Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ombygning fra 1300 til 1600ccm

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ghia Svendsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Hej er igang med en opbygning af en karmann ghia, og er nu igang med motoren. Det er en type AB 1300, der er indkøbt et 1600 cylindersæt til den, da det skulle passe fint, fik jeg at vide. Man skal bare lave topstykkerne om, så de passer ned over cylinderne?
Ok det er første boxer for mig, så vil gerne vide hvor stramt hullet skal være i topstykket, det er vel oversiden på cylinderen der tætner mod topstykket? ingen toppakning? Er der andet at tage hensyn til når man bygger den om?
Kunne godt bruge en hotline...

-------------------------------------------
70´ Ghia Cabrio under opbygning, første luftkølede :-)
larssvendsen67@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Hullet i topstykket skal bores ret løst.
Ja det er fladen, toppen af cyl. der holder tæt, ingen toppakning. Cyl. slibes i med slibemiddel til sidst.
Når du har taget de gamle topper og cyl. af skal du efterspænde blokken og kontrollere at hovedlejet ved svinghjulet sidder fast i blokken. Hvis krumtappen ikke kan dreje rundt efter tilspændingen, skal du købe en ny blok.
Sandsynligheden for at din blok kan bruges er meget lille. En ud af 20, vil jeg tro.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.