Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svært ved at tage gassen hurtigt!! Hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har lyst til at sige :
Lad nu være med at gøre den tændspole til et mystisk problem på en std motor - altså om den hedder det ene eller det andet - find en anden gammel original fra Tyskland hvis der er noget i vejen med den du køre med.
Jeg kører helårs-boble med std motor og bruger kun karburatorsprit når det er aller koldest om vinteren. Jeg oplever kun tomgangsproblemer hvis jeg kører uden.
Har du en anden karburator så prøv den og se om symptomerne ændre sig - og på med en ny manifold. Det med at rense den er jeg gået væk fra. Jeg gider ikke for bedst som man endelig får hul igennem så viser det sig som regel at der er tæret hul ind til indsugningsrøret (ikke synligt) og så opfører motoren sig sku mærkeligt.

John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Helt enig med dig John.

Ingen grund til at gøre en std. motor utrolig indviklet. Den ER blevet udviklet på werket i tidernes morgen, og derfor er det kun nødvendigt at holde den up to date for at den fungerer perfekt.

Almindelig service og vedlighold er rigeligt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Grundlæggende er jeg da enig med jer. problemet er bare, at de gamle std ting ofte ikke er fuldt funktionsdygtige mere. Endvidere i denne brugers tilfælde, bruger han jo bazooka rør til udst. Så kan i glemme det meste om std.
- Og som jeg har nævnt flere gange før. Prøv at stoppe en 4 eller 5 gas tester i halen af jeres std vogne. Og så prøv at gøre det igen når i har skiftet til et up to date tændingssystem. Det er da tankevækkende, at især ppm ofte falder med 30% og at bilen bagefter ofte går ½ - 1 km længere på literen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er helt sikkert rigtigt at man kan forbedre nogle små ting på tændingssytemet, og derved gøre forbrændingen mere effektiv. Men her er problemet jo at motoren dør helt ud når han giver hurtig gas, så det ville jeg da starte med at få gjort noget ved før jeg bruger en masse penge på det andet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 14 years siden | | | |

hey Farmer...du må lige præcisere hvad du mener med up to date tændingssystem og hvad du tager for det. JEg kører også en nyrenov. 1500 med nye dobbeltportet topstykker....egentlig kører den fint, men bedre er jo aldrig at foragte

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Hendrixxx. Jamen der er nok mange "stadier" af hvad folk vil kalde up to date system. Men det jeg betragter som up to date på almindelige til halv kvikke motorer er som følger: 1. Elektronisk tændingsmodul. Dvs Ignitor/Compufire/Lumention type. Ignitor/Compufire koster i omegnen af 630 kr. Lumenition er noget dyrere, men leverer osse en kraftigere gnist. (Det er jo halvvejs et amplifier system a´la MSD bare uden multistrike)
2. Kraftigere end std tændspole. Der kan man bruge Pertronix, Jacobs og tyske Rød Bosch. Jeg bruger Pertronix 3 ohm i stor stil. Gode kabler, ikke bare de billige 99 kr´s sæt. En kammerat har målt på forskellige sæt og fundet temmelig store udsving i modstanden på kabler/hætter i de billigere sæt. - Et godt bud til almindelige motorer er Bosch "grey" De koster kr. 165.- og har den rigtige modstand. til sidst, tændrør. Vælg modeller med fremskudt kerne. i kan nok desværre ikke få dem i Bosch, da Bosch ikke engang selv kan finde rundt i deres varenumre (Eller osse er det imbessile lagerfolk. Det skal jeg ikke kunne sige) Men Feks NGK BP5HS til std motorer eller Denso W16FPU. dernæst juster elektrodeafstanden til 0,85 mm.
En sidste ting som ofte er overset er om der er nok strøm i ledningen som leverer strøm til spolen. Hvis der er for meget spændingstab der, vil tændingen jo ikke kunne yde max. Hvis jeg har problemer med at få en stabil 12V der under belastning, laver jeg et relæstyret system så spolen får strøm direkte fra batteriet. DET virker :-)

I den gamle fordeler kun med vacumavancering er det lidt tricky at montere et modul, men med lidt tålmodighed og snilde går det.

Men ovennævnte tre grundting, spole, modul og kabler sammen med justering af gnistgabet på tændrør, så har du et rigtig godt udgangspunkt. Det er klart at tændingen ikke kan kurere problemer med brændstofblandingen, underlige luftfiltre osv. Men det er et godt udgangspunkt.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

når allesammen min bil er jo blevet en ret indviklet sag kan jeg høre..
Men vil da lige oplyse jer om at,det min auto nr 40. så jeg har altså skruet en del, men har lige trængt til en pause inden mit buggy projekt her..
Jeg tror faktisk i grove træk at i alle har ret herinde..
fordi jeg har faktisk mærket forbedringer hele vejen gennem projektet her, lige fra mit problem med is i karburator, hvilket jeg er ret sikker på opstår fordi jeg jo ikke har noget varm luft osv op til mit filter, nå nye bosch kabler, ny platin, renovering af kaburator, min tester på, med camvinkel og tændingspunkt. og sikkert nogle ting jeg har glemt.. men venner nu køre det altså pænt godt.

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.

Reply

You must log in to post.