Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fruen fik kolonihave og far fik ny 59'er... Jubii..

(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg tror at i har misforstået mit spørgsmål om værdien lidt - man har en 50 år gammel bil
Med fuld dokumentation for km tæller på 47.778. Bilen har aldrig været svejset i, og står 95%
I original dele. Det vil sige det den forlod fabrikken med. Alt chrome er omforchromet, men er det originale.

Så sker det der ikke måtte ske. Lad os sige at de vil lave den. Hvor meget mindre er bilen så værd end før?

Jeg mener, det er vel ikke uden grund at ALLE fremhæver ord som : 1-ejers (den har haft 2) og usvejset, lav org. Km-tal osv.

Og fri mig nu for lamme remarks. Jeg laver en tråd til alle jer der ikke har det så godt med min person - så kan i bitche over mig i dem!

Peace, K.

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Når du nu selv lige har købt den, så kender du vel selv værdien?

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ved hvad den VAR værd ! Hvad er værdi foringelsen pga skaden?

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Alt fra ingenting til halvdelen af bilens værdi vil jeg tro.

Entusiaster i dag vil gerne have en fin bil...... at den er original (lak, km, osv. osv.) er jo rart men ikke ligefrem noget der fordobler værdien.
Hvis din bil bliver repareret vil den sandsynligvis kunne indbringe det samme som du har givet, eller mere hvis du har fået den billigt.

Når alt kommer til alt har vi ikke mange muligheder for at være sikre på en bils originalitet, så lad være med at lægge så meget i det.
En masse dokumentation er fede kuriositeter og vil betyde meget for den enkelte, men ikke det store for mængden. Sådan tror jeg du skal se på det i en salgssituation.

En flot bil er en flot bil........ uanset historien. (det er jo trods alt ikke en Auto Union V16 vi taler om)

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) tom j Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er vel ingen der siger at det Koebmanden har givet for bilen, er det samme som den er værd..? altså forstå mig ret, rendte jeg selv over et super fint garagefund, lad os sige en original rustfri samba bus til 10000kr (ved godt det aldrig sker, men man kan da håbe :-)..) og den så efterfølgende blev smaderet under fragt, så ville jeg da kræve en betydelig højere erstatning end de 10000kr..

-------------------------------------------

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

TomJ, du er inde på noget af det rigtige. Faktisk er det jo derfor at man har valuarer, assurandører og vurderingsmænd i alle afskygninger i forsikringsbranchen. det kan godt være man ikke altid er enig med dem, men deres ord gælder.

Købmanden, hvad bilen er værd når den ikke længere er "original" er vel ikke afgørende når man kører en herlig tur ud for at få en dejlig iskage. Der er så utroligt mange "en ejers biler" og hvad er det egentligt værd som Thomas skriver?

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Gustavsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg vil tro uden at vide det med sikkerhed, at qua vi alle er meget glade for disse gamle luftkølede lig/Showcars, kommer det nok til og hænge på, hvilken forsikring der er på transporten, altså det som står med småt bag på en evt. aftale, og hvad en taksator mener sådanne en bil har af handelsværdi... Selvfølgelig er der den agumentation, at skulle taksatoren eller speditøren anskue værdien for lavt, vil købsaftalen kunne trække beløbet op... Jeg er dog enig med Thomas i, at en sluttet kreds, lad os sige entusiaster, vil lægge stor værdi i og få en 50 år gammel type 1 med 2 ejere, og det kilometertal... Men det måske ikke vil give taksatoren grund til yderligere dækning...

Synes dog stadig at det ser mystisk ud, når man ser den voldsomme skade på taget, og det faktum at venstre side af forklappen er bukket omvendt vej af kraften... At det "kun" er en opblæsning som giver den bule i taget...

-------------------------------------------


aircooled.cg(@)gmail.com
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, du i har alle på sin vis ret... Mit argument er dog bare som følger:

Du køber (Læs Stjæler) et hus til 1.000.000,- Det gør du fordi sælger er gået på røven, har mistet sit job, skal skilles, fordi du var hurtig, fordi sælger ikke har en computer og internet, så han ikke ved hvad hans hus reelt er værd.

Sælger fraflytter huset - og mens du venter på overtagelses datoen, finder du en køber til 1.500.000,-

Så sker det frygtelige, at en lastbil kører lige igennem huset, og nu vil din køber pludselig ikke have huset mere, da det ikke længere har den sjæl han var vild med...

Hvad skal du så have i erstatning af forsikringsselkabet?

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

du har altså købt bilen for en slik, og havde planer om at sælge den videre med det samme? men så kom "lastbilen og pløjede gennem den"? er det det du skriver?
Jeg tror personligt, at de vil vurdere den lavere end du selv har i tankerne, og hvis det eneste dokumentation du har på den reele pris, er det stykke papir du fik af sælger, så er der vist ikke så meget mere at komme efter..desværre, for det er/var da en flot bil!

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej... Jeg HAVDE solgt den allerede.... Men han vil jo ikke have den mere nu!

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

nej, det er jo forståeligt...men hvis I havde skrevet under og alt det der, er det så ikke en sag mellem køber, altså ikke dig, og så transportfirmaet?

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

"Hvad skal du så have i erstatning af forsikringsselskabet?"

Du skal vel have et beløb der gør dig i stand til at købe en TILSVARENDE bil?

Jeg tror dog ikke at fordi græsset var originalt og nyslået og Rhododendron bedet er 18m højt, så får du ekstra for det.
Regn med, som jeg tidligere skrev, 50.000-60.000 +- nogle tusinde for at bunden var ren og malet.

Du ved jo selv hvad de skal sælges for, så at finde en masse priseksempler og fremvise dem overfor den ansvarlige forsikring er vel en smal sag?

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, vi får se hvad der sker... Mit problem nu er bare at jeg da den nu ikke længere kan sælges til den køber jeg havde, (Og nej, vi havde ikke skrevet papirer endnu og han havde heller ikke betalt beløbet endnu, kun mailet og talt i telefon om det, hvor han bekræftede at han ville købe den)
Han vi ikke længere have den, men jeg vil egentligt gerne have den lavet nu og beholde den til søndags kørsel, desværre tror jeg bare ikke at min købspris dækker udgiften til reperationen...

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Lasse fra Borup Member
Skrev for 14 years siden | | | |

har konen også solgt sit kolonihavehus? høhø..;-)

-------------------------------------------
LassefraBorup(a)hotmail.com
to fem et tre tre tre tre ni *kun sms*
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej, ikke endnu.... Men det kommer nok....

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 14 years siden | | | |

You win some, you loose some...

-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Citat:
"Fruen fik kolonihave og far fik ny 59'er... Jubii.."

"Hej allesammen...
Savnede sgu' sådan at køre luftkølet når solen skinner... Så nu er hende her på vej til København..
Totalt rustfri 2-ejers 1959'er med originale 47.778 km på klokken. Renoveret fra a til z som det tydeligt ses."

"Jeg kan næsten ikke bære det... Troede jeg sku' på havnen på torsdag, og bugrun osv... Glem det.... "

"Nej... Jeg HAVDE solgt den allerede.... Men han vil jo ikke have den mere nu!"

"Ja, vi får se hvad der sker... Mit problem nu er bare at jeg da den nu ikke længere kan sælges til den køber jeg havde, (Og nej, vi havde ikke skrevet papirer endnu og han havde heller ikke betalt beløbet endnu, kun mailet og talt i telefon om det, hvor han bekræftede at han ville købe den)
Han vi ikke længere have den, men jeg vil egentligt gerne have den lavet nu og beholde den til søndags kørsel, desværre tror jeg bare ikke at min købspris dækker udgiften til reperationen... "

Citat slut.

Nogen gange forstår jeg dig simpelthen ikke, du må være en meget forvirret person.!
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om du er ked af, at denne total originale 1959 guldfund er skadet og at du nu har et savn til en VW her til sommer, eller om det er fordi dit salg er gået i vasken!
Håber at du finder en løsning.

(permalink) AndersHH Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja, hvem havde troet at det bilen var hentet hjem med videre salg for øje. Dit forsøg på at optræde som vw-entusiast er mildest talt amatøragtigt.

Beklager de klamme re-marks, men de siver simpelt hen ud gennem sidebenene lige meget hvad jeg gør for at holde dem tilbage.

AndersHH

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Halløj Anders-DK

Alt hvad jeg køber er med videresalg for øje.... Kunne bare godt have tænkt mig at køre VW her til sommer... Da jeg havde købt den sendte jeg billederne til en bekendt i Tyskland som viste dem til en bekendt der så ringede og bød på den... Det han bød gjorde at jeg straks ombestemte mig mht at køre i den selv... Og så klaskede lortet sammen.... Sur røv... Man har et standpunkt til man tager et nyt.. Ikk... Læs shoutboxen... Jeg er ikke den eneste der skifter meget ud herinde :-)

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Værsgo:

http://vwnettet.dk/topic/154991?replies=1#post-484345

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

De vil give mig 42.000,- Dkr..... De er lamme i roen...De mener at den ikke er mere end SEK 60.000,- værd....

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Var det før eller efter de havde snakket med randy? Jaja den var billig, men håber et eller andet sted du kan smile lidt af det.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det kan være de har kigget på Blocket hvor annoncen stadig ligger ;-)

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Koebmanden Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan slet slet ikke se at der er noget hverken at le eller smile....

En skøn gammel tøs er død......Lige meget om jeg skulle have beholdt den eller solgt den..... Den er død...

Jeg skulle have tjent lidt, men istedet for får jeg en masse besvær... det er sgu røv og nøgler.....

Det at annoncen ligger der endnu, viser bare hvor lidt sælger har styr på computere og internet, han kan ikke finde ud af at slette den....

-------------------------------------------
+4527207770
(permalink) jpwest Member
Skrev for 14 years siden | | | |

STORT tillykke du fik da mere end du havde givet i den her finans krise er det da godt nok

West


Reply »

You must log in to post.