Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Druknet motor / karburatorer... den vil IKKE starte (1800 type 4) ???

Tags:

(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej der ude !

Håber nogle har den gyldne løsning, min motor vil ikke starte og min mistanke går på, at den er blevet druknet/bliver druknet i benzin!!

Har en nyrenoveret 1800 type 4 longblock.

Monteret er 411 1700 personbils solex 34 pdsit karburatorer - ( modellen uden fælles tomgangsjustering. Der er Facet elektronisk benzinpumpe monteret.

Tænding er justeret og der er gnist ved tændrør !

Første gang jeg forsøgte at starte den op med denne opsætning, kom den i gang uden problemer. Den kørte omkring 5 min. Herefter stod den natten over og siden har der ikke været så meget som et lille bitte tegn på opstart - den er fuldstændig DØD - intet liv !! Siden har jeg forsøgt med nye platiner, rotor, dæksel og anden tændspole, men lige meget har det hjulpet - intet liv ! Det ser ud som om at der kommer for meget benzin til karburatorerne idet benzinen kommer udfra siden af spjældhusene !

Hvad sker der ??? - har tømt olie af da den lugtede mere af benzin end olie - dog ikke så mærkeligt med alle de 100 forsøg på opstart ! I øvrigt er karburatorerne dysser svarende til 1700 type 4 og ikke 1800 !

Takker !

HIlsen Henrik

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Mangler strøm i startøjeblikket.
Beskadiget fødekabel til fordeler.
Lort i nåledyser.
For højt benzintryk.
Magnetventiler lukker ikke.
"Floddede" tændrør. - Skift dem ud.
Kondensator stået af.
Falsk luft. (Men det skal nok være en del hvis den ikke vil starte)
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Mester tror da lige du skal rense den karburator totalt, lyder mærkeligt at alt dit strøm pludselig svigter..

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej igen !

Tak for begge svar. Det mærkelige var jo, at den første gang startede uden problemer. Efter en nat med fred og ro regnede man jo med, at den igen ville springe igang !!! - men siden da, har der ikke været så meget som et enkelt lille livstegn !

... Karburatorerne har været renset optil flere gange nu - havde også tænkt denne løsning.
Har prøvet flere nåledyser, disse skulle være i orden !
Kondensator er udskiftet (glemte at tilføje dette under beskrivelsen af problemet)

Har tjekket magnetventilerne, de ser dog ikke udtil at fejle noget, de klikker også ved strøm !

For højt benzintryk ? - hvordan tester man dette ? Har forsøgt at starte den op uden benzinpumpen tilkoblet, men med svømmerhuse fyldt op med benzin - dette gav desværre ej heller pote !

Når jeg sætter tændkablet til stel på blok og tørner motor, springer der gnist ! - kan fødekablet da være deffekt ?

Tændrør vil jeg forsøge at udskifte. Gør det nogen afgørende forskel i forhold til opstart, at karburatorerne er dysset til 1700 ?

HIlsen Henrik

(permalink) moeller Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Har du tjekket at der er gnist på alle kabler?? Det har du nok..
Tænkte på det kunne jo være du lige skulle lave den helt simple bare at tørne den motor godt ud med et tændrør og se om det er fugtigt eller knas tørt har du prøvet det??

-------------------------------------------
Allan Møller.
8722 Hedensted.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

... hej igen !

Har godt nok kun tjekket et enkelt kabel, men kunne da være man skulle prøve dem alle sammen !

(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 14 years siden | | | |

... Opdate !

Fik alle 4 tændrør og en lednig til den ene magnetventil som viste sig at være defekt, udskiftet og wupti - sprang den igang !

Utroligt at det nogen gange kan være så simpelt !

Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hvis en motor har fire våde tændrør, så kan den ikke køre. Gnisten kan ikke springe i benzin.
Det kan være næsten umuligt at få gang i tændrør der har været "druknede"
Magnetventil har ingen betydning for om motoren kan starte. Den lukker jo blot for tomgangsdysen. Den vil så vise sig ved tomgang/lavfart.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) eje Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nice tillykke, det kunne da være skægt hvis den kan nå at komme på gaden i år:)

mojn
e

-------------------------------------------
Level ??
eje5@hotmail.com

Reply

You must log in to post.