Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  karburator justering helt ny 34 pict 3

Tags:
No tags yet.

(permalink) Romer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej har lige sat min nye karburator 34 pict3 på vognen, men ville lige hører om der ikke er en grov indstilling så man har et sted og starte, har siddet og kigget i forummet, men det link der ligger virker desværre ikke,

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Begge skruer 2.5 - 3 omgange ud. Så kan den starte.
Tjek om spjældstopskruen lukker spjældet helt - skruen skal kun liiige rører.
og så skal der fin justeres bagefter.

Kig også her :
http://www.angelfire.com/tx2/ntnb/Carb_Instructions.htm

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Romer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak det prøver jeg

(permalink) Romer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har prøvet, men kan ikke få den til og kører ordenligt,har skiftet tændrør,kabler,rotor og strømfordeler, ja og ny karburator, den er meget svær og få ned i tomgang, den hugger og "prutter" når den for gas, jeg har dog ikke stillet platiner og ventiler, nogen der kan hjælpe, er bosiddende på det sydlige sjælland

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øh - nu er det altså sådan at man kan skrue alt det man vil på karburatoren uden det hjælper en skid hvis ikke man først har sine ventiler og tænding på plads.
Start med at rende ventilerne over - så tændning - og så karburator.
Du skulle skifte dine platiner også hvis du ikke har gjort det.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er yderst-yderst sjældent at det er karburatoren, som sådan, der gør at en motor ikke kan køre.
Så skal der jo være sket en decideret "nedsmeltning" af selve huset. Den kan være så slidt at det kan være besværligt at indstille den, eller den kan f.eks. have stået fuld af vand, så kanalerne er tilstoppede af tæring. Men en ellers kørende motor holder ikke op med at køre fordi karburatoren er "i stykker"
Hvis man så, som John også er inde på, har styr på resten af motoren. Så kan man starte og varme den op. Det kan være nødvendigt at holde den i gang på gasspjældet indtil man lige "fanger" den på blandingsskruen.
Sjovt nok kan såden en karburator med luftomløb til tomgang godt reagere underligt hvis den store skrue til luftomløbet er skruet for langt ud, for at øge tomgangshastigheden. Så holder tomgangssystemet ligesom op med at virke og motoren går i stå. Men det kan man høre. Hvis man skruer udad på skruen og karburatoren begynder at hvæse, så er man galt på den.
Men det er hulens svært at give 30 års erfaring og fornemmelse for motorer videre, via en PC.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Romer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak for svarene, jeg må finde nogen der kan hjælpe mig med og stille motoren ordenlig ind, da jeg ikke selv har den nødvendige viden på lige det område, eller må jeg jo søge indtil dennis, bugservice, og nej desværre kan erfaring og fonemmelse ikke gives videre over nettet:-) men tak


Reply

You must log in to post.