Jeg vil efterfølgende forsøge mig med megasquirt på den..
Ja Sikkert vildt men vi skal jo også gå og have det lidt sjovt ikke..
Allan Møller.
8722 Hedensted.
Jeg vil efterfølgende forsøge mig med megasquirt på den..
Ja Sikkert vildt men vi skal jo også gå og have det lidt sjovt ikke..
Meget åbent spørgsmål, syntes jeg nok. I og med at du selv skal kunne lave noget. Motoren bliver jo heller ikke "vild" af at få indsprøjtning på.
Der findes jo både type 1 og 3 med sprøjt. Hvis man fandt en gammel motor i Tyskland, ville der jo straks være en masse brugbare ting.
Hej frank.. At jeg selv skulle kunne lave noget. Ved ikke lige hvordan jeg skal forstå det, Griner.. Jeg laver selv alle de stumper der skal. Har arbejdet med at lave specialdele til biler i 10år nu og er uddannet værktøjsmager.
Men Jeg har aldrig rodet med vw luftkølet før nu, og heller ikke megasquirt..Så lige hva det angår er jeg totalt på bar bund. men det skal da prøves
Har en Makker som har brugt monopoint insprøjtningen fra en Golf2 1,6 og han er eftersigende godt tilfreds med resultatet og så koster det jo næsten ingenting at lave.
...men hvis du alligevel senere vil montere MS så gør det da fra starten i stedet for at lave arbejdet 2 gange.
Hej warp Jamen monopoint er heller ikke helt et fuldendt insprøjtningssytem hvis du spørger mig.. men hvordan køre det??
Han siger at det kører noget bedre en std. karburator, men tændingen er selvfølgelig stadig normal fordeler med ignitor i stedet for platiner som så trigger styreboksen.
Det er et meget simpelt system, men kan ikke justeres ret meget.
Vil du have rigtig portinsprøjtning og samtidig styre tænding så vil jeg mene at MS er lige så nemt at få til at virke som at modificere et eksisterende system som måske alligevel aldrig kommer til at køre helt godt.
P.S.
Hvis du vil lave portinsprøjtning på type1 så har jeg en del rigtigt fine stumper som evt. er til salg.
(dyser, manifold med huller til dyser, dysebro, osv.)
Sælges kun fordi jeg bygger større og vildere! :-)
hijack
nogen der har kendskab til hvad man kan erstatte et d-jet system på en T4 motor - mhp at bygge turbo senere hen ?
vi taler junkyard turbo, dvs kæmpe dyrt er ude af billedet ?
Ploug:
Det kommer helt an på din motor størrelse. Du skal jo finde en doner som ligger tæt på din egen type 4 hvad angår volumen og effekt. Fx. noget Saab styrring/turbo til en 2 liters type4 vil nok ikke være helt i skoven. Men der er stadig ingen garanti for at det kommer til at køre godt.
Ellers skal du ud i noget programerbart som MS eller VEMS som begge er ret billige ...og er der garanti for at det kan køres ordenligt ind.
Hey hey..
Ja det kører fint med golf mono point. Men rettelse..! det er fra en 1800 motor fra 89. Det har kostet mig 1500 kr at lave.
Det eneste jeg har døjet noget med var mager blanding lige i det jeg trådte på speederen da jeg manglede acc pumpe, men det meste blev fjernet ved at få bedre modstand i udstødningen og den anden dag fjernede jeg signalet fra lambdasonden for at prøve om dette giver de sidste dråber benno, men har ikke fået testet det ordentligt i nu.
Det er så min omtalte makker ...hehe ^^^^
Thomas hvordan er benzinøkonimien med det Golf sprøjt?
hej warp jamen lad mig høre hva du har af stumper og evt en pris!
Jeg har bl.a.:
- Et sæt benzin dyser som passer fint til en type1 (45hk-140hk) og kun har kørt 5000 km.
- Indsprøjtningsmanifold inklusiv plenumkammer som er indbygget i generatorfoden.
- Fuel rails
- Har måske flere stumper alt efter hvad du lige skal bruge.
Ring på 20644620 hvis du er interesseret.
/Jacob
You must log in to post.