Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gennemskylning af motor med dieselolie?

Tags:
No tags yet.

(permalink) webmate Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg skal til at renovaske en nyindkøbt AD motor, der efter at have stået stille i mange år stadig kan startes. Den har olietryk og kompression, men jeg overvejer at aftappe den gamle olie og påfylde 3-4 liter dieselolie og så tørne motoren med starteren i 10 minutter, aftappe "rensevæsken" og derefter fylde frisk mineralsk mineralsk 15/40, starte op, køre op til driftstemperatur, aftappe olie og frisk ole på igen.

Er dette en accepltabel fremgangsmåde, spild af tid eller direkte skadeligt.

Hilsen Per

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvorfor ???

en ældre slidt motor er vel slidt efter det skidt der er i den - fjerner du det
bliver tollerencerne bare endne større og motoren bliver hurtigerer slidt.

rens din si manuelt , sæt ny pakning i og hæld noget nyt olie på for hver 5000 km.
så skal den nok selv rense det der er nødvendigt at rense.

det er af samme grund en luftkølet boxer motor kører bedst på mineralske olier
og ikke fuldsyntetiske , de renser for grundigt , det er godt at gøre rent - men ikke for rent , du kunne vel ikke ikke finde på at drikke afløbsrens fordi du er beskidt indeni ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg ville bestemt IKKE påfylde dieselolie. Der er alt for stor risiko for lejesjkader.
Jeg ville finde en dunk Shell Rimula 15/40, og bruge det olie de første 1000 km. Derefter ville jeg tappe det og gå over til alm. 15/40 motorolie til benzin motorer.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) webmate Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for rådene, jeg følger dem og nøjes med at vaske den udenpå.

Med venlig hilsen

Per

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis den brugte motor har olie på, plejer jeg at servicere den, med ventiljustering, tændrør, platiner kabler osv.
Så starter jeg den og varmer den igennem. Så skifter jeg olie og så kører jeg ellers med den.
Efterhånden er de gamle motorers karburatorer blevet så gamle at at det er nødvendigt med et pakningssæt og en gennemgang af den også.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du vil rense din motor, kan du bruge normal motorolie som er beregnet til turbo diesel motorer (og benzin) det har en meget stor udrensnings evne. Det slog min gamle peugeot motor ihjel (begyndte at ryge meget) :)

Jeg hørte en gang om en polsk 'mekaniker' her hjemme, som brugte diesel olie, han kørte med det i ca 30 minutter, og så var den ren, det var utrolig med ting som kom med ud.

Men ang. det med motorolie til diesel motorer, det virker, men som skrevet tidligere kan konsekvensen være at din motor bliver så ren at den mister sine tolerancer og dermed blive hurtigere slidt.

MVH Jakob

-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk

Reply

You must log in to post.