Hva´ så gutter, kan man godt det.Altså 1200 34hk til 1914..og hvad skal der til ???
MOBIL NR 50984873
ÅRHUS NORD
Hva´ så gutter, kan man godt det.Altså 1200 34hk til 1914..og hvad skal der til ???
nej
hvad skal man så ?
køre den som den er , også købe sig et nyt motorprojekt
det skrev jeg også her http://vwnettet.dk/topic/157237
Kan man ikke hvis det er en 1200 fra 1971 eller der omkring og frem?
Jeg har engang fået at vide jeg kunne gøre det med min 1200 Mexicomotor, fra midt i 80erne.
Forudsat den ikke er slidt i smadder selvfølgelig..
René
jo hvis det er en 1200 med to olieventiler er det muligt , men det er kun blokken der kan bruges , så er det nok billigerer at købe en nye blok ..
knasten skal skiftes
krumtappen bør skiftes
svinghjulet bør skiftes
cylinderne og stempler skal skiftes
plejlstængerne skal forbedres
topstykker skal skiftes
osv osv osv
så er der jo ikke ret meget tilbage af den oprindelige motor.
derfor spar motoren og køb en ny blok , så kan bilen stadig kører mens man bygger.
vil man alligevel splitte sin 1200 ad for at bygge større så husk at det kun er ca 10% af alle motorer der er friske nok , også selvom de kører ok ...
den egende 1200 motor blok til at bygge større på har motornummer AS 21 /45
mener jeg - er dog ikke helt sikker på dette - alle andre 1200 motorer egner
sig kun til vintagetun , men det er en del dyrere end alm motor tun.
og har sjældent ret meget med kubikforøgelse at gøre.
Ja, jeg har aldrig påstået det vil være fornuftigt at gøre.. Det skulle da lige være for at beholde moternummeret, men da der vel ikke er nummer på en ny blok, kan det jo være det samme.
Alle 1200 motorblokkes motornummer starter med "D" - også dem fra 70erne og dem fra Mexico.
Eneste undtagelse er de tidlige uden bogstaver.
AS21/41 er legeringen og står nede på siden af blokken.
/John
Jeg har da en 1914 du kan købe som long block hvis det var nået.
Henrik W
er en long block det sammen som en type 4 ?
hvad koster din motor ?
long block. en motorblok med indmad og cylinder/topper
Nu må jeg lige være med her, en 1200 blok uden bogstaver er en tidlig blok, hvor tidlig taler vi om her ? da jeg har en stående som ser HELT ny ud, den troede jeg var en "pumpe motor".
vintagetuning... hmm det lyder intrasandt, men hvor er der lige noget om det..?
vintage tunning finder du evt ved at søge på nettet - søg på judson , okrassa mfl ...
men sammenligner du det med alm tunning - så koster 10 hk i vintage tit det samme
som 100 hk i en ny motor, i grove tal.
og aner ikke hvad det er du har uden nummer...
Det vil sige at det kan man sige ud fra nummert ? så fordi den ikke har et bogstav foran betyder ikke det er en tidlig motor.
Tak for tip med vintage tuning.
nej , der er mange motorrenoveringsfirmaer der i sin tid bankede nyt nummer i når de
renoverede deres motor , det er med stor sandsynlig sådan en du har - det har intet med alder at gøre , også alligevel hvis det passer med disse numre
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php.
Henrik W ..1914 stand og pris ? Gerne på mail.
OK det vil jeg lige ha undersøgt.
Så når jeg kommer med nr.et så vil der være nogen her inde som kan løse det for mig..?
det kan du selv løse - du har lige fået et link hvor du kan se det.
ka da lige ligge det på igen hvis du har overset det.
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php
1000 tak.
You must log in to post.