Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Forvarmerør, how to?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Poulsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har kigget lidt på det forvarmerør der er gået i min bil, og jeg ville høre om den kan lade sig skifte uden at man skal have motoren ud, eller skal jeg skille en del stumper af for at komme ind til den, eller, helt ud med den? I så fald skal jeg have fisket flere dele til den, har en varmekasse, venstre side, der er mør, og manifolden kunne sikkert godt skiftes. Men umiddelbart er jeg mere ude efter at kunne køre og så lave de andre ting vinteren over. Har prøvet at kigge, men er der en "how to" step by step vejledning herinde evt.?
/Poulsen

(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Du skal have lidt skjolde af, og løsne den ved manifoldenfoden, pille karben af.

Manifold og varmerør hænger jo sammen så det skal af så du kan kigge nærmere på det.

Der er ik så meget i det....

Det er nemmest at se når man står med det... så ud og skrue og lær som du kommer frem...

Hav nogle nye pakninger klar til når det skal samles igen.

-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Åh ja, pakninger, dem har jeg self. ikke købt, *Hrm* For den eller de der læser med her, så køber jeg gerne pakinger, send konto nr og et beløb (Fair trade) og jeg sender penge og en adresse (Gerne et tlf nr, så ringer jeg)
Motoren er en 1300, standard 34hk i 1303 fra '73. Hvis der er noget jeg har glemt, så bed mig sige det også. Men køber ovennævnte ASAP :)
Så skal jeg kunne skrue hurtigst muligt i den og se om jeg kan komme med til mit første træf i år måske? :)
/Poulsen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvad mener manden med at han har et forvarmerør der er "gået" Hvor er det "gået" og hvis han ikke ved hvordan man skifter det. Hvordan har han så fundet ud af at det er "gået" ? Det kræver da en erfaren VW-mekaniker at konkludere at forvarmerøret er tæret, for det er vel det du mener med "gået" ?
Normalt tærer de inde i det støbte aluminium under karburatorhalsen og det kan man ikke se. Det kræver at man ved hvordan motoren så opfører sig, når den pludselig får udstødningsgas ind under karburatoren.

Hvis du skal skifte indsugningsrøret, som forvarmerøret er en del af, skal du regne med at skulle afmontere køleblæseren, dynamoen, dynamokonsollet. Lidt efter model, men i nævnte rækkefølge. Og ja start med at købe et pakningssæt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

OK, en 1303. Så skal hele skidtet skilles ad, del for del. Der er ikke plads til at noget kan lirkes ud.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Frank. Skille det hele af er vel lig med at jeg skal have motoren helt ud evt? Jeg har haft arb. der har taget min tid, og ventet på nogle stumper som skulle komme til bilen der kom idag. Undskylder derfor den ret sene tilbagemelding. Og med min kommentar at den er gået, så ja, den er tæret, jeg skal nok formulere mig tydeligere fremover, undskylder osse den. Jeg er helt grøn i mekanik, men jeg skal lige pille selv før jeg må ty til folk med kyndigere hænder ellers lærer jeg det aldrig. Den er tæret i "knækket" hvis man kan sige det sådan, der hvor den buer, er du med? Ellers skal jeg lige have en mail så kan ejg sende billeder af det istedet hvis det er?
/Poulsen

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis jeg var dig ville jeg finde en anden indsugningsmanifold - der sidder forvarmerøret jo fast på.
Hvis den er tærret så meget at du kan se det, så er den næsten helt sikkert lige til skrotpladsen.
Find en anden god brugt eller køb en ny feks her :
http://shop.volkswarenhaus.de/index.php/cat/c480_Ansaugrohre-und-Zubehoer.html

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Poulsen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej John, jeg tror jeg smider en ny i, det er sikkert det nemmeste i sidste ende, jg ender alligevel med at gøre det til vinter. Jeg skal dog lige se om jeg kan finde en der giver kigge med over skulderen så jeg ikke får lavet noget møg når jeg går igang. Kommer tid kommer råd, jeg bestiller fluks delen.
/Poulsen


Reply

You must log in to post.