Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mine "Nye" 1303'er...

Tags:

(permalink) Morten03 Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sælger sgu snart pickupen, så jeg kan lave min 03ér sådan der... Det er stilen!! Rigtig flot Tommy!

Morten

-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) kjeldahl Member
Skrev for 14 years siden | | | |

fantastisk.....!

morten..

-------------------------------------------
jeg vil hellere ha dårlig smag, end at ha en smag der bygger på en kopi af såkaldt god smag...!!!
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Da jeg havde en mexico type 1 passede blink fra Golf 2 i kofangeren.
Det gav lidt muligheder mht. klarglasoptik osv.

G.

-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej, Bent har klar glas til blinklys i kofangeren, og ja G., tror faktisk også de kunne passe fra en tidlig Polo. (pygmæambulance)

Fedt look, Tommy, hvad hovedcyl. kører du med ?, CSP eller ?

mvh
Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hoved cylinder er bare en orginal. Den bremser fint fint :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Fint projekt!
Har du lavet udluftning i blokken på motoren? ...synes ikke rigtigt jeg kan se det nogen steder på billederne. Kan se der er udluftning i topstykkerne, men hvad med blokken?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Warp: Der er lavet en god stor en bagved generatorfoden, godt skjult og virker som den skal :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jamen så er den jo i vinkel. :-)
Du må gerne komme med en melding om hvordan motoren kører og hvor den giver maks. effekt osv. Jeg er ved at bygge en næsten mage til nemlig så det kunne være lidt spændende at høre.
Min combo hedder 74x103, 86b, 914 2.0L toppe og 1 5/8" rustfri merge header.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Den kører skam rigtig godt! Dejligt med bundtræk og trækker godt ud til omkring 6-6500. Desværre er mine toppe næsten standart "s". Men håber pengene er der her til vinter til at give dem en god tur, også for jeg 48 IDA'er på i stedet... :-)

Din Combo lyder da rigtig spændende, hvor stor bliver den så i CC? Hvad regner du med af heste? JJeg håber på at kunne røre omkring de 200 næste sæson...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

103x74 giver jo så 2466ccm.
Hvis du skal ramme 200hk skal der både bedre toppe og mere knast til vil jeg mene.
Nu vil jeg helst ikke sætte tal på hvor mange heste min egen motor får da der er en hel del ubekendte faktorer. Lige p.t. ser det ud til at indsprøjtningsdyserne og spjældhusene bliver flaskehalsen, men det er jo heldigvis ret nemt at gøre noget ved. (motoren kommer til at køre med programmerbar sprøjt og tænding)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så blev sku endelig rullet! Uden nogen form for justeringer, andet en dem jeg har gjort.

Resultat: 152 hk og 222 Nm. Det er jeg ganske tilfreds med, håbede bare på omkring 140 så det var jo ganske fantastisk!

Moment kurven bliver lagt ind, da den har et par knæk jeg lige skal hører jeres meninger om...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tjek kurven der ligger i første indlæg... Syns den slår et ordentligt hak i starten og igen til sidst??

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Cool! ...der er sgu noget bundtræk i den ged! :-)
For at kunne sige noget om kurverne bliver du nok nødt til også lige at poste co eller lambda kurven.

Kunne godt se ud som om "hakket" i momentkurven ligger i overgangen til hovedsystemet, men uden co/lambda er det næsten umuligt at sige noget med sikkerhed.

Det ser dog ud til at motoren løber tør for luft lidt tidligt og begrænser topeffekten ...nok på grund af de forholdsvis små ventiler eller for små venturier.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg har desværre ingen co/Lambda kurve på den. Og med hendhold til topeffekten kører jeg oså med meget små ventiler, men det burde gerne blive ændret til vinter :-) Også sammen med 48 IDA så skal den nok komme til at gå noget bedre! :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Sørg for at få den kurve! Det er den eneste måde hvorpå du kan se om motoren får nok benzin. Det vil være rigtigt dumt at brænde hul i et stempel pga. mager blanding. Man kan ofte ikke mærke det under kørsel og opdager det først når skaden er sket.
Det er ikke for at være negativ, men bare et godt råd. ;-)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Så skal jeg vel på rullen igen?? ellers kan jeg måle den selv på en eller anden måde? Har co-måler.

Opfattes ikke negativt, dejligt med folk der prøver at redde en for et "mindre" motorhaveri! Regner dog ikke med den skal ud og kører meget mere i år, men må heller få tjekket den kurve næste år inden jeg kører alt for meget ...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tror da ham med rullefeltet har gemt målingerne og kan finde den frem igen.
Hvis ikke det er tilfældet så er det på rullen igen eller finde en der har en wideband lambdasonde og så køre en tur med fuld gas og måle det selv.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Hummel
Kan se på dine billeder at der er fræset ud af topstykkerne. Er det noget du har et mål på

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nej, dette afhænger af mange ting... Så der er ikke noget mål på.

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå okay.. Det er mig der kører i den røde rodster..
Har heller ikke fået skildt motorer ad endnu.

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Hummel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Arh okay :) Har ledt efter dig herinde... Angående dine motorer.. Hvor er det det er du bor? Fordi min far ville gerne snakke med dig :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg bor på Ladegård Mark
træffes tlf 60738804

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Mcsndergaard.

Hvis du skal have fræset dine topstykker kender jeg en der kan gøre det for dig.

mvh
Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Søndergaard Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej hho..
Tak for tilbudet. Fræsning er ikke problem. (står ved cnc hver dag) Det er mere mål på det.. Hummel sagde også til mig at det var dig man skulle snakke med angående cylinder og stempelsæt måske 104mm..

mvh. Mikael

-------------------------------------------
Mikaelsvw@gmail.vom
60738804
vw roadster - T2 Panelvan
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej, ok.., men det er nok bedre at tale med Farmeren.., aka Torben A, 20-888030.

mvh
Henrik

-------------------------------------------
mob 28940849

Reply »

You must log in to post.