsvolume / deckhight på følgende link

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motortechnik2&wkid=93122182585

-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og ja det er helt normalt at hullet til cylinderen og bolthullerne er forskudte.
Jeg er ked af det. Men du kan ikke gætte et komp.forhold. Man er nødt til at prøvesamle. Måle vendehøjde. Og udmåle forbrændingskamrene og til sidst fastlægge hvor meget der så skal fræses i topstykkerne.
Hvis du vil køre på 95 oktan, skal du nok ikke over 8,5:1. Men mål nu efter. Når motoren bliver større. Er det slet ikke sikkert der skal fræses. Du skal jo også i første omgang have udvidet kamrene ud til 94mm. Ikke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg byggede selv en 1914 tidligere med en engle w110 284* knast og dobbelt webere... Jeg mener sagtens du kan klare en del mere knast end det du har nu, men det er selvfølgelig også et spørgsmål om temperament... Hvis det var mig selv der skulle bygge en 1914 idag til weekendsjov og ballade ville jeg (uden at blinke med øjnene) tage en 294*. Men der tager jeg så også udgangspunkt i dobbeltkarburatorer osv...

Og ja, spænd det op og få målt alt efter! Det er meget nemmere (og billigere!!!) at lave tingene rigtigt første gang hehe... tro mig ;-)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

JA! du skal have HD eneltfjedre i.
En 276 Engle er en smådoven knast i så stor en motor. Omvendt kan du snildt bruge en std krumtap sammen med den. (Bare sørg for at få de roterende dele afbalanceret) For i den opsætning er den hold op med at trække v. ca. 5000 omdr. Bare sørg for at få en "rigtig" udst på når du har 35 mm udst. ventiler.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Thostrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu er jeg ved så småt at få samlet motore.

Når jeg skal måle vendehøjden, er det så det stykke der er fra stemplet, når det er i top, og til toppen af cylinderkanten?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

præcis!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Thostrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så har jeg forstået det korrekt.

Hva så med topstykkerne de skal vel bare fræses op så de passer, ikke noget med at lave forbrændings volumen mindre?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Man tilpasser jo kompressionsforholdet ved at lave forbrændingsvolumen større eller mindre.
Du skal vel også udvide forbrændingskamrene ud til den ny større diameter ? Og derved formodentligt få mere luftflow ved den del af ventilen der ellers begrænses der.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thostrup Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo så langt er jeg med på.

Spørgsmålet er så hvordan jeg finder ud af hvormeget forbrændings kamrene skal forøges?

(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du skal måle din kamre igennem med vædske, så du ved hvor mange cc de er. Så vha formler finde du ud af din nye kammerstørrelse.
Alle de formler for de forskellige ting kan du finde her på nedenstående link.
Sæt dig grunddigt ind i sagerne inden du begynder med lynsliberen. Lav alle beregninger TO gange... eller fem.
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=51065268256
mch FWM

-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Prøv nu at lave dine topstykker færdige. Måle volumen og vend så tilbage. Det er jo slet ikke sikkert der skal gøres mere.
Du hæver jo kompressionen alene ved at du øger motorstørrelsen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.