Hvad er forskellen på IRS og svingaksel..
hvad sidder der på min 60`er.. det er lidt afgørende når man bestiller bremseslanger..
nogen der ved det??
Hvad er forskellen på IRS og svingaksel..
hvad sidder der på min 60`er.. det er lidt afgørende når man bestiller bremseslanger..
nogen der ved det??
forskellen er om akslerne kan bøje to gange eller en gang pr stk
en 60er har svingaxel
takker.. så kan jeg få bestilt bremseslanger..
Hvad med min 72? det er en 1300:)
Jeg mener som en tommelfingerregel at hvis man har fjederben foran så har man IRS bagved.
Hvis man har forbro foran, så har man svingaksel bagved - medmindre man har en semiautomatic vw med forbro og IRS.
men jeg skal ikke gøre mig klog på om du har en 1302 eller en 1300er.
Okay Min har kun forbro foran:) og nogle støddæmper både for og bag men kom i tvil:)
min kører med kun 1 led helt inde ved gearkassen hvis det til nogen hjælp for irs eller svingaksel forstår ikke om det kun er hvordan kandan akselen er opbygget der afgør om det er en irs eller svingaksel:)
Nu er jeg ikke mekaniker som dig, men bare mekanikersøn :) så her kommer min forklaring med de ord jeg kan (det er en hobby for mig at rode med de har luftkølede kasser):
På en svingaksel går der et akselrør hen fra gearkassen til en fjederplade, som akslen er boltet på. Man tager normalt hele gearkassen med aksler af når den skal skiftes,
På IRS går der et aksel fra gearkassen og hen til et IRS led.
IRS leddet er boltet på fjederpladen, og også boltet på bunden om et omdrejningspunkt.
Det er muligt at tage gearakslen (som jeg godt ved hedder noget andet) af, den sidder med nogle bolte med torx hoved ligesom fx på en polo.
Det er muligt at tage gearkassen af en bil med IRS og så skubbe rundt med bilen alligevel.
Nååårh okay:) tak for hjælpen TonniDK
Så kører min med Svingaksel:)
You must log in to post.