Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svært ved at tage gassen hurtigt!! Hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Allesammen jeg er ny her.
Fed side og at man kan hjælpe hinanden. Nå men problemet er som sagt at min vw årg 1967 1500cc, har svært ved at tage gassen hvis man ikke giver den gassen stille og roligt. Har gjort følgede forsøg nyt pakningsæt karburator nye platiner.. Men jeg syns ikke det har givet mig den vilde forbedring.
Kan det være noget så simpelt som tændkabler der driller mig og hva må jeg evt måle dem til i modstand???
Håber at høre fra jer.
Mvh Møller.
Jeg fejre iøvrigt jubilæum med denne beach buggy som bil nr 40.(men første luftkøler super fedt)

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Djernis Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du renset hele kaburatoren???
der sidder det rør i toppen som kan være stoppet.

-------------------------------------------
En sort 1303 med fire mand bagefter....har jeg ikke set det i BT.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du skriver du har skiftet pakninger , har du skiftet din accelrationsmembran også - eller er den nok revnet , og har du renset alle dine dyser ?

og hvornår og hvordan er dit problem opstået ? tidsforløb ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Som Djernis siger. Start med at rens det messingrør der sidder i toppen af karburatoren, så virker den sikkert igen.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg har været hele vejen igennem i kaburatoren har været skilt totalt og alt skulle være skiftet og iorden..
Jamen forløbet er som ikke så langt for jeg har kun haft bilen i en knap en uge, og den havde problemet da jeg købte den, så jeg valgte egentligt at starte med alle pakninger og platiner. Dermed ikke sagt at indstillingen af den er 110% iorden, men jeg har bare en fornemmelse af det ikke er i den problemet ligger.
jeg har i mellem tiden målt 1500 på 2 af mine tændkabler og 900 på de to andre, men jeg er åben overfor alle ideer!!

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det messingrør i omtaler i toppen har det et navn eller hvilket mener i??

27052009285.jpg

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

tror man kalder dem accelrationsdysserør ..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du skruer toppen af karburatoren (løsner de 5-6 skruer), og så kan du vrikke messingrøret stille og roligt fri med eks. en spidstang.

rens det så igennem med en tynd stål eller kobbertråd, ja eller trykluft hvis det kan gøre det.

Og vend endelig tilbage med resultatet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen jeg vender stærkt tilbage!!

Tak indtil videre..

Møller!!

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og er det ikke røret så tjek om din vacum fortænding virker som den skal.

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej vwvenner!!
Jeg har problemet endnu, jeg har også tjekket min vacumfortænding.
Nå jeg jeg søger videre har opseveret nogle ting som måske kan være en ledetråd for jer..(håber jeg)
punkt 1 Syns min tændspole bliver lidt lun..(det kan jo nok være en lidt dårlig forbindelse, tror jeg har fået styr på det. punkt 2. så syns jeg næsten den danner is på ydersiden af min indsugning lige under min karburator virker det ikke mærkeligt???
håber på svar!!
Har i iøvrigt oplysninger om nogle grundinstillinger af kaburator??

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) got the herbie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har du et højt benzin forbrug ?

-------------------------------------------
venligst
Anders Larsen
21810460
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Har du haft røret oppe og sikret dig at der er fri gennemgang i det (eks. pustet i det)??????

Hvis du svarer ja til det, så monter det i igen. Og se så efter om der kommer en benzinstråle ud af det når du åbner spjældet (med slukket motor selvfølgelig), hvis der ikke gør det, så må du igang med at kigge om din acc. membran er utæt, eller om stangen til pumpen er knækket eller sidder fast, eller noget helt andet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Karburatoris er helt normalt og gør også at motoren kører dårligt. For der er også is indeni.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hej rasser alt det du omtaler er der styr på det er tjekket helt igennem køre som det skal med membran osv...

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

har du skiftet acc.pumpe membranen??? virker den ikke perfekt får du de symptomer du har

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jamen hvis der kommer benzin ud af det strålerør, så er jeg tom for bud!

og benzinen skal altså sprøjte ud bare du rører gassen en lille smule.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) moeller Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det står i en fin stråle ud. det er skiftet og det skulle være iorden.. tror mit problem ligger i mit karburatoris. jeg vender lige tilbage

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

de fleste luftkølede vw'er bør køre med karberatorsprit HELE året , så det er der ikke noget udsædvanligt i

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis den danner karburatoris, er der så hul igennem forvarmerøret?
Jeg har aldrig brugt karb.sprit om sommeren, eller haft problemer med ikke at gøre det.. Og har kørt 25000km i bussen om sommeren og 100000+ i boblen (hele året).4

René

-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

jeg har heller aldrig kørt med karburatorsprit og har aldrig haft problemer med at det manglede!!!! Desuden kommer karburatoris også først efter nogle minutter, så det er jo ikke hele forklaringen

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Karburatoris kommer jo også først når du har kørt lidt, så det er da hurtigt at bedømme om det er dit problem!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er garanteret et kombineret problem.
Tag en dyse rival og gør acc. pumpe dysen ren ude i spidsen. Den er nok kalket lidt til.
- Øg hoveddysen med 0,25 - 0,50.
Skift tændspolen til en ny og kraftig model. (ikke en af de der 199 kr ´s såkaldte blå Bosch tak)
Så kører den garanteret bedre. Hvis problemet med karburaror is stadig er der, så lav en studs der tager luft nede fra #2´s udstødning og før en slange derfra og op til dit filter. Du kører jo (heldigvis) med et originalt 13/1500 luftfilter.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) kristian-k Member
Skrev for 15 years siden | | | |

også lige et spørgsmål ang.tændspolen! Hvilken en anbefaler du så Torben, hvis man kører med platiner og er det i øvrigt normalt at hvis man mærker på tændspolen(når motoren kører,naturligvis)at den bliver meget varm?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er jo normalt at spolen bliver varm. ved max udladning trækker den jo op mod 70W. Men gode spoler til brug sammen med platiner er en mangelvare. Compufire laver en fin spole til det, men der er ikke mange der har dem. Jeg har heller ikke. Pertronix 3 ohm spolen kan anvendes, men man skal forvente at platinerne slides ned lidt hurtigere end normalt, pga den højere spænding. Ellers der jo selvfølgelig rød Bosch (husk formodstanden). Men kan du finde en ny blå bosch der ikke lavet i et land meget langt væk er den sansynligvis osse god nok. Man kan typisk kende dem ved at res. nummeret står stampet ind i spolens bagdel.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply »

You must log in to post.