det er synsmanden der afkrydser om bilen er i dårlig/middel/god stand , og sender den oplysning viderer til fnold og fnat hvor du skal betale din afgift...
det er også synsmanden der vuderer om der er tale om en org eller en modificeret bil, og sender oplysningen viderer til fnold og fnat...
ved tvivls situationer kan du efterfølgende blive indkaldt til en ekstra vudering
hvor der sidder et "ekspert" panel og vuderer din bil.
og de sender deres oplysninger viderer til fnold og fnat.
det er der du skal betale afgiften for din bil - der er hurtigerer behandling
i de byer hvor der er flest indbyggerer - og mellem en og to dages ekspidition , i de små byer hvor de bare sender sagen viderer til de store byer...
men der er mange ting der ikke bliver gjort helt ens alle steder , så love dig
at det præcis foregår sådan her kan jeg ikke garanterer dig - men det er dog en retningslinie at gå efter.
husk at bilen skal ha dokumenteret sine vægtegenskaber inden toldsyn , i visse
lande står det i registreringsattesten - og der hvor det ikke står skal du ha en vejeseddel med fra en statsautorisret vejer, koster fra 200 kr og den må max være nogen timer gammel inden synet.
havde du forstået at bruge søgefunktionen kunne du ha fundet præcis de samme oplysninger...
men ja , det er jo nemmerer at spørge end at søge ;0)