...for to amatører + en VW1303 manual at afmontere karossen fra bunden? Motoren er taget ud. Og hvor meget frihøjde fra bilens tag skal man regne med (bilen står pt i en carport)?
...for to amatører + en VW1303 manual at afmontere karossen fra bunden? Motoren er taget ud. Og hvor meget frihøjde fra bilens tag skal man regne med (bilen står pt i en carport)?
et par timer incl 4 pils og lidt løgnhistorier...hvis der er 1 m til taget på carporten er der plads nok
Og godt med WD40 på boltene.. :)
Higgins & Søn gør det i Bug Me Video nummer 6, hvis I lige skal have et par tips inden I går i gang.
Kan nok "skaffes" på nettet, hvis man ser sig lidt om. Her en smagsprøve:
mvh
JAKOB
Hvis det er en svensker, hvor toppen er svejst til bunden, tager det nok 2 timer ekstra :-)
Tak for alle svar - Øv, har kun 40 cm frihøjde efter at ha klosset bilen op og afmonteret hjulophæng......Så skal der vist tænkes "out of the box" (måske lave hul i carportens tag...;-) )
Evt grave den lidt ned?
En 1303 kræver ikke så meget plads, men 40 cm er nok at stramme den.
Men hvis der ikke er hjul på er det vel bare at sænke bunden helt ned på jorden.
Det er også nemmest at løfte bilen op, klodse karossen op, fjerne boldte + div. og derefter sænke bunden.
TeddyC
Har lige været ude og måle lidt i garagen. Når jeg måler fra den bobbel (Standart højde)der holder der nu er der 47 cm fra tag til laveste punkt i garagen. I samme garage har jeg tidligere taget toppen af en 1302 uden problemer. Så tror godt det kan lade sig gøre.
Super!!!!!!! Jeg går fluks i gang i morgen. Tak til alle for bidrag. Mvh Bo
Så fik vi pillet samtlige bolte af - kun to knækkede. Tog samlet 6 timer inkl 3 ture til Bauhaus, frokost og løgnhistorier....Desværre kunne vi ikke løfte karossen af to mand, så må se at få skaffet ekstra manpower, så skidtet kan blive skilt ad og sendt til sandblæsning.
You must log in to post.