Hej har lige sat min nye karburator 34 pict3 på vognen, men ville lige hører om der ikke er en grov indstilling så man har et sted og starte, har siddet og kigget i forummet, men det link der ligger virker desværre ikke,
Hej har lige sat min nye karburator 34 pict3 på vognen, men ville lige hører om der ikke er en grov indstilling så man har et sted og starte, har siddet og kigget i forummet, men det link der ligger virker desværre ikke,
Begge skruer 2.5 - 3 omgange ud. Så kan den starte.
Tjek om spjældstopskruen lukker spjældet helt - skruen skal kun liiige rører.
og så skal der fin justeres bagefter.
Kig også her :
http://www.angelfire.com/tx2/ntnb/Carb_Instructions.htm
/John
tak det prøver jeg
har prøvet, men kan ikke få den til og kører ordenligt,har skiftet tændrør,kabler,rotor og strømfordeler, ja og ny karburator, den er meget svær og få ned i tomgang, den hugger og "prutter" når den for gas, jeg har dog ikke stillet platiner og ventiler, nogen der kan hjælpe, er bosiddende på det sydlige sjælland
Øh - nu er det altså sådan at man kan skrue alt det man vil på karburatoren uden det hjælper en skid hvis ikke man først har sine ventiler og tænding på plads.
Start med at rende ventilerne over - så tændning - og så karburator.
Du skulle skifte dine platiner også hvis du ikke har gjort det.
/John
Det er yderst-yderst sjældent at det er karburatoren, som sådan, der gør at en motor ikke kan køre.
Så skal der jo være sket en decideret "nedsmeltning" af selve huset. Den kan være så slidt at det kan være besværligt at indstille den, eller den kan f.eks. have stået fuld af vand, så kanalerne er tilstoppede af tæring. Men en ellers kørende motor holder ikke op med at køre fordi karburatoren er "i stykker"
Hvis man så, som John også er inde på, har styr på resten af motoren. Så kan man starte og varme den op. Det kan være nødvendigt at holde den i gang på gasspjældet indtil man lige "fanger" den på blandingsskruen.
Sjovt nok kan såden en karburator med luftomløb til tomgang godt reagere underligt hvis den store skrue til luftomløbet er skruet for langt ud, for at øge tomgangshastigheden. Så holder tomgangssystemet ligesom op med at virke og motoren går i stå. Men det kan man høre. Hvis man skruer udad på skruen og karburatoren begynder at hvæse, så er man galt på den.
Men det er hulens svært at give 30 års erfaring og fornemmelse for motorer videre, via en PC.
tak for svarene, jeg må finde nogen der kan hjælpe mig med og stille motoren ordenlig ind, da jeg ikke selv har den nødvendige viden på lige det område, eller må jeg jo søge indtil dennis, bugservice, og nej desværre kan erfaring og fonemmelse ikke gives videre over nettet:-) men tak
You must log in to post.