Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ingen gnist

Tags:
No tags yet.

(permalink) kato1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Jeg er kommet frem til at når jeg drejer tændingsnøglen så kommer der ingen strøm til tændspolen og altså ingen gnist . Jeg har skiftet tændspolen og bundstykket i tændingslåsen ? er der nogen der har en ide om hvad der er galt.... mvh Kato.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

hvis der er plus på tændingslåsen og ingen plus på tændspolen er det vel ledningen der er knækket. Du er nødt til at organiserer din fejlfinding.

Hvis du kan måle 12v på ledningen der går til tændspolen (med tænding på) så ved du at fejlen er fra tændspolen og videre. Det kan jo være alt fra kondensator, tændrørsdæksel, rotor, manglende stel, defekt tændrørskabel osv.

sæt tænding på bilen, vip strømfordelerdækslet af og drej langsomt på nederste remhjul. Hvis du kan se/høre at der springer en gnist over platinen, er fejlen formentlig derefter....altså rotor, tændrørskabler, dæksel osv.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) kato1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ok tak for dit svar, men hvis jeg trækker en direkte ledning fra batt.plus til tændspolen og drejer nøglen så springer den igang . Det er ligesom strømmen forsvinder når jeg drejer tændingsnøglen så jeg troede det var bundstykket i tændingslåsen og det første jeg skiftede var også revnet..

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ok jamen så har du jo sikkert en dårlig sikring eller et brud på ledningen. Du må ud og måle på tændingslåsen igen og sikre dig der kommer plus til den ledning der går til tændspolen. Hvis der er det, så kan du med fordel tage dine sikringer ud og lige give dem en hurtig omgang med lidt fint sandpapir (eller skift til nye) i samme ombæring, så giv lige anlægsfladerne i sikringsboksen med lidt fint sandpapir så kontaktfladerne er helt rene og fine. Sprøjt dem evt. over med en gang tynd gennemsigtig tekstyl når du har monteret det hele....det holder og virker.

Hvad er det for en bil?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) kato1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Det er en buggy fra 71..

(permalink) kato1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Tak for dit svar , det vil jeg lige prøve...

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |

ja så er det jo vanskeligt at vide hvilket ledningsnet du har i, men ud og må på din tændingslås igen. Der skal være konstant + på din 30sko mener jeg den hedder. Når du sætter tænding på skal der komme + på den næste kontakt. Tak ikke fejl af kontakten med den til starteren. Den skal først have + når du drejer nøglen helt over.

Er der noget andet el der ikke virker?

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) kato1 Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Hej igen nu har jeg fået det til at virke ,mem nu springer sikringen når jeg tænder lyset på bilen?


Reply

You must log in to post.