Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  t3 bremser til splitbus, hvad skal jeg huske....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er ved at bestille bag bremse dele til bussen, et der andet som jeg skal huske at bestille, som er specielt når man konvertere til t3 bremse dele.

Jeg tænker her på f.eks håndbremsekable adapter eller ligende m.m.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har du lejeskåle til hjullejerne - og monteringssæt til bremserne , samt adapterer til håndbremsekabler burde det hele - også lige ankerplader også ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ankerplader køber jeg af dig.
Men hvor finder jeg en adapter til håndbremsekablet, har csp den.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

den følger med hvis du køber et komplet straightaxel kit - men kender du en maskinarbejder kan han nok dreje nogen til dig - kan sende en tegning med ankerpladerne.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har ingen problemer med at dreje en selv, så det vil være fint.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen så gør vi det - jeg har haft 5 sæt , men er desværre netop løbet tør i dag.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bulli Member
Skrev for 15 years siden | | | |

så ringer du bare 23230220 hvis det er ankerplader type3 du mangler

hilsen kylle

(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bornholmer : Er det ankerplader som du er løbet tør for eller er det adapter?

Kan jeg ikke få dit tlf nr.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

forstår slet ikke du kan overse mit nummer ;0)




ankerpladerne har jeg til dig ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

haha, men kan ikke se skoven for bare træer.

Jeg har set dit nummer så mange gange at det er utroligt at jeg har overset det.

MVH Jakob.

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja - det går nok - pakken er på vej til dig i morgen ..
mvh Ib

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

en grov tegning af håndbremsekabeladapterer

straightaxelkithaandbremseadapter.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvor monteres den adapter ?

Jeg har tænkt mig at lave en adapter og sætte på det rør der kommer ud af selve chassiet lige før baghjulene (der hvor håndbremsekablerne skubbes igennem). De håndbremsekabler vi har er 10mm udv. på røret, og rørene fra chassiet er 12mm udv.. Så jeg har tænkt mig bare at lave en adapter hvor der er et hul på 10mm i den ene ende (bremsesiden), og så et hul på 12,5mm i den anden ende(chassissiden) . På din tegning er hullet 13mm hvor jeg ville ha 12,5mm (ingen problem i det), men i den anden ende har du et hul på 12mm, og her er det så at vores håndbremsekabel kun er max. 10mm udv. på røret, og derfor vil jeg ha et hul på 10mm her.

Spørgsmålet er så om den adapter du viser billede af skal monteres et helt andet sted, eller om det er beregnet til en anden årgang bus ?

Vi roder med det på henholdsvis 66 & 67 bus.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Mine adaptere er monteret på selve ankerpladen
den sidder i forlængelse af håndbremsekabel lige før dette går gennem ankerplader
og er drejet så de passer præcis ud over metalstykket på kablet, så de virker som et stykke, det er så adapteren der bliver spændt fast med beslaget på ankerpladen
Min er en 66´bus

Vil gerne tage et billede af det i weekenden , hvis det har interesse

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Clausen: Har du så et snit i den adapter for at kabel og adapter kan monteres ?

Jeg ville ha adapteren heroppe for dels at have den skjult, og samtidig kunne føre kablet igennem den. Altså simpelthen forlænge chassisrøret.

Er det helt skørt tænkt?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nope - den er i et stykke , faktisk som Ib´s tegning , målene er jeg dog ikke sikker på
Den passer med øjet på kablet der sidder på armen i bremsen kan gå igennem, og virker helt normalt placeret

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

aah nu er jeg med ;-)

ja på den måde slipper man også for at klippe at fjederen der sidder ind over kablet ved håndbremsen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du skal klippe ca det samme som du forlænger kablet med , ellers kan du ikke få kablerne op til håndtaget til håndbremsen i den anden ende - og ja mm er afhængig af hvilke kabler du kører med , grunden til at den er 12mm er for at kabler kan gå hele vejen igennem - det kan det ikke hvis hullet indvendigt kun er 10 mm , og man kan godt åbne kabelholderen på ankerpladen et par mm - det betyder ikke noget.

enden af kablet går så snært igennem at det kan være nedvendigt at runde hjørnerne
på ende klumpen med en fil når hullet er 12 mm...

det er en ret logisk operation når man står med det i hånden - men det er kompliceret at skrive det i ord , jeg bliver aldrig reperationsbogforfatter ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.