min motor skydder op ad karboratoren ved ved små omdrejninger når jeg giver gas "opstart" har skiftet platiner- kondensator- tænrør-kabler-tænspole- og stilt på alle måder. det er en 1500 motor
min motor skydder op ad karboratoren ved ved små omdrejninger når jeg giver gas "opstart" har skiftet platiner- kondensator- tænrør-kabler-tænspole- og stilt på alle måder. det er en 1500 motor
Skød den også før du pillede ved den ? Hvis ikke er det nok en delvist tilstoppet tomgangsdyse.
ja den skød før og efter men blev bedre efter jeg udskiftede div dele men kan det værer noget med acelerationspumpe at gører den er lidt svag fra starten de første 5-10 mm på gassen
"ja den skød før og efter men blev bedre efter jeg udskiftede div dele men kan det værer noget med acelerationspumpe at gører den er lidt svag fra starten de første 5-10 mm på gassen"
Mener du:
Ja den skød før. Og efter -. Men blev bedre efter jeg udskiftede div. dele. Men kan det være noget med accelerationspumpen at gøre. Den er lidt svag fra starten, de første 5-10mm. på gassen ?
Hvis det er det du mener. Så, ja det kan sagtens være accelerationspumpen. Men gør den det kun under acceleration, kører den fint tomgang f.eks. ?
jeg mener, når man kigger ned i kabratoren reger acel ikke de føste 5-10 mm på gassen.og den går fint i tomgang, men sætter ud under op start "skyder. det kan vel ikke værer en ventil der ikke lukker tæt.?
Joeh. Tag en kompressionsprøve. Det tager 10 min. at få at vide om "mekanikken" virker. Gør den det, kan man koncentrere sig om at finde fejlen.
Jeg tror da bare din accellerationspumpe er lidt svag, af en eller anden grund. Det er jo gammelt, det meste af det og trænger til hjælp.
Kompressionsprøve?????? hvad skal man bruge den til?
Lav en LEKAGE måling, den siger mere om motorens tilstand.
FVEE
Hvis en motor skyder, er der enten hul i udstødning eller også får en eller flere cylindre for mager blanding..
Hvis du har webere på, vil det være mest sandsynligt at du ikke har synchroniseret dem ordentligt, eller at der er skidt i en af de 4 tomgangsdyser.
Når man skal fejlfinde på en motor eller få en motor til at gå ordentligt gør man
i nævnte rækkefølge:
Justerer/checker ventiler
checker udstødning for utætheder
checker tændingsrækkefølge
checker platiner
checker tændingstidspunkt statisk
checker indsugningspakninger
checker/renser tomgangsdyser
checker at alle accelerationsdyser sprøjter
grundjustrerer karbutatorer
så starter man motoren
check tænding dynamisk
synchroniserer karburatorer uden speedertræk
monterer speedertræk
synchroniserer karburatorer i høj tomgang med speedertræk på.
når/hvis man finder en fejl på vej gennem listen, så er man nødt til at stoppe og rette/reparere den, der er fx. ingen ide i at synchronisere karburatorer på en bil hvor tændingen står forkert.
Stjålet citat.
/John
Ved du hvad fvee, hold din mund når du ikke ved hvad du taler om, eller læs og lyt. Det kan man lære meget af. Også at stave til lækage.
Og stik så selv fingrene ned i det. Når du så har prøvet det, finder du ud af hvad du kan bruge en kompressionsprøve til. Så er du nemlig fri for at stå udenfor en motor og gætte. Så kan man koncentrere sig om at finde tændings- eller karburatorfejlen.
Hvem er denne FRANK ARNESÆN????????????????
NU skal HAN SKU også bestemme hvem der må skrive her på VW Nettet.
Han har altid en bemærkning og er altid bedre vidende selv når man lever en tastefejl, han har jo stavekontrol på sin PC.
Jeg har rep. VW længe før denne ARNESEN var færdig med at gå ned ble.
Jeg vil stadig påstå at en lææækage måling er bedre en Komp.test som siger mere om ventiler end om stempelringe.
Det skal selvfølgelig være en prof. lækagemåler hvor man kan aflæse hvor mange % motoren er utæt.Det er ikke at gætte, som Hr. frank A. gør.Ikke en man(Arnesen)selv har lavet af feks. et tændrør.
Min lækagemåler BOSCH, kostede i 1978 kr.7685.00.det var mange penge den gang, det er ikke noget fra T. Hansen eller Biltema.
Det er rigtig som John Pedersen Skagen skriver først komp, så tænding og så karburering
det kan Arnesæn da ikke være uenig i?? Jo der er han nok, bare vent og se Frank skal jo aldid have det sidste ord men så lad da BARNET.
Der er nok ikke mange der har råd til en lækage måler. Men en kompressions tester har de fleste råd til. Og man kan jo både se om stempelringe og ventiler er iorden, og så om alle 4 er ens i kompression. Så er man da nået langt
Hr fvee overtager hermed at svare på de teknikse spørsmål herind. Jeg gider ikke mer finde mig i at skulle diskutere hvordan man reparerer VWer. Eller andre biler for den sagsskyl. Undskyld til dem der er ordblinde, det er jo en ærlig sag.
Ej heller sidde og gætte mig til hvad folk mener fordi de ikke gider stave rigtigt eller taler SMS-sprog eller halvt amerikansk eller hvad det hedder.
I køber bare en leakage måler og så roder I med hvor utæt den må være.
Hvad sagde jeg.
Det var utroligt som alting efterhånden ender i mudderkastning. Folk spørger for at få svar, og der kan alle kan jo have forskellige ideer og tilgangsvinkler. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad problemet skyldes, men synes at johns liste lyder fornuftig. Man kan lige så godt give det hele et tjek, så ved man også det hele spiller - også selvom det måske ikke er deri blandt fejlen er.
Men det fandme en børnehave nogen gange. Trist læsning med alle de spydige kommentarer!
voksne mænd checker ikke !- de kontrollerer !
Undskyld jeg lige blander mig. Frank lad nu ikke Mr. fvee´s besyv i dette indlæg ødelægge den meget fine hjælp du giver folk her på vwnettet, jeg tro de fleste er glade for den. Og Mr. fvee kan jo så lade være med at læse indlæg om support hvis han mener han ikke kan lære noget på det område.
Så Frank fortsæt endelig, og tak for det fra mig.
Jeg har iøvrigt lige taget en komp. måling må en type 4 motor som jeg troede var gennemgået, den viste at der kun var ½ bar på cylinder 3, det viste sig så at både ud og indsug. ventilerne stod så stramt at der ingen komp. var på den cylinder.
Efter at ventilerne var justeret ind var der samme komp. på alle 4.
Mvh Kenneth
You must log in to post.