Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tændingsindstilling med ned tændingspistol, med eller uden vakumregulering ??

Tags:

(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej der !

hmmm ... er fortsat igang med min type 4 1.8 som lige nu sidder monteret i min nyindkøbte camper, som naturligvis skulle have været færdig igår !

Motoren er nu kommet igang og går egentlig fint og jævnt - men desværre trækker den dårligt - meget tøven !

Jeg skal have stillet tænding og gør dette med tændingspistol. SÆtter den til 7.5 grad før top, men er dette med eller uden vakum slangen tilsluttet ?? - hvad siger i ?

Henrik

HIlsen Henrik

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

uden vacuum

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

... tak rasser, men blokerer man så enden mod karburator ?

Henrik

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

du tager bare slangen af således at karburatoren ikke suger vacuum i strømfordeleren, om du gør det ved karburator eller strømfordeler er så vidt lige meget.

Eller misforstod jeg dit spørgsmål?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Du behøver ikke ikke gøre noget. Den suger praktisk taget ikke i den slange før du giver lidt gas.
Altså: Af med slangen og stil den til 7,5 grader i tomgang.
Kamvinkel ?? Type4 motoren er følsom for kamvinkel ??
Når du så har sat slangen på. Virker avanceringen så ?
Hvad med centrifugalavanceringen ?

Hvilken 1,8 motor er det ? En bus motor ? For så kan jeg godt forstå den ikke trækker . -)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

... tak begge to !

Synes godt nok den falder betydeligt i omdrejninger når jeg piller vakumslangen af. Vakumdåsen er en med dobbelt udtag hvor jeg har lukket det ene udtag af.

De andre ting du nævner Frank, må jeg se på, hvis jeg ikke lige umiddelbart kan få det til at fungere optimalt.

Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Man indstiller kamvinklen FØR tændingstidspunktet.
Hvis den falder i omdr. når du tager slangen af, er noget monteret forkert. Det tyder på at den suger i tomgang og derved giver tidligere tænding. Det skal den ikke.
Du skal koble den til venstre karburator, og på fordeleren på den skrå studs.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Frank !

... så har jeg kigget lidt på sagerne. Jo, den falder betydeligt i omdrejninger når jeg tager slangen af strømfordeleren. Hvis jeg derimod sætter den på det andet udtag dvs. det udtag som sidder indvendig stiger den en anelse i omdrejninger, men ikke meget ! Ud over dette flytter jeg slangen til det inderste udtag forsvinder en slags suge/pifte lyd fra venstre karburator - en lyd der ikke er på højre karburator ! Når du skriver den skrå studs, mener du da den indvendige eller udvendige studs ( PS. den studs der ikke er i brug lukkes til ! )

Pifte lyden, lyder som en form for falsk luft den suger ind !

Henrik

(permalink) Leo C Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Den studs på vaccumdåsen du ikke bruger må ikke blokeres, i så fald kan membranen ikke arbejde frit da det bliver et lukket rum på den side.

Sidder sugestudsen over eller under gasspjældet på karb ?

(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej der !

Ny vinkel må jeg sige. Så prøver jeg at lade være med at blokere studs. Studs på karburator sidder over gasspjæld !

Henrik

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er dælme svært at lave bil via en PC-
Hvor bor du ?
Altså hvis du har forbunder karburator og fordeler forkert, så er det ikke let for os andre at råde dig.
Hvad er det for nogen karb. ? Hvis de hvæser kan det blot være en karb. med luftomløb der er stillet helt ud af justering.
En fordeler med dobbeltdåse, skal stilles "0" grader i tomgang, MED slangerne på.
Men hvis man fjerner de RIGTIGE slanger/studser kan den bruges som en almindelig ig køre 7,5 grader.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Type3Henrik Member
Skrev for 15 years siden | | | |

... opdate og problemet løst !

Tak til Torkild fra Osted som hjalp til med løsningen af problemet. Naturligvis også tak til Jer andre som forsøgte at hjælpe mig gennem problemet. Jeg måtte midlertidigt sande, at uden en synkro tester til at indstille af de to karburatorer i forhold til hinanden, var det svært at løse motorens samlede problmer - herunder tændings problematikken. Det viste sig, at de to karburatorer arbejde meget forskelligt. Den venstre karburator arbejdede nærmeste dobbelt så meget som den højre. Dette forklarer "pifte"lyden og de høje omdrejninger ved tilslutning af vakumslangen.

Torkild synkroniserede de to karburatorer og stillede tænding 7.5 grad før top uden vakum og motoren lød som en drøm :-) men men men .... dette var ej det hele. Efter prøveturen var begejstringen nemlig noget afdæmpet da motoren havde et meget markant dødt område gennem accelerationen. Tilbage i værkstedet havde vi 5 minutters tænksomhed hvorefter Torkild siger med bestemt tone " ja - vi gør det ! " Af med begge karburatorer - vi åbnede dem op og udskiftede begge hoveddysser til 140 ( eller var det 145 - kan ej huske ) Teorien i korte træk gik nemlig på, at det døde område skyldes at den ikke fik benzin nok. På med det hele igen og camperen kørte fantastisk !

Ingen af delene på motoren var monteret forkert, det hele var et spørgsmål om justering :-)

Hilsen Henrik

(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dejligt i fik det til at spille, og dejligt med en tilbage melding. God sommer

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.