Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med blink(relæ)

Tags:
No tags yet.

(permalink) Matthias Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej

Jeg har ikke kørt i min Buggy en måneds tid - skulle lige ordne en benzinslange og et batteri.

Da jeg skiftede batteriet kørte jeg en hurtig tur. Første gang jeg viser af, kommer der røg fra blinkrelæet (Gammelt org. VW) og den blinker ikke. Katastrofe virker - dog med lidt røg fra relæet tror jeg.

Nu har jeg erhvervet mig et nyt fra Bugservice. Numrene er de samme. (Tror det hedder 31 - 49 og 49a).
MEN - katastrofe virker fint - det hele blinker og relæet klikker. Når jeg viser af til højre eller venstre ryger sikringen med det samme?

Hvad går galt? Kan noget kontakt i afviserarmen være brændt pga nyt batteri (Siden jeg købte den har jeg kørt med flat 55Ah batteri - og har nu skiftet til samme?)
Det var en svensk buggy. Hvis jeg husker numrene rigtigt sidder stel på 31, plus på 49 og et "bundt" ledninger er forgrenet fra 49a.

-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Der skal ikke sidde et "bundt" ledninger på 49a.
49 eller 49a, jeg kan ikke huske det, men den ene med klemme 15 spænding (tænding plus) og den anden med den sort/grøn/hvid til blinkkontakten og så kontrollampen på samme.
Relæet giver blinksignalet til kontakten, som så fordeler det til hver sin side.
Tillykke med din "svenskerbuggy" :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Matthias Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, det er selvfølgelig lidt mærkeligt med de ledninger. Det skal dog siges at elarbejdet generelt er ret fint lavet. Nummereret og trukket flot, det er ikke totalt klamhug det hele. Med der kan jo være flere ejere.

Og det virkede fint inden jeg skiftede batteriet.

-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Så må du jo prøve at sætte det gamle batteri i igen, det nye 55A er nok for kraftigt til den gamle blinkerkontakt.

Nej det er gas. Du er bare uheldig at din blinkerkontakt også er "gået"

Hvad laver bundtet af ledninger på dit relæ ?
Hvorfor er der så mange der opfinder deres ejet ledningsnet, når VW har et med farver og sager og så kan enhver mekaniker de fleste af farvekoderne i hovedet.
De går nemlig igen på alle andre VW-er. Smart ikke ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Matthias Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Pillede katastrofe-kontakten fra og skiftede den. Nu virker det.... den var tilsyneladende røget en tur....

-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.

Reply

You must log in to post.