Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr. Motorstop?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.
Jeg har søgt herinde og fundet lidt lignende emner, med gode råd mv, dog er jeg alligevel i tvivl om hvorvidt det problem jeg oplever er det jeg har fundet andre tråde om, derfor retter jeg en kort ydmyg henvendelse til de af jer der er mig teknisk langt overlegne.
Bilen, en 1303 årgang 1975 sensommer, Har frem til den 20 april kørt som altid, upåklageligt. Igår sætter jeg mig ud for at lufte den, lys mv er som det skal være, der kommer det klik fra motoren (Gætter på det er et relæ?) som der altid gør før den starter, men den turner ikke? Jeg har ikke kunnet finde løse forbindelser, ingen korrision eller smuds på kabler, kabelsko mv, ingen fugt selvsamme steder, batt. er fuldt opladet, benzin tanken er fuld (Så er den manet i jorden), olie er tip top, alt hvad min vw manual siger jeg skal kontrollere er kontrolleret, starteren har fået et nøk med gummihammeren, intet resultat. Og jeg kan ikke på egen hånd skubbe den igang for at se om eg kan live den op i 1/2 gear for at se om den starter af det.
Jeg er åben for hjælp, modtagelig for tilbud, og jeg kan sikkert arrangere noget snedigt med en kaffe eller grøn flaske saft til det ældre publikum skulle en fra Fyn kunne fikse den slags genvordigheder.
Der er en mekaniker i Ringe jeg med succes har brugt før, men han er af en eller anden grund umulig at komme i kontakt med for tiden selvom der har været nogle aftaler.

Som Bonus, er der nogen fra Fyn, gerne nær Odense syd/Ørbæk Der kan/kender et sted jeg kan få sandblæst 4 Fælge, og taget dæk af (Gerne grundet Fælgene også evt.) Dæk på igen (Hvis det ikke er af mere omkostning end som så evt, et gammelt cykelstel på en veterancykel jeg har ville jeg gerne have blæst med så :) )Så ville jeg gerne høre fra dig/jer? Økonomien i det er som det er, bare det ikke koster et kampfly at få dele eller hjælp. Ellers skal jeg have en ekstra vagt på arb. og så kan vi hurtigt aftale nærmere.

Umiddelbart mener jeg der var mere, jeg opdaterer i takt med jeg husker det jeg glemte nu.

Mvh Poulsen

(permalink) Faber Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lyder som en død starter. Den burde kunne skubbes i gang.

-------------------------------------------
-Aalborg
-Bisgaardfaber@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan også være det lille hjælpe relæ under bagsædet. Kan du kortslutte starteren under bilen, hvor den så virker?

-------------------------------------------
Michael
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Hejsa Poulsen . har du tjekket med et voltmeter om der kommer strøm til starter ?
Tjek dine sikringer . hvis ovenstående er ok vil jeg gætte på at det er relæet eller starteren der er kaput .

ved der er et malerfirmam i grønnemose nær ejby på Fyn der kan sandblæse og male til en ok pris

Lars

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er alle ledninger og forbindelser ved selve starteren iorden?
Tjek også stelforbindelsen ved gearkassen.
Kender du "skruetrækker-trikset" ?

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Husk at sætte den i frigear inden. Det gør skideondt når baghjulet står på din mave.

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

xs1 : Hva hedder det firma
John: Skruetrækker tricket kender jeg ikke, kom gerne med et trin-for-trin vejledning.
Sikringerne er ok, jeg ejer ikke et voltmeter men jeg kan snart ikke undsige mig at eje et mere, hvor skal man finde sig et godt, men betaleligt voltmeter henne? Tænker bare i forhold til kvaliteten.
Husker frigear, nok motionerer jeg, men vaskebræt eller ej, sådan et baghjul gør naller har jeg hørt :)
/Poulsen

(permalink) Faber Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Voltmeteret kan du købe i Biltema, hvis du bor i nærheden af sådan en. til små penge og udemærket til hobby brug.

-Et trick jeg lærte da min gamle motorcykel gik død; Når du har kontroleret alle ledninger, og de er i orden så gi' starteren et los med en hammer, hvis motoren så kan starte er starteren død.. -ved ikke hvad de mere garvede motorfolk siger til den "metode" men den virkede for mig..

-------------------------------------------
-Aalborg
-Bisgaardfaber@gmail.com
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Wolfgang: Har losset den med et nøk fra en plast/gummihammer, uden resultat, jeg skal lokke nogen med på at skubbe bilen, naboernes unger er velproprtionerede så noget given motion ville vel kunne kombineres med et forsøg på at løbe min bil igang samtidigt.
/Poulsen

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Nycoat ApS
Industrivej 5
5560 Aarup
VOICE Tlf. 64 43 17 60

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du forbinder polen, hvor det tykke kabel fra batteriet går på, med den lille almindelige kabelsko.
Det gør du ved at holde skruetrækkerens klinge på den store med siden af klingen og så stikke spidsen op på den lille kabelsko.
Derved gør du det samme som startnøglen. Så skulle starteren gerne klappe og give sig til at trække motoren rundt. Sørg for at bilen er i frigear eller du er nok nødt til at hæve bagenden. Du skal ind på ryggen under højre side af gearkassen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

xs1: Tak, jeg henvender mig til dem så der kan komme nogle fornuftige fælge på bilen igen, stålfælgene giver ubehagelige associationer med en 2cv (Kun fælgene, hverken 2cv eller bobbelen gør mig noget :) )
Frank_A: Jeg prøver, petroleum kan vel hurtigt aflive al den undervognsbehandling tidligere ejere har efterladt mig? Set i lyset af at alt, inkl. ledninger osv har været/er smurt ind i det.
(Mængden er så nær absurd at jeg tæller alderen på bilen via lag af undervognsbehandling, som årringe i træer.!)

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Gamle biler kan godt li undervognsbehandling - og gerne meget af det ;-)
Og jo det kan opløses med petrolium..

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kan nye også, men det opdager folk bare 6-10 år for sent. Men hvad pokker. Med vores priser på nye biler betyder det ikke en skid. Vi køber bare en ny !

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvilken forhandler køber du ved Frank, en du vil ud med? :)
/Poulsen
(Jeg har prøvet skruetrækkertricket, umiddelbart, usandsynligt som det lyder, tror jeg at jeg gør noget forkert, men prøver videre. Henter voltmeter idag og måler skidtet)

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Voltmeter købt, se min tråd om kobling for videre info eller hvis man bare er nysgerrig. Tråden her er lukket, tak for rådene der er givet her til alle.
/Poulsen


Reply

You must log in to post.