Sælger sgu snart pickupen, så jeg kan lave min 03ér sådan der... Det er stilen!! Rigtig flot Tommy!
Morten
1977 Bay Bus
Sælger sgu snart pickupen, så jeg kan lave min 03ér sådan der... Det er stilen!! Rigtig flot Tommy!
Morten
fantastisk.....!
morten..
Da jeg havde en mexico type 1 passede blink fra Golf 2 i kofangeren.
Det gav lidt muligheder mht. klarglasoptik osv.
G.
Hej, Bent har klar glas til blinklys i kofangeren, og ja G., tror faktisk også de kunne passe fra en tidlig Polo. (pygmæambulance)
Fedt look, Tommy, hvad hovedcyl. kører du med ?, CSP eller ?
mvh
Henrik
Hoved cylinder er bare en orginal. Den bremser fint fint :)
Fint projekt!
Har du lavet udluftning i blokken på motoren? ...synes ikke rigtigt jeg kan se det nogen steder på billederne. Kan se der er udluftning i topstykkerne, men hvad med blokken?
Warp: Der er lavet en god stor en bagved generatorfoden, godt skjult og virker som den skal :)
Jamen så er den jo i vinkel. :-)
Du må gerne komme med en melding om hvordan motoren kører og hvor den giver maks. effekt osv. Jeg er ved at bygge en næsten mage til nemlig så det kunne være lidt spændende at høre.
Min combo hedder 74x103, 86b, 914 2.0L toppe og 1 5/8" rustfri merge header.
Den kører skam rigtig godt! Dejligt med bundtræk og trækker godt ud til omkring 6-6500. Desværre er mine toppe næsten standart "s". Men håber pengene er der her til vinter til at give dem en god tur, også for jeg 48 IDA'er på i stedet... :-)
Din Combo lyder da rigtig spændende, hvor stor bliver den så i CC? Hvad regner du med af heste? JJeg håber på at kunne røre omkring de 200 næste sæson...
103x74 giver jo så 2466ccm.
Hvis du skal ramme 200hk skal der både bedre toppe og mere knast til vil jeg mene.
Nu vil jeg helst ikke sætte tal på hvor mange heste min egen motor får da der er en hel del ubekendte faktorer. Lige p.t. ser det ud til at indsprøjtningsdyserne og spjældhusene bliver flaskehalsen, men det er jo heldigvis ret nemt at gøre noget ved. (motoren kommer til at køre med programmerbar sprøjt og tænding)
Så blev sku endelig rullet! Uden nogen form for justeringer, andet en dem jeg har gjort.
Resultat: 152 hk og 222 Nm. Det er jeg ganske tilfreds med, håbede bare på omkring 140 så det var jo ganske fantastisk!
Moment kurven bliver lagt ind, da den har et par knæk jeg lige skal hører jeres meninger om...
Tjek kurven der ligger i første indlæg... Syns den slår et ordentligt hak i starten og igen til sidst??
Cool! ...der er sgu noget bundtræk i den ged! :-)
For at kunne sige noget om kurverne bliver du nok nødt til også lige at poste co eller lambda kurven.
Kunne godt se ud som om "hakket" i momentkurven ligger i overgangen til hovedsystemet, men uden co/lambda er det næsten umuligt at sige noget med sikkerhed.
Det ser dog ud til at motoren løber tør for luft lidt tidligt og begrænser topeffekten ...nok på grund af de forholdsvis små ventiler eller for små venturier.
Jeg har desværre ingen co/Lambda kurve på den. Og med hendhold til topeffekten kører jeg oså med meget små ventiler, men det burde gerne blive ændret til vinter :-) Også sammen med 48 IDA så skal den nok komme til at gå noget bedre! :)
Sørg for at få den kurve! Det er den eneste måde hvorpå du kan se om motoren får nok benzin. Det vil være rigtigt dumt at brænde hul i et stempel pga. mager blanding. Man kan ofte ikke mærke det under kørsel og opdager det først når skaden er sket.
Det er ikke for at være negativ, men bare et godt råd. ;-)
Så skal jeg vel på rullen igen?? ellers kan jeg måle den selv på en eller anden måde? Har co-måler.
Opfattes ikke negativt, dejligt med folk der prøver at redde en for et "mindre" motorhaveri! Regner dog ikke med den skal ud og kører meget mere i år, men må heller få tjekket den kurve næste år inden jeg kører alt for meget ...
Tror da ham med rullefeltet har gemt målingerne og kan finde den frem igen.
Hvis ikke det er tilfældet så er det på rullen igen eller finde en der har en wideband lambdasonde og så køre en tur med fuld gas og måle det selv.
Hej Hummel
Kan se på dine billeder at der er fræset ud af topstykkerne. Er det noget du har et mål på
Nej, dette afhænger af mange ting... Så der er ikke noget mål på.
Nå okay.. Det er mig der kører i den røde rodster..
Har heller ikke fået skildt motorer ad endnu.
Arh okay :) Har ledt efter dig herinde... Angående dine motorer.. Hvor er det det er du bor? Fordi min far ville gerne snakke med dig :)
Jeg bor på Ladegård Mark
træffes tlf 60738804
Hej Mcsndergaard.
Hvis du skal have fræset dine topstykker kender jeg en der kan gøre det for dig.
mvh
Henrik
Hej hho..
Tak for tilbudet. Fræsning er ikke problem. (står ved cnc hver dag) Det er mere mål på det.. Hummel sagde også til mig at det var dig man skulle snakke med angående cylinder og stempelsæt måske 104mm..
mvh. Mikael
Hej, ok.., men det er nok bedre at tale med Farmeren.., aka Torben A, 20-888030.
mvh
Henrik