Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min nye Sethera kit car

Tags:
No tags yet.

(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rusthullerne lavet og primet. Primer stadig lidt våd da jeg tog billederne her til aften.

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så kom der endelig lidt tid indimellem de andre projekter.
Så der blev lavet lidt igår.
Der blev slebet ca 4 cm sparten af som en hvis svensker havde smidt på kanten, den enste grund der umiddelbart har kunne være til det er at han har haft en skæv bund.
"men så gik der tid med det" og det blev slebet helt væk.
Også blev der støbet de 2 første lag ude i kanterne så jeg kunne skære enderne af idag.

img_1971.jpg
img_1972.jpg
img_1973.jpg
img_1974.jpg
img_1976.jpg
img_1977.jpg
img_1978.jpg
img_1979.jpg
img_1980.jpg
img_1981.jpg
img_1982.jpg
img_1983.jpg
img_1984.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Idag blev der lige støbt lidt mere, så den passer ind på bunden.
Flamingo, tape, sorte plastic poser og lidt spartel var min ven til at lave en "let" skabelon.

img_1985.jpg
img_1986.jpg
img_1987.jpg
img_1988.jpg
img_1989.jpg
img_1992.jpg
img_1993.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Øhh, hva ble der af den fede roadster du var igang med ???
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den er der ved at blive sparet sammen til ;)
Det koster deværre rimelig meget at lave sådan en fra bunden.
Men den er ikke glemt!
Og måden at lave den på er tænkt færdig.

Edit:
Også vil jeg gerne havde noget vw at køre i snart ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så blev bunden lige forstærket så jeg 100% sikker på det binder med det nye.
Plus lidt ekstra billeder.
Hvis nogle har forslag til hvordan jeg retter dørens skævhed udover at skære og sætte sammen høre jeg gerne om det.

Og hvis der nogle der har ideer til dørhængsler (der er billede med mål) så sig osse endelig til.

img_1994.jpg
img_1995.jpg
img_1996.jpg
img_1997.jpg
img_1998.jpg
img_2000.jpg
img_2001.jpg
img_2002.jpg
img_2005.jpg
img_2006.jpg
img_2007.jpg
img_2008.jpg
img_2009.jpg
img_2010.jpg
img_2011.jpg
img_2012.jpg
img_2013.jpg
img_2014.jpg
img_2015.jpg
img_2017.jpg
img_2018.jpg
img_2019.jpg
img_2020.jpg
img_2021.jpg
img_2022.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 14 years siden | | | |

ENDELIG en gal fibermand .... dejligt at se :-D Tror desværre ikke der er nogen vej udenom med døren, men det er jo det der gør det så dejligt at arbejde med fiber ;-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja har osse set din og studeret din Søren. Den blev jo lækker ;)
Har faktisk ledt efter en mail til dig for at spørge på hvad dørhængsler du brugte? og hvordan du lavede hængsler til klappen, om det hjemmelavede eller færdige?
har nemlig en ide om hvordan de skulle laves til klappen, men hvis der fandtes nogle gode færdige var det jo ligeså let ;)

Nej er jeg osse bange for med døren, har bare set nogle bruge varmekanoner til at rette skæv glasfiber :O

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 14 years siden | | | |

mail : tyranrexx@hotmail.com

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har ikke lige haft tiden til at opdatere, men her kommer der en bunke af billeder.
Hjulet var ikke i center, så når det drejede skarpt stødte det på skærmkanten, og det skulle selvfølelig rettes. Så tog vi osse lige det store hul ved skærmen med i købet. Husk det er work in progress, alt er ikke færdigt der endnu.

img_2024.jpg
img_2025.jpg
img_2026.jpg
img_2027.jpg
img_2028.jpg
img_2029.jpg
img_2030.jpg
img_2031.jpg
img_2032.jpg
img_2035.jpg
img_2038.jpg
img_2039.jpg
img_2040.jpg
img_2042.jpg
img_2043.jpg
img_2044.jpg
img_2045.jpg
img_2046.jpg
img_2048.jpg
img_2049.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dejligt at se der bliver lavet noget :-D

og rigtig godt at du fik lavet de firkantede hjulkasser om til runde ..... det pynter.

Går nu bare og venter på at du skærer de to "rygfinner" af, for de ligner da noget l... :D

Keep up...

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak Søren ;)
Vi brugte osse 3 timer på at diskutere det.

Bagenden kigger vi på når jeg kommer dertil, men det vil komme til at se sådan her ud hvis de bliver skåret af:

sethera2001.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der er da ikke noget at diskutere, kan man da ikke være i tvivl om ;-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nu må vi se ;)
Det er jo et style 1 kit jeg har, mener det på billedet lige før er stil 2 eller 3 :/
Han lavede jo et par forskellige versioner af det.

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dagens update:

img_2051.jpg
img_2053.jpg
img_2054.jpg
img_2052.jpg
img_2057.jpg
img_2059.jpg
img_2060.jpg
img_2062.jpg
img_2063.jpg
img_2064.jpg
img_2065.jpg
img_2070.jpg
img_2073.jpg
img_2074.jpg
img_2076.jpg
img_2077.jpg
img_2075.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dagens update:

img_2087.jpg
img_2084.jpg
img_2083.jpg
img_2081.jpg
img_2082.jpg
img_2080.jpg
img_2079.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dagens update:

Bagenden sat på. Boltet, skruet og klemmet fast i postion.
Så nåede det meste at få 1 lag glasfiber til jeg løb tør for polyester.
Og døre trimmet og gummi prøvet på.

img_2088.jpg
img_2089.jpg
img_2090.jpg
img_2092.jpg
img_2093.jpg
img_2094.jpg
img_2096.jpg
img_2097.jpg
img_2098.jpg
img_2100.jpg
img_2101.jpg
img_2102.jpg

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) SJN Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hov .... du har glemt at skære noget af ;-)

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Søren:
Tror faktisk jeg beholder dem, også fylder vi det "hul" ud der er nedaf i stedet.
Også kommer der luftindtag ind i "keglen".
Så smadrer jeg heller ikke orginal designet helt ;)
Syntes det kommer til at ligne for meget en GT40 hvis de skæres af :/

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) Steen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvorfor sætter du bagenden fast?
Ville det ikke give bedre adgang til motoren hvis den kunne åbnes?

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tænkte det samme også med fronten .fedest hvis det var flip

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dejligt af følge sådan et kæmpeprojekt. og især alle de gode billeder.
Først må jeg tilføje at jeg er helt enig med SJN, væk med de vorte lignende "gevækster" bagpå, der må jo være en grund til de har fjernet dem på den senere udgave.
Men er det ikke meningen at front og bagparti skal kunne åbnes ala. jaguar E, og ikke limes sammen til en helhed. Kan godt se af front er rykket noget frem for at passe med akselafstand.
Nu har jeg jo også en fiberbil (corvetten) der er for og bagende i hvert sin store sektion, men kan dog skiftes uden at skære resten af bilen i stykker.
Fortsat god vind med projektet.

Nå der var et par stykker der kom før mig, med tanken om front og bagenden.

-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Der kommer en motorklap, så man har adgang til motoren.
Ligesom vi har lavet bagerum i fronten, til evt batteri olign. eller som almindeligt bagerum.
Grunden til at vi sætter det sammen er for at styrke det hele, den er jo på langbund.
Så den skal gerne være så stærk som mulig, selvom der kommer et metal chassis i.
Og det fordi vi i teorien mener at det skulle give den større chance for at blive synet (så må vi se om teori er virkelighed senere)

Og "gevæksterne" kommer ikke væk pt.

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com
(permalink) holm2010 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

synes nu bare at de flip front og bagende har en designmæssig effekt på bilen men hver sin smag ,og mon ikke en solid og synlig rørkonstruktion til at bære front og bagende har bedre forståelse for synsinspektøren end noget sammenstøbt glasfiber har ?? nu er en gammel vw jo som udgangspunkt en selvbærende bund og en karosse

-------------------------------------------
Oval 57 projekt
21201801.
(permalink) iversen20 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Bilen bliver bygget som vi gerne vil havde den skal se ud.
Og den måde front og bagende skulle flippe har ikke nogen designmæssig værdi umiddelbart. Tværtimod kan vi få mere gavn af de er sat fast, det giver et bagerum foran, og det løser mange af de dårlige fejlstøbninger/skævheder og andre fejl der er ved det kit her.
Og hvis du læser så kommer der en rørkonstruktion bagefter, udover de forstærkninger der allerede er lavet.

Og ja, en vw en selvbærende bund, prøv at fortæl de danke myndigheder det ;)

-------------------------------------------
VW 1303/1969, VW Sethera/1970
Haarby, Fyn.
casper_iver@hotmail.com / http://www.cmi-cars.com

Reply »

You must log in to post.