Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udstødning til AD1600 + 2x 36 IDF

Tags:
No tags yet.

(permalink) HMR Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej, Jeg har kigge på flere forskellige udstødninger til en Std. AD1600 + 36 IDF karb. Den skal sidde på en CAB så skal ikke larme for meget.
Jeg er faldet over disse - Nogen erfaringer?

Vw Motorsport:
http://classicvwparts.dk/udstoedning_og_varme/special_udstoedninger/vw_motorsport_780_da.html

Tri Mill Eurosport 2 Tip muffler:

http://classicvwparts.dk/udstoedning_og_varme/special_udstoedninger/vw_motorsport_780_da.html

(permalink) Teis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tri Mill Eurosport 2 Tip muffler er no go. Den bliver varm, og støder på dit bagpanel.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Lars Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tri Mill Eurosport 2 Tip muffler er no go. Den bliver varm, og støder på dit bagpanel.

Det samme gælder Vw Motorsport, der bliver motoren også meget varm, så den må også siges at være no go.

-------------------------------------------
Mvh.
Lars Kirketerp fra 2620 Albertslund(Sjælland)
Tlfnr: 31383018 Mail: larskirketerp(a)yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Med to dobbelte karburatorer skal man da som minimum vælge en bananmanifold, et tarmslyng, og så en lyddæmper efter behov.
Med en frisk 1600 og noget godt ventilfræsearbejde og glatning af skarpe hjørner i topperne, så giver den også 70-75 HK. Men husk nu på at det bliver ikke nogen racer. Den kommer til at yde max ved 45-4700 omdr. Men mere følger ventilmekanismen heller ikke med til.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

"Tri Mill Eurosport 2 Tip muffler er no go. Den bliver varm, og støder på dit bagpanel. "

ÆVL! Hvis den gør det, er 99,9% sikkert fordi dit bagpanel er svejst skævt på. Det har jeg osse oplelevet. På en urørt bil passer den som fod i hose.

Hvis VW motorsport modellen gør motoren varmere end med std. potte, kunne det måske være fordi du har glemt at dyse motoren ind efter at den har fået den potte på (?) Eller osse har du mere effktpotentiale i motoren end potten kan håndtere.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Teis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har hørt om flere der har haft problemer med Tri Mill Eurosport 2 inklusiv mig selv. Rørene gik på bagpanelet, eller meget tæt på, og bagpanelet blev så varmt, at man ikke kunne rør ved det.

Jeg siger bare, hvad jeg selv har erfaret.

-------------------------------------------
'55 Type 1 med 2-folds
'72 Honda CB350
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Pudsigt.
Jeg/vi har selv monteret 4. 1 havde problemet med plads pga. en skæv bil, og jeg har solgt 11 (Har lige tjekket) Ingen har brokket sig over pasform. 1 har tilkendegivet at han syns den larmer for meget.
That´s it.
Jeg er ret sikker på det er bilernes tolerancer det er galt med, og ikke udstødningerne. En af grundene til at jeg valgte at sælge TriMill fremfor de billigere Empi udgaver er netop, at de passer.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) HMR Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for svarene. Er der evt. en anden udstødning jeg burde vælge istedet for en af de to omtalte?


Reply

You must log in to post.