Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dyser opsætning weber 34 ict

Tags:
No tags yet.

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er der nogle der har dyset et sæt 34 ict weber ind til en 1600ccm. Har prøvet at kører med den opsætning der er i dem fra farbrikken, men den får alt for meget kan nesten ikke gå i tomgang OG RYGER HELT SORT når man gasser den lidt i små omdj, men går rimlig ved højer fart 100kmt

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du bare kastet dem på, eller ?
Hvad er størrelsen på dine dyser ?
Hvor mange cc giver dine acc.pumper ?
Hvad med tændingsavancering ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har ikke justeret acc.pumpen. men har tjekket min main jet og det er en 60 og har prøvet at juster min blande skrue inden for de grænser man siger ,max 1 1/4 ind og max 2 1/2 ud

kallesøe

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Lad os nu tale dansk.

Din "mainjet" hoveddyse er helt sikkert ikke 60. Det er nok din tomgangsdyse. Og 60 er nok i overkanten til en 1600 motor. Du skal nok ned på 50.
Der er ingen grænser, som sådan på hvor din blandingsskrue skal stå.
Hvis du skruer den ind og du føler at du skal helt eller næsten i bund før motoren kører ordentligt i tomgang, er din tomgangsdyse for stor.
Men med en 50´er og så et par omgange ud, burde det køre.
Hoveddysen er nok 125-135 og sidder nok i bunden af svømmerhuset. Har du ikke en tegning over den, eller skal jeg finde det ?
Selv om jeg har rodet med motorer og karburatorer i 30 år. Så sætter jeg mig da altid med et nyt sæt karburatorer ved sofabordet, når min kone er gået i seng, og skiller dem ad og undersøger hvor de forskellige dyser og kanaler sidder, og hvor store dyserne er. Jeg skruer dem da ikke bare på og tror at de virker.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Godt hun ikke ved det ! HÆ!

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nåh hun er såmænd meget forstående i den retning. Jeg gør det mere for at have arbejdsro.
Har du ikke noget at sige om de ICT´ere ? Jeg har jo aldrig monteret sådan et sæt. Men har tit haft lyst.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej. Har aldrig rigtig brudt mig om dem. Synes de er trælse at justere, og adgangen til dem i bilen er værre end Kadron. Så jeg har valgt baby Dells når det var den slags der skulle bruges.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej frank, jeg skanner lige tegningen ind i morgen så er det nemmere at blive enig om de forskellige dysers placering.

kallesøe

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nu vil jeg ikke virke arrogant. Men du skal ikke rode med at skanne for min skyld. Jeg ved godt hvordan en Weber ICT ser ud. De sad på Fiat 127 i mange år.
Jeg kan bare ikke huske de præcise placeringer af skruer og dyser. Det er sådan set også ligemeget, for det er dig der skal finde dem.
Alle, eller næsten alle, simple karburatorer fra 1960-1985 er opbygget på samme måde. Solex, Weber og på mange måder også Dellorto. Dyserne og justerskruerne gør det samme og sidder ca. samme sted. På nogen sidder skruen så lige ind og andre på skrå. Det er ligemeget. Derfor tør jeg også råde dig, selv om jeg aldrig har monteret et sæt ICT på en VW.
Gør nu som jeg siger. Sæt nogen mindre tomgangsdyser i.
Alt dette forudsætter at du har styr på tændingen. Hvis din camvinkel er 65 grader, nytter det ikke at skifte tomgangsdyser.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er der slet ingen der har sat et sæt 34 ict op på en 1600 motor,Jeg har tjekket tændingen. Men har ikke fået fat i en ny tomgangsdyse endnu.

Den jeg har på nu, er en 60'er dyse (idle jet). Hoveddyse (mainjet) er en 140'er.
Luftdyse (air corrector jet) er en 170'er og F73 luftrør.

Er der forslag til dysestørrelser?

PS. motoren er en 1600 med 276'er knast og letportede toppe. 4 i een udstødning.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bortset fra tomgangsdysen, vil alt andet være rent gætteri. Kom nu ud at køre med nogen mindre tomgangsdyser og så kom i et rullefelt og få målt hvad den godt kunne tænke sig.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.