Rusthullerne lavet og primet. Primer stadig lidt våd da jeg tog billederne her til aften.
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
Rusthullerne lavet og primet. Primer stadig lidt våd da jeg tog billederne her til aften.
Så kom der endelig lidt tid indimellem de andre projekter.
Så der blev lavet lidt igår.
Der blev slebet ca 4 cm sparten af som en hvis svensker havde smidt på kanten, den enste grund der umiddelbart har kunne være til det er at han har haft en skæv bund.
"men så gik der tid med det" og det blev slebet helt væk.
Også blev der støbet de 2 første lag ude i kanterne så jeg kunne skære enderne af idag.
Idag blev der lige støbt lidt mere, så den passer ind på bunden.
Flamingo, tape, sorte plastic poser og lidt spartel var min ven til at lave en "let" skabelon.
Øhh, hva ble der af den fede roadster du var igang med ???
T
Den er der ved at blive sparet sammen til ;)
Det koster deværre rimelig meget at lave sådan en fra bunden.
Men den er ikke glemt!
Og måden at lave den på er tænkt færdig.
Edit:
Også vil jeg gerne havde noget vw at køre i snart ;)
Så blev bunden lige forstærket så jeg 100% sikker på det binder med det nye.
Plus lidt ekstra billeder.
Hvis nogle har forslag til hvordan jeg retter dørens skævhed udover at skære og sætte sammen høre jeg gerne om det.
Og hvis der nogle der har ideer til dørhængsler (der er billede med mål) så sig osse endelig til.
ENDELIG en gal fibermand .... dejligt at se :-D Tror desværre ikke der er nogen vej udenom med døren, men det er jo det der gør det så dejligt at arbejde med fiber ;-)
Ja har osse set din og studeret din Søren. Den blev jo lækker ;)
Har faktisk ledt efter en mail til dig for at spørge på hvad dørhængsler du brugte? og hvordan du lavede hængsler til klappen, om det hjemmelavede eller færdige?
har nemlig en ide om hvordan de skulle laves til klappen, men hvis der fandtes nogle gode færdige var det jo ligeså let ;)
Nej er jeg osse bange for med døren, har bare set nogle bruge varmekanoner til at rette skæv glasfiber :O
mail : tyranrexx@hotmail.com
Har ikke lige haft tiden til at opdatere, men her kommer der en bunke af billeder.
Hjulet var ikke i center, så når det drejede skarpt stødte det på skærmkanten, og det skulle selvfølelig rettes. Så tog vi osse lige det store hul ved skærmen med i købet. Husk det er work in progress, alt er ikke færdigt der endnu.
Dejligt at se der bliver lavet noget :-D
og rigtig godt at du fik lavet de firkantede hjulkasser om til runde ..... det pynter.
Går nu bare og venter på at du skærer de to "rygfinner" af, for de ligner da noget l... :D
Keep up...
Tak Søren ;)
Vi brugte osse 3 timer på at diskutere det.
Bagenden kigger vi på når jeg kommer dertil, men det vil komme til at se sådan her ud hvis de bliver skåret af:
Der er da ikke noget at diskutere, kan man da ikke være i tvivl om ;-)
Nu må vi se ;)
Det er jo et style 1 kit jeg har, mener det på billedet lige før er stil 2 eller 3 :/
Han lavede jo et par forskellige versioner af det.
Dagens update:
Bagenden sat på. Boltet, skruet og klemmet fast i postion.
Så nåede det meste at få 1 lag glasfiber til jeg løb tør for polyester.
Og døre trimmet og gummi prøvet på.
Hov .... du har glemt at skære noget af ;-)
Søren:
Tror faktisk jeg beholder dem, også fylder vi det "hul" ud der er nedaf i stedet.
Også kommer der luftindtag ind i "keglen".
Så smadrer jeg heller ikke orginal designet helt ;)
Syntes det kommer til at ligne for meget en GT40 hvis de skæres af :/
Hvorfor sætter du bagenden fast?
Ville det ikke give bedre adgang til motoren hvis den kunne åbnes?
Tænkte det samme også med fronten .fedest hvis det var flip
Dejligt af følge sådan et kæmpeprojekt. og især alle de gode billeder.
Først må jeg tilføje at jeg er helt enig med SJN, væk med de vorte lignende "gevækster" bagpå, der må jo være en grund til de har fjernet dem på den senere udgave.
Men er det ikke meningen at front og bagparti skal kunne åbnes ala. jaguar E, og ikke limes sammen til en helhed. Kan godt se af front er rykket noget frem for at passe med akselafstand.
Nu har jeg jo også en fiberbil (corvetten) der er for og bagende i hvert sin store sektion, men kan dog skiftes uden at skære resten af bilen i stykker.
Fortsat god vind med projektet.
Nå der var et par stykker der kom før mig, med tanken om front og bagenden.
Der kommer en motorklap, så man har adgang til motoren.
Ligesom vi har lavet bagerum i fronten, til evt batteri olign. eller som almindeligt bagerum.
Grunden til at vi sætter det sammen er for at styrke det hele, den er jo på langbund.
Så den skal gerne være så stærk som mulig, selvom der kommer et metal chassis i.
Og det fordi vi i teorien mener at det skulle give den større chance for at blive synet (så må vi se om teori er virkelighed senere)
Og "gevæksterne" kommer ikke væk pt.
synes nu bare at de flip front og bagende har en designmæssig effekt på bilen men hver sin smag ,og mon ikke en solid og synlig rørkonstruktion til at bære front og bagende har bedre forståelse for synsinspektøren end noget sammenstøbt glasfiber har ?? nu er en gammel vw jo som udgangspunkt en selvbærende bund og en karosse
Bilen bliver bygget som vi gerne vil havde den skal se ud.
Og den måde front og bagende skulle flippe har ikke nogen designmæssig værdi umiddelbart. Tværtimod kan vi få mere gavn af de er sat fast, det giver et bagerum foran, og det løser mange af de dårlige fejlstøbninger/skævheder og andre fejl der er ved det kit her.
Og hvis du læser så kommer der en rørkonstruktion bagefter, udover de forstærkninger der allerede er lavet.
Og ja, en vw en selvbærende bund, prøv at fortæl de danke myndigheder det ;)