Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål ang. 009 fordeler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Red Bug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej.
Jeg har monteret en 009 fordeler på min Buggy uden vaccumforstærker.
Den gamle havde vaccumforstærker forbundet med et T stykke til de to
kadron karburatorer.
Spørgsmål: Vaccumslangerne der gik til T stykket skal de bare samles
til en længde, evt. med en stump rør?
VWenlig hilsen
Kim

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De 2 vacumstudser på dine karburatorer skal blændes af evt m et stykke vacumslange med en skrue i ( den hurtige måde )

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

troede kun man brugte en 009 fordi der ikke var mulighed for vacum - når det er der,
er det da med at udnytte det og sætte en med vacum på - eller er der noget jeg har misforstået.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Kadroner kører bedst MED vacum

-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Min kører godt med 009 og vacum slanger forbundet mellem karburatore , tror det er meningen at de skal udligne vacumet mellem dem , sådan fungere det på mine mc`r med mekanisk tænding
Lars

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ville den ikke køre lige så godt eller bedre med en tysk fremstillet vacumfordeler?
kontra en braziliansk eller kina made 009er

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

De vil altid køre bedst med vacuum tilkoblet idét det giver lidt mere fortænding ved igangsætning. Bedre benzinøkonomi.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tak - jeg var lige ved at være i tvivl ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det kunne da være man skulle prøve en vacum fordeler . har bare hørt så mange gange herinde og tror det står på en af sponsor siderne at der sælges færdige motore med kadron kit og 009 tænding uden vacum ??

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tror da også der findes kadroner uden vacum - derfor jeg skriver at når det er der , er det med at udnytte det - for det er ikke en fordel at det mangler altid.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 15 years siden | | | |

Det har du helt ret i ,kan godt se fordelen ved at tændings advanceringen først sker når der er vaacum nok

(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

nu hopper kæden sku af for mig ... syntes sku at alle der snakker om tuning siger 009 fordeler er det eneste rigti
eller er der noget jeg er gået glip af

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hehe - tror du den kører hurtigerer fordi du sætter en 009er på - nej det
er det billigste alternativ når du kører uden vacum på dine karberatorer - det har intet med effekt at gøre desværre.

på en bil med vacumstuds/studser - er det tværtimod nok en forringelse af effekten i de flestes tilfælde - men der er jo ingen regler uden undtagelse..

der findes rigtigt meget der er meget bedre end en 009 - men det koster jo så også noget mere , så det er en god og billig løsning for motorerer uden vacum tilslutning.

god tænding er videnskab forviderkommende måske du kan få en Phd i det - der
er nok at skrive om hvis man gad - jeg har opgivet.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja en 009 er blot en nogenlunde løsning, når man tuner og derved bliver nødt til at finde en fordeler der passer bare nogenlunde i avanceringskurven.
Jeg har rodet en del med motorer og har aldrig brugt en 009. Jeg har blot ombygget den originale fordelers avanceringskurve til at passe til min tunede motor.
Jeg føler jeg er blevet klogere og har boret hul og indbygget en studs i min venstre Kadron karburator og vil så forsøge at køre med vaccuum på min næste motor.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hmm det kunne da godt være at man skulle prøve at sette den orginale på .. bare for at se hvad den siger til det

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det virker sikkert ikke hvis motoren er tunet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vsmeden Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tunet og tunet det ville nogen sige jeg mener den er tæt på standart :-)

-------------------------------------------
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
(permalink) cardude Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ah man kan jo altså godt bruge en 009 fordeler til at køre 402/201 meter ræs med. uden at mærke den store forskel hvis bare man sætter den så. at den avancerer det samme antal grader som den originale fordeler gjorde ved fuld gas.

det er under almindelig kørsel at vakummen kan mærkes, det vil sige ved langsom kørsel og så at man accelerer med motoren i få omdrejinger i et måske lidt for højt gear at man kan mærke vacum avancering og det erjo her at de fleste af os kører rundt 90% af tiden. så en fordeler med vacum er at fortrække når det er muligt, når vi snakker hygge kørsel, skal du kun køre 0-201 meter hurtigst muligt så tror jeg ikke at der er forskel.

(permalink) Red Bug Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hol' da op der er godt nok mange meninger om en 009'er
med og uden vacum. Med så mange meninger må jeg prøve mig
frem, ellers kan det jo være der er en her i forumet der
mangler en 009'er uden vacum, eller vil bytte mod en med.
(Den er sprit ny)
Red Bug

-------------------------------------------
Red Bug
Old School Beach Buggy
K!m
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Findes den med ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.