For at tage en lille slapper fra rustarbejdet på min bus, har jeg været en tur i Sverige og hente denne early Notchback fra Maj 1962.
Det skulle være et hurtigt hyggeprojekt, så jeg havde lidt luftkølet at rulle i sommeren over.
Bilen er i meget fin stand for sin alder, men efter at have fjernet ryglænet kunne jeg se noget rust i højre side. Jeg har derfor fjernet begge bagskærme, og der er mere rust end jeg pt har tid til at lave, så kan jeg bare få pengene hjem bliver den solgt, ellers må den vente til jeg får tid.
-Det store 1500 logo på bagklappen.
-Orange visere i instrumenterne.
-"klaver" tastatur til lys og viskere.
-Rigtig flot kabine, ingen huller i sæderne, bagsædet er ikke brugt meget.
-Det er meget lidt rustarbejde der tidligere er lavet.
-Motoren er ikke den originale, men passer til modellen.
-Jeg har kun kørt en kort tur, og der kørte den fint.
-Det meste af lakken er den originale, og kan poleres til et pænt resultat.
Udover det rust der er på nedenstående billeder, har jeg ikke fundet noget, og den står lige nu uden bagskærme og over min værkstedsgrav, så der er gode muligheder for selv at checke for yderligere rust.
Efter rusten er udbedret, burde den være let at få gennem syn, jeg ville bare checke lys og bremser, og så køre den til syn.
Da den er svensk skal der betales afgift, forvent ca. 7-8000 efter de nye regler.
Jeg har begge sider af den svenske registreringsattest.
Den står mig i kr. SOLGT.- og det er det den sælges for.
Husk det er en early Notch, dem findes der kun få af i DK.
I venstre side var der et meget mindre hul i karossen, lige over bunden, det har jeg næsten lappet færdigt.
Udover det viste rust, er begge inderskærme i rigtig god stand, med masser af Tectyl. Det flossede over baghjulet er ikke rust, men gummilisten som skal sidde der.
Dette er det vandrette pladestykke bag baghjulet, der er i begge sider lavet en svenskerreparation, med et stykke plade udenpå det originale, men er let at lave korrekt.