hvordan måler man kompresion så man får det på den skala eksembel 10:1 eller regner det ud hvor meget man skal frese ud af topstykker forklaring ønskes
vw club fyn.dk
1970 type 1 pickup betty.1971 type 3 variant
hvordan måler man kompresion så man får det på den skala eksembel 10:1 eller regner det ud hvor meget man skal frese ud af topstykker forklaring ønskes
cylindervolumen+vendehøjdevolumen+forbrændingsrumvolumen divideret med vendehøjdevolumen+forbrændingsrumvolumen
tak frank men kan du ikke skære det lidt mere ud i pap eller sette et eksempel op
Her er til de (os) dovne: http://www.cbperformance.com/enginecalc.html
husk at brug punktum og ikke komma
kanon men vad er det her... Deck Height *
prøver på en anden måde det er en type 1 1600 og der kan være 30ml i forbraningskammeret i det ene sæt topstykker og 25 ml i det andet sæt
Ja det er også noget underligt noget, for man tror jo at stemplerne vender i top, men de vender før top på en VW, ellers vil stemplerne slå mod topstykket, når den får nogen omdr.
"Vendehøjde" hedder det på dansk. Typisk 1mm. Men med store boringer lidt mere.
Men der er ingen nemme omveje. Du er nødt til at gå ud i værkstedet og måle vendehøjden og derfra beregne hvor mange cc den "giver"
Topstykkets volumen er du nødt til at måle.
Så kan du finde din lommerregner frem eller bruges Rassers link. Det er ligemeget.
Ha! Ja det er en fin regnemaskine. Den kan ikke bruge halve millimeter. Så en std. 1600 med 85,5, kan den ikke regne ud.
25-30cc ? Det lyder ikke rigtigt. Omring 12:1
25ml i de to sæt og 30ml i de to andre sæt
ja hvis man går ud fra 1 mm i vendehøjde er 30ml = 12,1:1 og 25ml=13,9:1 men så er det da godt det er muligt at få chims til under cylinder hvad ville du max køre med
Hvis jeg havde et par topper med 30 og 25cc. Ville jeg smide dem væk, eller bruge dem på en mindre motor. Men en forskel på 5cc er meget. De kan måske ikke reddes.
Det her tidligere været brugt at sænke kompressionen ved at lave mere vendehøjde, men det viser sig at det giver højere topstyktemp. og tændingsbanken.
Kompressionsforholdet kommer meget an på hvilken knastaksel du vil bruge.
Std. med to karburatorer MAX 8,5:1 (Ligesom 1500S)
CSP har også en calculator. Aner ikke om den kan tage halve millimeter :-) Men prøv....
find den på http://www.csp-shop.de
Under technik......
FWM....
link: http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=37522494861
der er ikke nogen forskild der kan være 25 ml i alle 4 kammer i det ene sæt og 30 ml i det andet sæt
Jeg tror Frank (og jeg selv) havde forstået det som om du havde :
1 topstykke med 30 ml
1 topstykke med 25 ml
Så skal der jo tages meget af det ene topstykke (25 ml) for at de blir ens..
Men du har altså 4, dvs 2 sæt topstykker:
1 sæt med 30 ml
1 sæt med 25 ml
Korrekt forstået ??
ja det er korrekt
der er 4 stk
vh Aircoolde fyn
Den regnemaskine tager altså fint decimaler. bare husk at brug . (punktum) istedet for , (komma) til at separere decimalerne.
yes rasser den virker perfekt skulle bare finde ud af det med inholdet i topstykket
til birke ja det er korekt har 4 stk topstykker
2stk med 30ml
2stk med 25ml
Det lyder helt vildt at der kun er 25 og 30ml i de forbrændingskamre - er de nogle du selv har fræst ned, eller købte du dem sådan, og er du sikker på målingen?
You must log in to post.