Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  el-blæser

Tags:
No tags yet.

(permalink) fru.andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

er det mugligt at sætte en el blæser på istedet for den der sidder i blæser huset og bliver trukket af dynamo/generator så det se orginalt ud når man åbner motor klappen er der nogle der har nogle forslag eller er det helt øb og bøv

mvh søren

(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øb og Bøv...

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) fru.andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

okay men har nu ikke opgivet.Det må kunne lade sig gøre men tak for din mening
er der slet ikke nogle der har prøvet noget der minder om det.

(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Undskyld, men hvis det skal se originalt ud, hvorfor så ikke køre med det originale som jo må siges at være gennemprøvet ???

De eksempler man har set på elektriske løsninger har kun været til transport rundt i et løbsområde for at kunne undgå tabet af heste når der så skulle køres race.

Og hvad vil du opnå ?? og hvordan vil du så drive en generator/dynamo, du skal vel have strøm på bilen ??

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er bevist at det originale køling "stjæler" 10-15hk.

Så du kan da sagtens gøre det, det svære bliver nok bare at finde en 12vdc elmotor med 7500-11000 watt effekt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du har en dynamo og ikke en generator kan du bare sætte strøm til den udenom laderelæet og så kører den :o)Men det er ikke nok til at køle motoren under drift. Kan bruges til ræs.
Hvis det skal se normalt ud kan jeg heller ikke se hvorfor du ikke bare lader det være som det er???

/R

-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) fru.andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Rasser: du har fat i noget af det rigtige.
Rolf: det er dynamo men havde tænkt mig at sætte en blæser fra en nyere bil bag på det org. blæser hus som har fat i den org. mølle med noget føler og kun for at hive de sidste hk men det skal se org.ud når klappen åbnes men det er på forsøgs basis

søren

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Såden en elblæser flytter slet slet ikke luft nok til at køle motoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Altså:
istedet for en blæser trukket af en rem fra krumtappen
vil du:
trække en generator med en rem fra krumtappen, som via en ledning trækker en elmotor
hvorpå der er monteret en blæser....

For mig at se bliver der mere effekt tab...

Ingenting kommer af ingenting...

Jeg ville snarere se på om der er nogen der har arbejdet med at udforme et blæsehjul/ blæsehus der giver samme køling med mindre tab af HK...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.

Reply

You must log in to post.