Ja undskyld mange gange, men jeg er da helt klar over at jeg ikke bliver uddannet mekaniker her. Men dette er altså lige umiddelbart det eneste sted, hvor jeg kan henvende mig, medmindre jeg altså vil betale mekanikkeren for det. Og det er pengepungen ikke til lige p.t.
Jeg opdagede lidt sent, at den ene kontaktflade var væk, men satte så straks et andet sæt i. Godnok brugt. Men har bestilt et nyt sæt i dag. Desværre er der holdt op med at komme gnist hele vejen rundt og den gnist der kommer er meget svag. Platinerne er korrekt indstillet og ligeledes er fordelerens placering. Platinerne er renset (i benzin) og det er søgebladet også.
Jeg skiftede pakningerne mellem manifold og topstykkerne. Og umiddelbart er det tæt.
Men jeg havde ingen nye til det tynde rør (indsugningsmanifolden?) så der blev de gamle renset og sat på igen. Lille hul i venstre side og stor hul i højre. Umiddelbart virker dette også tæt nok.
Monterede så alle ledninger m.m. men kunne ikke starte bilen. Nu er der jo heller ingen gnist, så det er nok forståeligt nok. Bestilte også nye tændkabler for en sikkerheds skyld.
Det jeg konstaterede efterfølgende var, at når jeg drejede motoren rundt, så lød det som om at den lukkede en masse luft ind ved cylinder fire. Holdt jeg hånden for luftindtaget, så var vakummet meget tydeligt. Modsat pustede den ud, hvis jeg kørte motoren baglæns. Ta'r jeg meget fejl, hvis jeg tror, at det er en ventil der har sat sig?
H
Jeg har pillet ventildæksler af igen, men jeg ved ikke om man synligt kan konstatere dette på vippe-armene. Umiddelbart kunne jeg i hvert fald ikke.