Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min Første "HimmelBlå" Bobbel 1300...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hitman Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Så fik jeg nye billeder fra sverige af min Ny indkøbte "første" Bobbel..

Den kommer til danmark i starten af næste måned, så glæder mig sgu til at komme ud og køre den første tur..

Det er en 1300 66´er med en AD 1600ccm motor ( 12V )..

, HITMAN

dsc01600.jpg
dsc01599.jpg
dsc01598.jpg
dsc01595.jpg
064.jpg

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) got the herbie Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok den er godt nok ikke himmelblå:)
men fin er den

tillykke

-------------------------------------------
venligst
Anders Larsen
21810460
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den ser jo fin ud. JEg kan næsten forstå at callook trenden er på vej tilbage.

Du ska have nogle flexrør på det blæserhus eller blændet dem af, for ellers får du ikke en ordentlig køling. Der er alt for stort tab igennem de huller.

Når du får den så skift alle benzinslanger....det er god stil og så skulle der være en chance for den ikke brændte ;-) Desuden skal du have nogle blinklys foran og på siden samt nummerpladelys

Skal den ikke sænkes???

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den ser da rigtig pæn ud. Og ja der er dømt sen firser Cal Looker.
Skønt at se.
Men due blå ... nej.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Hitman Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey

Skal lige starte med at sige det er ikke farven som bliver hentydet til .
Det var navnet som den tidligere ejer havde opkaldt bilen.. bare på svensk..

Er dog ikke farve blind.. også derfor det står med " ..... " hehe..

men jo den skal sænkes med droppet spindler, og sænkning bagpå.
Skal lige have ringet til BUG SERVICE i morgen og have snakket lidt.

Alt bliver kigget igennem når den kommer hjem... :-)

Så ja slanger og diverse bliver skiftet..

Hvad er det CALLOOK.. har læst mig til noget omkring California et eller andet.
med en ny trend med bredere baghjul, større motor og mere..

Men takker for de pæne ord..

Jeg ville helst have den så standard som muligt indvendigt med sæder o.s.v

men nu må vi se..

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Skal jeg virkelig skrive historien om California Lookers her ? :-)
Får jeg chancen nu ? :-0

Nej spøg til side.
Sådan som din er bygget, er meget i den stil vi byggede California Lookers i firserne. Stilen var rene linjer, ingen trim eller emblemer overhovedet og i visse tilfælde røg håndtagene også til fordel for solenoid åbning af døre og klapper.
I Skandinavien var stilen meget at bilerne skulle have pastel farver. På et tidspunkt på Bug Run var det ikke til at komme frem for mintgrønne Cal Lookers.
Bilerne skulle være lave. Dog ikke så lave som vi ser dem i dag med smallet forbro. Man så kun smallet forbro på Dune Buggies og sand rails den gang og de var lavet i alu.
Fælg udvalget dengang var meget snævert. Det var for det meste Empi 5 og 8 spoke samt Centerline. Mange kørte også med stålfælge med baby moon kapsler. Fuchs så man skam, men det var ret eksotisk. Stor motor hørte sig til. 1835 og 1776 CCM så man rigtig meget af på den tid. Hvis man var rigtig tjecket havde man skiver foran. Men det var ikke noget man så hver dag. Nå....jeg kunne blive ved, læs bogen, se filmen og køb soundtracket :-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Hitman Member
Skrev for 15 years siden | | | |

HEj

Tak til Erik Bendix, for den fine forklaring..
Så blev "jeg" det klogere..

Glæder mig til at misbruge jeres viden i mit videre forløb når bilen kommer hjem og skal have nye dele eller andet.. hehe ...

Ej ... sgu dejligt at folk herinde gider give sig tid til at hjælpe folk som mig som er grønne på området..

, HITMAN

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Selvfølgelig :-)

Men med til historien omkring california Lookers er at de california Lookers som man ser blive bygget i dag, er bygget med meget inspiration taget fra de oprindelige California Lookers fra tresserne og de tidlige halvfjerdsere. Dengang, som idag, beholdt man alt trim, emblemer, trækruder og crom rundt om ruderne. Bilerne blev som regel sænket i fronten. Smalle dæk på smalle fælge foran og store/høje dæk bag på lidt bredere fælge. Gerne alu. eller magnesium BRM/Speedwel, Rader. EMPI 5 spoke osv.
På motor fronten blev der tænkt kreativt. EMPI, Speedwel og Gene Berg var de foretrukne eftermarkeds leverandører.
Man må sige at nutidens "Retro Lookere" er betydeligt mere smagfulde end det vi mange gange byggede i firserne. Med til stilen hører jo også at det er nemt at bygge tilbage til original. Når jeg tænker på i dag, hvad vi smed ud af lister, emblemer, gitre, askebægere, instrumenter og hvad ved jeg. For at lave det "cleane" look. Tsk tsk ;-)

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) type1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Halløj "Hitman" ;0)

Ja den ser fin ud ! Glæder mig til at se den..

Sidder lige og tænker på at have hørt noget om at bilen skal stå historisk korrekt.
For at kunne slippe med billig veteran afgift ! Ved ikke hvor meget de går op i det mere.. Tænker her mere på de andre sæder der sat i, samt lister og blink der fjernet osv.. Ja okay, blink skal der jo på lige meget hvad :0)

Daniel :0)

-------------------------------------------
loef@webspeed.dk 2860 Søborg Type 1 '67 One year only
(permalink) Hitman Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Igen takker "ERIK" Bendix - RETTET.

Hvad skulle jeg som ny gøre uden dig.. :o))
Super for de gode forklaringer, altid rart at høre fra folk som har forstand på de ting.

Til dig Daniel din bandit.. :o))

Ja Der er noget omkring det med Veteran afgift.
Nu importere jeg selv amerikaner biler jo..
Og der er nemlig også alle mulige regler med at de skal være så standard som muligt.
Som mange gange kan være et problem da de fleste jo er bygget om i usa...

Sådan er det at leve i dette dejlige land.

Men den kommer lige igennem det store tjek når den lander her om 14 dage, så skal de lige smides lister og diverse ting på den, og så evt. et sæt Originale sæder.

"gerne sorte Sæder" hvis der er nogle som skulle ligge inde med sådan et sæt..

, Martin

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Øhmm jeg hedder nu Erik Bendix

Men ellers tak da

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Hitman Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Sorry min fejl.. Selvfølgelig ERIK BENDIX..

Sad lige i mine egne tanker.. :-)

-------------------------------------------
Bobbel Typ 1 - 1966 "1300" 1600ccm
BUG´s if you can´t ride them, KILL EM´
vw_evil_bug@live.dk

Reply

You must log in to post.