Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problem med ladning på tunet 1679 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Toft, fra Djursland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

På vej hjem fra Kalø sidste tirs. lugtede det en smule som brændt plast eller bakkalit. Det forsvandt igen. Men så begynte ladelampen at lyse med mellemrum. Igår da jeg så skulle starte bilen var den død. Jeg ladede den op men slev om den starter fint, lyser ladelampen konstant. Der er ikke tilsluttet hverken radio eller noget andet der kan stjæle strøm når den er slukket. JEg ved godt at jeg skal igang med at måle på dynamo, laderelæ m.m. Men Det jeg vil høre er, om der skal bruges et bestemt laderelæ på en tunet 1679 og om der er nogen problemer ved at køre med dynamo ifb. de høje omdr. Der er monteret en hæftig tænding. Malloroy med tykke kabler og flamethrower tændspole samt en elektronisk styreenhed også Malloroy inde i grisekassen. Ikke noget jeg har forstand på. Jeg er absolut rookie på motorområdet.

Nogen der har noget at byde ind med??

Ryom

humbug6.jpg
22juni09 001.jpg
22juni09 002.jpg

-------------------------------------------
1970 Early Bay Westfalia Camper
mobil 25779400
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dynamo/generator giver normalt ikke nogen problemer ved tuning. Hvis det går vildt for sig 6500-7500 omdr. smider de mange gange kileremmen af.

Ja du må til at måle.
I og med det har lugtet, skal du nok lige se efter svedne forbindelser.
Hvis den lader meget og evt. med stort forbrug, de to ting hænger jo sammen, så kan man se at de smelter dårlige forbindelser. F.eks. på en længere tur.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Toft, fra Djursland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak

Mht den elektroniske enhed som sidder i grisekassen, hvad kan den gøre for mig og hvad betyder den for bilen.

JEg ved det kan være svært når man ikke har bilen foran sig. Der sidder to trykknapper pil op og pil ned. Og når jeg kører lyser der et digitalt tal. Der er en del ledninger som ikke bliver brugt. Den må jo så kunne bruges til en del flere funktioner.

Kan jeg kun bruge den til evt. at aflæse nogle værdier eller kan man også bruge den aktivt. Og kan den måske bruges til at aflæse brændstof/ luft blandingen eller co2.

JEg spørger fordi jeg gerne vil vide hvad funktion den egentlig har.

Jeg tager lige et billede af den

Ryom

-------------------------------------------
1970 Early Bay Westfalia Camper
mobil 25779400
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

google er din ven, brug den!
Nej du kan ikke aflæse AFR på dit tændingsanlæg ...har ikke noget med benzinblandingen at gøre.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Toft, fra Djursland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dvs at den enhed kun er i forbindelse med tænding.??

Ryom

-------------------------------------------
1970 Early Bay Westfalia Camper
mobil 25779400
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Med mindre den har en lambda-sonde, der sidder i udstødningen.
Meen det ligner nu en traditionel karburatortuning med noget avanceret tænding.
Og det har jo i sidste ende ikke spor med ladning at gøre -
Laderelæet sidder, på din bil, på brandvæggen lige foran højre karburator.

Med hensyn til billederne - Har du slet ingen selvkritik ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Toft, fra Djursland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo, men jeg er på job og det er det eneste og dårlige kamera vi har. Tager elendige billleder tæt på. Men det var jo også kun for at illustrere. Og det virkede jo. Jeg har fået de oplysninger jeg havde brug for. En motormongol som mig lærer jo lidt hver dag.

Ryom

-------------------------------------------
1970 Early Bay Westfalia Camper
mobil 25779400
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jo men der kunne spares meget serverplads hvis folk kun lagde gode billeder op på nettet. Men nu er jeg bare sur og gammel igen.

Hvad lærte du ?

Pas nu på. Der er skrald på de tykke røde ledninger -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja det er kun et tændingsanlæg, som kan styrer rpm limit og et par andre ting, men brug nu google og find ud af hvad dit anlæg kan bruges til.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Plade Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hey

Det jo min gamle, det tænding er sat på for at styre RPM limit og bedere tænding generalt.

Har du kørt i regn vejr med den???

/Plade

(permalink) Toft, fra Djursland Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej højst lidt morgendug.

Ryom

-------------------------------------------
1970 Early Bay Westfalia Camper
mobil 25779400
(permalink) Plade Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hmm mystisk, tror der er noget som ikke er spændt eller sider fast nok i en klemme, måske noget fra da du har haft blæsehuset af???

/Plade


Reply

You must log in to post.