Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  WV SAFARII

Tags:

(permalink) dadmail@privat.dk Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Da jeg som har lavet og produceret Safarien, får flere henvendelser omkring denne en af mine gamle projekter, ville jeg gerne skrive et indlæg omkring Safari'en, men kan ikke finde et sted hvor jeg kan gøre dette.
Safarien som et af mine gamle projekter holdt sidste år 25 års jubilæum med en artikkel i Veteranposten omkring dette projekt, udover dette har jeg jo som nok bekendt været med til Danbilen (postbilen) El biler samt DAG Transporteren mm.
Jeg har nu været beskæftiget i snart 15 år med renovering af veteranbiler for kunder, snart over hele Europa, samt selvfølgelig egne projekter, hovedsaglig til salg. Mine annoncer kan ses på http://www.veteranposten.dk eller www antikcars.com
Det lyder måske mærkeligt at jeg har mine værksteder på Sri Lanka, men når kvaliteten og priserne taget i betragtning, er der mange der har erhvervet en flot og fin veteran til en drømmepris, at transport prisen også efterhånden er blevet meget billig, gør at jeg efterhånden har en del kunder.
Hilsen. B. Due
MB: Desværre kan jeg ikke slette nogle billeder jeg har lagt ind dobbelt.??

veteran posten forside.jpg
safari side 7.jpg
safari.jpg
dk biler kolage a1.jpg

-------------------------------------------
SAFARII bilens far
(permalink) CBechmann Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Halli hallo, Bent,
Jeg købte for nogle få måneder siden en Safari, der havde gjort tjeneste på Øster Hurup Sommerland. Du kan se mere her: http://vwnettet.dk/topic/155045

Min storebror snakkede noget om, at der havde være nogle Safari'er, der var blever produceret ulovligt. Kan du udfra de billeder jeg har postet i den anden tråd se, om min er Bent Due-certificeret eller en kopi?

Jeg ved at der sidder et metalskilt på den, hvor der tilsyneladende er en tysk typegodkendelse. Har dog ikke kigget nærmere på, hvad der 100% står på den.

Blev safari'erne oprindeligt lavet med VW Boble-motorer, eller med golfmotor, som på min? Årsagen til jeg spørger, er at f.eks. med en standard boble motor, kan bagklappen (som er over motoren), ikke lukke i. Det kan den derimod på den jeg har. Dog har jeg kasseret golfmotoren, da den var så rusten, at den ikke kunne bruge til andet end dørstopper.

Jeg vil umiddelbart tro, at dét de fleste har interesse i at få noget om på skrift, er, at Safarien er godkendt som en alm. VW Boble og ikke er en kitcar.

Ligger du inde med noget på skrift om det, som vi f.eks. kan medbringe til synet (+ told og skat v. evt. afgift), således at vi ikke skal betale kitcar-afgift.

EDIT:
Michael skrev desuden, at du havde sagt, at der er et sted, som laver kaleche til safarier. Det kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om.

-------------------------------------------
Carsten Bechmann
9230 Svenstrup J., Mob.: 50564307
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej Bent...

Fedt at se at du har fået godt gang i værkstederne på Sri Lanka, og ja det er måske lidt langt væk men så nogle billeder af arbejdet på en af bilerne du har fået lavet dernede og hold da op...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68

Reply

You must log in to post.