Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lidt læsning til dem der ikke har andet at lave

(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

http://morepower.dk/80%20hpstdplus.htm

Mvh.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Bestemt en ønskemotor.

(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Er det så HK på de trækkende hjul, eller er det på svinghjul ?

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hvis du læser hele artiklen og ser videoen, så må konklusionen være at det er på baghjulene ;-)

Nice gået med sådan en motor..

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Arhh. Det må være svinghjulsheste.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, altså der kunne jo være korrigeret...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

For hvad ? Ja undskyld, jeg har kun været i rullefelt med 5-10 af mine egne motorer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Altså: der måles jo rent fysisk på baghjulene.
Det kan man vel korrigere til svinghjulsheste.
Kræver selvfølgelig at man kender en omregnings faktor for effekt tab i transmissionen.

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Og du behøver ikke undskylde, jeg har ikke været i rullefelt med noget som helst.
Det er derfor jeg spørger...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det rullefelt jeg har været i, måler effekttabet i det øjeblik man slipper gassen og kobler ud. Så viser skærmen tabet som en kurve under 0 (nul), så er det blot at lægge de to kurver sammen. Det bliver så svinghjulsheste.
Derved opdagede jeg også at mine vinterdæk slugte 12 HK mere end mine sommerdæk. Det var de billigste heste jeg nogensinde havde fundet. Og dermed kan man jo også se at man ikke kan beregne transmisionstabet.
En type1 gearkasse har i øvrigt et meget lille tab.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SoLow Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Dvs. at de 80,6 hk som den viser på Dynosheet er efter at den har regnet det ud ???

sådan har jeg sgu aldrig set et rullefelt virke før, men Frank plejer jo at vide bedre så undskyld mit tidligere indlæg.

-------------------------------------------
Når jeg dør skal det være sovende som min Morfar

ikke skrigende som dem i bilen han kørte !!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Nej det fornemmede jeg og derfor undrede det mig også at du brugte udtrykket "korrigeret"
Ham der betjener rullefeltet korigerer vel for lufttryk og temperatur ? Og dog, det tror jeg faktisk ikke. Han har nogen erfaringer der fortæller ham lidt om at motoren måske ville yde et par heste fra eller til i forhold til tryk og temp.
Bilens vægt indstiller han også. Den er for så vidt ikke vigtig, men brugbar hvis man har en meget stærk motor. Hvis den så sidder i en 600 kg buggy og man sætter bilens vægt til 600 kg. Så tegner den blot en lodret streg, lidt overdrevet. Det kan man ikke bruge til noget. Så kan man sætte vægten til 1000 kg, så den får noget modstand og man får en længere kurve, så man får noget at vurdere på.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hos Laulund, hvor MIB holder Dynoday, kan man lægge de to kurver sammen ved et tryk på tastaturet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) birke Member
Skrev for 15 years siden | | | |

SoLow: det er helt okay, vi blev vidst begge lidt klogere.

Og tak til Frank for at gide at give en ordentlig forklaring
selvom man spørger lidt dumt...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er svinghjuls hk. Og vi korrigerer ALTID for lufttryk og temperatur. Hvis ikke man gør det, kan det hurtigt give en variation på helt op til 4 - 5 hk selv på sådan en lille sag som den her.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.