... opdate og problemet løst !
Tak til Torkild fra Osted som hjalp til med løsningen af problemet. Naturligvis også tak til Jer andre som forsøgte at hjælpe mig gennem problemet. Jeg måtte midlertidigt sande, at uden en synkro tester til at indstille af de to karburatorer i forhold til hinanden, var det svært at løse motorens samlede problmer - herunder tændings problematikken. Det viste sig, at de to karburatorer arbejde meget forskelligt. Den venstre karburator arbejdede nærmeste dobbelt så meget som den højre. Dette forklarer "pifte"lyden og de høje omdrejninger ved tilslutning af vakumslangen.
Torkild synkroniserede de to karburatorer og stillede tænding 7.5 grad før top uden vakum og motoren lød som en drøm :-) men men men .... dette var ej det hele. Efter prøveturen var begejstringen nemlig noget afdæmpet da motoren havde et meget markant dødt område gennem accelerationen. Tilbage i værkstedet havde vi 5 minutters tænksomhed hvorefter Torkild siger med bestemt tone " ja - vi gør det ! " Af med begge karburatorer - vi åbnede dem op og udskiftede begge hoveddysser til 140 ( eller var det 145 - kan ej huske ) Teorien i korte træk gik nemlig på, at det døde område skyldes at den ikke fik benzin nok. På med det hele igen og camperen kørte fantastisk !
Ingen af delene på motoren var monteret forkert, det hele var et spørgsmål om justering :-)
Hilsen Henrik