Jeg er kommet frem til at når jeg drejer tændingsnøglen så kommer der ingen strøm til tændspolen og altså ingen gnist . Jeg har skiftet tændspolen og bundstykket i tændingslåsen ? er der nogen der har en ide om hvad der er galt.... mvh Kato.
Jeg er kommet frem til at når jeg drejer tændingsnøglen så kommer der ingen strøm til tændspolen og altså ingen gnist . Jeg har skiftet tændspolen og bundstykket i tændingslåsen ? er der nogen der har en ide om hvad der er galt.... mvh Kato.
hvis der er plus på tændingslåsen og ingen plus på tændspolen er det vel ledningen der er knækket. Du er nødt til at organiserer din fejlfinding.
Hvis du kan måle 12v på ledningen der går til tændspolen (med tænding på) så ved du at fejlen er fra tændspolen og videre. Det kan jo være alt fra kondensator, tændrørsdæksel, rotor, manglende stel, defekt tændrørskabel osv.
sæt tænding på bilen, vip strømfordelerdækslet af og drej langsomt på nederste remhjul. Hvis du kan se/høre at der springer en gnist over platinen, er fejlen formentlig derefter....altså rotor, tændrørskabler, dæksel osv.
Ok tak for dit svar, men hvis jeg trækker en direkte ledning fra batt.plus til tændspolen og drejer nøglen så springer den igang . Det er ligesom strømmen forsvinder når jeg drejer tændingsnøglen så jeg troede det var bundstykket i tændingslåsen og det første jeg skiftede var også revnet..
ok jamen så har du jo sikkert en dårlig sikring eller et brud på ledningen. Du må ud og måle på tændingslåsen igen og sikre dig der kommer plus til den ledning der går til tændspolen. Hvis der er det, så kan du med fordel tage dine sikringer ud og lige give dem en hurtig omgang med lidt fint sandpapir (eller skift til nye) i samme ombæring, så giv lige anlægsfladerne i sikringsboksen med lidt fint sandpapir så kontaktfladerne er helt rene og fine. Sprøjt dem evt. over med en gang tynd gennemsigtig tekstyl når du har monteret det hele....det holder og virker.
Hvad er det for en bil?
Det er en buggy fra 71..
Tak for dit svar , det vil jeg lige prøve...
ja så er det jo vanskeligt at vide hvilket ledningsnet du har i, men ud og må på din tændingslås igen. Der skal være konstant + på din 30sko mener jeg den hedder. Når du sætter tænding på skal der komme + på den næste kontakt. Tak ikke fejl af kontakten med den til starteren. Den skal først have + når du drejer nøglen helt over.
Er der noget andet el der ikke virker?
Hej igen nu har jeg fået det til at virke ,mem nu springer sikringen når jeg tænder lyset på bilen?
You must log in to post.